شناسه خبر : 105245
یکشنبه 14 آبان 1402 , 18:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فارین پالیسی: نصرالله اسرائیل را به سخره گرفت و دشمنان حزب‌الله را تحقیر کرد

فاش نیوز - همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سخنان سید مقاومت لبنان بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های جهان، از جمله رسانه‌های غربی و صهیونیستی، به دنبال داشت. نشریه آمریکایی فارین پالیسی در این خصوص نوشت: «نصرالله اسرائیل را به سخره گرفت و دشمنان حزب‌الله را تحقیر کرد.»
سردرگمی و دلواپسی زیادی که سکوت «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در میان نهادهای دشمنِ صهیونیستی ایجاد کرده بود، اعلام سخنرانی جمعه (12 آبان) نصرالله این نهادها را برانگیخته بود تا به ارزیابی و بررسی احتمالاتی درخصوص مواضع وی یا زمان‌بندی و تأثیر آن بر عملکرد میدانی بپردازند. این سخنرانی به قدری برای بسیاری از مردم جهان، به ویژه اسرائیلی‌ها، مهم بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند ارتش این رژیم پیش از سخنرانی دبیرکل حزب‌الله به حال آماده‌باش کامل درآمده است! پس همان‌طور که انتظار می‌رفت، این سخنرانی بازتاب فراوانی، به ویژه در رسانه‌های غربی و اسرائیلی، به دنبال داشت.
تارنمای نشریه آمریکایی فارین پالیسی با اشاره به سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت: «او مسیر مشخصی را در سخنان خود مطرح کرد و خط خوبی را مطرح کرد.» در متن این گزارش آمده است: «سید حسن نصرالله در سخنان خود مضامین مشترک را تکرار کرد و دشمنان حزب‌الله را تحقیر کرد و از دوستان آن و ایران تمجید کرد. او ارتش ظاهراً شکست‌ناپذیر اسرائیل و نیاز اسرائیل به حمایت ایالات متحده را به سخره گرفت و در عین حال استدلال دیرینه‌اش را تکرار کرد که اسرائیل واقعاً یک تار عنکبوتِ ضعیف است که می‌توان با مقاومتِ مؤثر آن را از بین برد.»
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز تیترِ «همه گزینه‌های در جبهه لبنان روی میز است» را برای اظهارات روز جمعه دبیرکل حزب‌الله لبنان انتخاب کرد و نوشت: «نصرالله به اسرائیل درباره احتمال باز شدن جبهه جدید جنگ از خاک لبنان هشدار داد.» خبرگزاری رویترز بخشی از اظهارات دبیرکل حزب‌الله لبنان را در راس اخبار خود قرار داد که در آن از آمریکا خواسته بود حمله به غزه را متوقف کند تا جنگ به منطقه گسترش نیابد. شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان نیز به نقل از منابع امنیتی آمریکا نوشت: «مقام‌های اطلاعاتی آمریکا با دقت اظهارات نصرالله را گوش کردند تا بفهمند برنامه بعدی حزب‌الله در جنگ با اسرائیل چیست.»
روزنامه گاردین چاپ لندن نیز تیتر «احتمال جنگ فرامرزی با اسرائیل در جبهه لبنان» را در راس اخبار خود قرار داد و نوشت: «رهبر حزب‌الله، اسرائیل را تهدید به افزایش واقعی حملات تهدید کرد.» وبسایت جهانی بی‌بی‌سی با پوشش سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت: «این سخنرانی نشان‌دهنده برنامه‌های بعدی این گروه برای مقابله با اسرائیل است.» وبسایت یورونیوز با این تیتر به پوشش سخنرانی سیدحسن نصرالله پرداخت: «رهبر حزب‌الله تهدید به تشدید جنگ با اسرائیل کرد.» فرانس ۲۴ در تحلیل سخنان دبیرکل حزب‌الله نوشت: «رهبر حزب‌الله هشدار داد که جنگ اسرائیل و حماس می‌تواند به درگیری منطقه‌ای تبدیل شود.» در ادامه این مطلب آمده است: «مسئول جنبش قدرتمند تحت حمایت ایران در اولین سخنرانی خود از زمان آغاز جنگ تقریباً چهار هفته پیش بین شبه نظامیان حماس و اسرائیل، هشدار داد که همه گزینه‌ها برای گسترش درگیری به لبنان باز است.»
روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص این روزنامه همچنین به تهدید نصرالله اشاره کرد و نوشت: «دبیرکل حزب‌الله هشدار داد که برای جلوگیری از جنگ منطقه‌ای باید عملیات در غزه فورا متوقف شود.» روزنامه صهیونیستی اسرائیل تایمز، تاکید دبیرکل حزب‌الله لبنان بر نترسیدن از تهدیدات آمریکا را یادآور شد و نوشت: «نصراالله ضعف نظامی اسرائیل را به سخره گرفت و در عین حال هشدار‌های نظامی را برای مداخله آمریکا مطرح کرد.» رسانه‌های عبری با اشاره به سخنرانی دبیرکل حزب‌الله، عنوان کردند که همه آنچه اتفاق افتاده آرامش قبل از طوفان است و پس از این سخنان ممکن است شرایط دگرگون شود.
مقاومت یمن و عراق
شماری از اعضای مقاومت یمن و عراق جمعه شب در واکنش به سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، از وی حمایت و بر ادامه نبرد با رژیم صهیونیستی تأکید کردند.
«محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن، درباره این سخنرانی، گفت: «سید حسن نصرالله طبق عادت همیشگی‌اش به ارزش‌ها و شجاعتش در مقابله با چالش‌های دشوار پایبند بود.» همچنین «عبدالوهاب المحبشی»، عضو دیگر شورای سیاسی انصارالله، گفت: «این باعث افتخار ما در یمن است که در کنار سید حسن نصرالله و در جوار سید الحوثی در این نبرد باشیم.» از طرف دیگر، شیخ «اکرم الکعبی»، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی النجبای عراق، گفت: «نیروهای مقاومت در کنار شما توانایی از بین بردن رژیم صهیونیستی و مبارزه تا پیروزی نهائی و آزادسازی مسجدالاقصی را دارند.»
واکنش‌های دیگر
«یوسی امروسی» از مقامات عالی‌رتبه سابق شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) در واکنش به سخنرانی روز جمعه دبیرکل حزب‌الله لبنان، عنوان کرد: «به نهادهای امنیتی و نظامی پیشنهاد می‌کنم با دقت و جدیت به سخنان نصرالله گوش فرا دهند.» وی افزود: «من نمی‌دانم چه در سر نصرالله می‌گذرد و فکر نمی‌کنم کارشناسی وجود داشته باشد که بتواند به شما بگوید وی چه اهدافی را مدنظر دارد، اما معتقدم نهادهای امنیتی و نظامی باید با دقت به سخنان نصرالله گوش دهند. آن را خوب تجزیه و تحلیل کرده و با جدیت با این مواضع برخورد کنند.»
البته مسئول عالی‌رتبه در کاخ که گویی قصد داشته که اوضاع را کمی سفید! کند تأکید کرد، مقامات آمریکایی سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان را دلیلی برای گشودن جبهه جدیدی علیه رژیم صهیونیستی تلقی نمی‌کنند. آن‌طور که ایسنا نوشته، این مسئول عالی‌رتبه در کاخ سفید اعلام کرد: «من معتقدم سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اساساً همان چیزی بود که انتظارش را داشتیم. ما بر این باور نیستیم که این سخنان دال بر گشوده شدن جبهه شمالی علیه اسرائیل یا هر چیز دیگری از این قبیل باشد.»
لیبرمن: با وجود حزب‌الله کسی به شهرک‌ها بازنمی‌گردد
خبر دیگر آن‌که، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی تأکید کرد که تا وقتی نیروهای حزب‌الله در نوار مرزی هستند هیچ صهیونیستی به شهرک‌های شمال اراضی اشغالی بازنمی‌گردد. «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، گفت که تا وقتی نیروهای حزب‌الله در کنار دیوار مرزی هستند هیچ صهیونیستی به شهرک‌های شمال اراضی اشغالی باز نمی‌گردد.
موشک‌های برکان حزب‌الله
خبر از تحولات میدانیِ نبرد مرزی حزب‌الله با رژیم آپارتاید اسرائیل آن‌که منابع عبری اعلام کردند که رزمندگان حزب‌الله لبنان برای اولین بار با موشک برکان، مرکز نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند. نابع عبری اعلام کردند که رزمندگان حزب‌الله لبنان برای اولین بار با موشک برکان، مرکز نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند. نیروهای حزب‌الله لبنان پایگاه‌های الجرداح، حدب البستان و جل العلم متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند. خبر می‌رسد که جنبش حزب‌الله لبنان، بعد از ظهر شنبه، 13 آبان، پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را در خطوط مرزی لبنان منهدم کرد. این حملات نیروهای حزب‌الله لبنان با شلیک موشک به سمت پایگاه‌های نظامیان اشغالگر در شمال اراضی اشغالی صورت گرفت. پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی منطقه اللبونه واقع در جنوب لبنان را هدف حملات هوایی خود قرار داده بود. همچنین خبرنگار المنار گزارش داد مقاومت اسلامی لبنان یک بالن جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را بر فراز شهرک «مسگاف عام» سرنگون کرده است. همچنین از طرف مقاومت چند موشک و راکت به مواضع نظامی ریشا و المالکیه رژیم صهیونیستی شلیک شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi