شناسه خبر : 105328
چهارشنبه 17 آبان 1402 , 09:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسکو: اسرائیل اعتراف کرد بمب اتمی دارد؛ سازمان‌های بین‌المللی کجا هستند؟

فاش نیوز - «ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، به اظهارنظر و درخواست اخیر وزیر میراث رژیم صهیونیستی برای بمباران اتمی علیه غزه واکنش نشان داد و گفت که «اسرائیل رسماً گفته سلاح اتمی دارد، آژانس کجاست؟ سازمان‌های بین‌المللی چرا کاری نمی‌کنند؟!»
در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به درخواست وقیحانه برای بمباران اتمی غزه از سوی یک وزیر رژیم آپارتاید اسرائیل، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پرسیده که آیا تل‌آویو به داشتن سلاح اتمی اذعان کرده است؟ «ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روز سه‌شنبه (16 آبان) به درخواست «عمیخای الیاهو»، وزیر میراث رژیم صهیونیستی، برای حمله اتمی به غزه واکنش نشان داد و گفت که اظهارنظر درباره تسلیحات اتمی در اسرائیل، سؤالات بسیاری از جمله درباره زرادخانه تسلیحات اتمی اسرائیل ایجاد می‌کند.
به گزارش فارس از خبرگزاری دولتی اسپوتنیک روسیه، زاخاروا گفت: «این موضوع تعداد زیادی از سؤالات را ایجاد کرد. سؤال شماره یک این است که آیا ما داریم اظهارات رسمی درباره وجود سلاح هسته‌ای (در اسرائیل) را می‌شنویم؟ سؤالاتی که همه دارند (این است) که سازمان‌های بین‌المللی کجا هستند، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کجا هستند، بازرسان کجا هستند؟»
گفتنی است، عمیخای الیاهو، وزیر سودازده صهیونیست روز دوشنبه (15 آبان) در یک برنامه تلویزیونی گفت، انداختن بمب اتم در غزه یکی از راهکارهاست. این وزیر کابینه «بنیامین نتانیاهو» دومین مسئول در رژیم صهیونیستی است که در روزهای اخیر خواستار بمباران اتمی غزه شده‌اند. به دنبال این اظهارات و در پی فشارها و واکنش بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، عمیخای الیاهو وزیر میراث رژیم صهیونیستی که خواستار بمباران اتمی غزه شده بود، حرفش را پس گرفت.
عمیخای الیاهو در شبکه ایکس (توئیتر سابق) با پس گرفتن درخواستش برای حمله اتمی به غزه مدعی شد: «روشن است هر کس در کله‌اش عقل باشد متوجه می‎‌شود که اشاره من مجازات بود... باید عملا پاسخی قوی و نامتناسب به تروریسم بدهیم... این همان فرمولی است که نظام‎‌های دموکراتیک از طریق آن تعامل می‌کنند... روشن است که اسرائیل هر چه در توان دارد به کار می‌گیرد تا اسرا را زنده و سالم بازگرداند.»
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات الیاهو گفت «سخنان او از واقعیت جداست» و به رغم جنایات جنگی این رژیم در غزه که هر روز تصاویر آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود، مدعی شد اسرائیل و ارتش آن مطابق با بالاترین استانداردهای قوانین بین‌الملل برای جلوگیری از آسیب به افراد غیردرگیر عمل می‌کنند. همچنین رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند بنیامین نتانیاهو در دستوری، وی را تا اطلاع ثانوی از حضور در جلسات کابینه محروم کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi