شناسه خبر : 105303
سه شنبه 16 آبان 1402 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تایمز دوباره صدها هزار انگلیسی معترض را هوادار ایران خواند!

فاش نیوز - روزنامه تایمز انگلیس ضمن نسبت دادن دوباره تظاهرات‌های چندصد هزار نفری و ضدصهیونیستی به ایران، نوشت: گروه‌های مرتبط با جمهوری اسلامی و حامیان رژیم ایران در تظاهرات در انگلیس، اعلامیه‌هایی را پخش کردند که در آنها به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی برای «نابودی اسرائیل» استناد شده است.
این روزنامه چاپ لندن که دو هفته قبل مدعی شده بود تظاهرات چندصد هزار نفری در لندن را ایران ترتیب داده(!) مجدداً نوشت: حامیان رژیم ایران در راهپیمایی‌های حامیان فلسطین در لندن درپی درگیری جاری در غزه شرکت کرده‌اند.
براساس این گزارش، مقام‌های انگلیسی که نگرانند دولت جمهوری اسلامی بر سر درگیری‌های اخیر میان حماس و اسرائیل، در بریتانیا ایجاد تنش کند، چندین گروه‌ مستقر در بریتانیا را شناسایی کرده‌اند که مستقیماً با تهران ارتباط دارند.
تایمز می‌افزاید: حامیان رژیم ایران در راهپیمایی‌های حمایت از فلسطین، اعلامیه‌هایی را با استناد به درخواست رهبر جمهوری اسلامی برای «ریشه‌کن کردن» اسرائیل پخش کرده‌اند. در اعلامیه‌هایی که در تظاهرات روز شنبه هفته گذشته (ششم آبان) حامیان فلسطین در مرکز لندن پخش شد، از توصیف رهبر ایران
درباره اسرائیل استفاده شده بود که اسرائیل را «رژیم غاصب صهیونیستی» خوانده که باید مثل «سرطان» ریشه‌کن شود. این اعلامیه‌ها حاوی این ادعا بوده‌اند که جنبش مقاومت فلسطین «پرانرژی‌تر، زنده‌تر و آماده‌تر از همیشه» است. معترضان همچنین عکس‌هایی از خامنه‌ای در دست داشته‌اند.
تایمز نوشت: مخالفان جمهوری اسلامی بر این باورند که وفاداران رژیم ایران برای دامن‌زدن به ناآرامی‌ها در بریتانیا تظاهرات‌های طرفداری از فلسطین را سازماندهی کرده و به آنها می‌پیوندند. جمهوری اسلامی از ابتدای شکل‌گیری خود خواهان «نابودی» اسرائیل بوده است. حساب‌های رسمی رهبر ایران در شبکه‌های اجتماعی از تظاهرات اعتراضی گسترده در بریتانیا در اعتراض به اسرائیل استقبال کرده‌اند.
روزنامه تایمز هفته گذشته نیز در گزارشی نوشت: پلیس بریتانیا هشدار داده جمهوری اسلامی در حال بهره‌برداری از اعتراضات طرفداران فلسطینی‌ها در بریتانیا است و عوامل جمهوری اسلامی با دامن‌زدن به این اعتراضات، درپی ایجاد ناآرامی بوده‌اند.
شبکه ایران اینترنشنال با اشاره به ادعای تایمز عنوان کرد: درپی انتشار گزارش تایمز، رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به تجمعات جهانی که طی سه هفته گذشته در حمایت از فلسطینیان در جنگ حماس و اسرائیل برگزار شده، گفت: «یک ابلهی پیدا می‌شود می‌گوید اجتماع مردم در انگلیس، کار ایران است. لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند؟! روزنامه کیهان نیز درباره گزارش تایمز نوشت: «این ادعا بیش از اینکه اتهام باشد، افتخاری برای جمهوری اسلامی است.» این روزنامه ادعا کرد: تظاهرات هواداران فلسطینیان، با وجود فضای شدید سرکوب پلیس و نیروهای امنیتی انگلیس و اخراج افراد معترض از محل کار‌شان صورت گرفت.
تایمز همچنین نوشته است: براساس اطلاعات دولتی در بریتانیا، تهران با یک گروه از مؤسسات برای اعمال قدرت نرم، ایجاد نفوذ و ایجاد تنش در بریتانیا ارتباط دارد. تصور می‌شود شبکه گسترده‌تری متشکل از مساجد، مؤسسات خیریه و سایر سازمان‌ها، پیوندهایی با رژیم تهران دارند. مقامات بریتانیایی به‌طور خاص در مورد گروه‌هایی ابراز نگرانی کرده‌اند که از سپاه پاسداران تمجید می‌کنند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi