شناسه خبر : 105377
جمعه 19 آبان 1402 , 20:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تبدیل خط مقدم جبهه به کلاس درس با حضور یک روحانی

حجت‌الاسلام طباطبایی در زمستان سال ۶۴ همراه با رزمندگان اسلام عازم جبهه‌های نور نصیبش شد، پس از مدت‌ها حضور در دفاع مقدس در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه در تاریخ ۲۷ دی ماه سال ۶۵ به شهادت رسید.

خط مقدمی که با حضور عارفانه یک روحانی در جبهه کلاس درس شد

به گزارش دفاع‌پرس، روحانیون و طلبه‌ها از جمله اقشاری بودند که علاوه بر نقش تبلیغی در جبهه‌های دفاع مقدس با گرفتن اسلحه به دست در خط مقدم نبرد علیه دشمن بعثی جنگیدند. «سلام لله کاظم خانی» از آزادگان و طلبه‌‎های دوران دفاع مقدس است در خاطراتی به نقش روحانیت در جبهه‌ها اشاره کرده است که در ادامه می‌خوانید.

من قبل از اسارت و تا قبل از سال ۶۴ حداقل دو بار به عنوان طلبه تبلیغی به جبهه اعزام شده بودم و اهمیت نقش تبلیغات تاثیر گذار روحانیت را در دفاع مقدس و توانمندی سازی و روحیه بخشی به رزمندگان اسلام را از نزدیک حس می‌کردم و لذا به نقش خودم به عنوان یک طلبه آگاه بودم.

روحانیون مبارز و مجاهد، ایفاگر نقش‌های برجسته‌ای در طول دفاع مقدس بودند، ولی نقش حماسی نیرو‌ها فقط با روحانیت کامل نمی‌شد بلکه در کنار سخنرانی‌ها و فعالیت تبلیغی و اعتقادی روحانیت بخصوص باید به اهمیت و نقش موثر مداحی‌های ناب مداحان جهادی در تحکیم موضوعات اعتقادی اذعان کنم و همچنین باید به نقش مداحان جهادی در جذب نیرو و برانگیختن و تهییج احساسات جوانان و نقش موثر آنان در اعزام نیرو به مناطق عملیاتی اشاره کنم که بدون شک سهم زیادی در پیشبرد دفاع مقدس داشتند.

تشویق و ترغیب مردم برای کمک و پشتیبانی از جبهه‌های نبرد، بخشی از آثار نغمه‌های ناب مداحان کشور بود. شکی نیست که تبلیغات یکی از اصول مدیریت نبرد است و نقش بسیار مهم و والایی در پیشبرد امور دارد.

بدون شک، حاج صادق آهنگران پدیده‌ی منحصر به فرد مداحی حماسی در دوران دفاع مقدس است. وی از هویت دفاع مقدس، تفکیک شدنی نیست، هویت تبلیغاتی دفاع مقدس با حاج صادق شناخته می‌شود، وی به تنهایی یک جریان تبلیغی موثر و بسیار بزرگ بود.

شهید حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل طباطبایی (ره) فردی عارف بالله بود، مطیع محض ولایت بود. همچنانکه فعالانه در دفاع مقدس شرکت داشت در جهاد تبیین نیز شرکت می‌کرد فرد غیر ولائی را دعوت به مباحثه و در مباحثه و بحث با دلائل روشن قانع می‌کرد. در حیطه معرفت افزایی، بصیرت افزایی، روشنگری، در حد خودش رسالت بزرگی را ایفا کرد.

در دهه شصت بنده طلبه بودم وقتی از حوزه علمیه قائم چیذر به ویژه روز‌های پنج شنبه، جمعه، شنبه به شهر آبیک می‌آمدم با شهید حجت‌الاسلام طباطبایی در زمینه‌های اعتقادی، مذهبی، بحث می‌کردیم. حقیقتا برایم الگوی خوبی بود، بهره‌ها جستم و در سنگر مساجد، همه آحاد ملت را به ویژه جوانان برومند غیور را به جبهه‌های حق علیه باطل فرا می‌خواند. در یک مقیاس کوچک رسالت نبوی (ص) و رسالت علوی (ع) در مرام وی متجلی گشته بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی در زمستان سال ۶۴ همراه با رزمندگان اسلام عازم جبهه‌های نور نصیبش شد، پس از مدت‌ها حضور در دفاع مقدس در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه در تاریخ ۲۷ دی ماه سال ۶۵ شبیه جدش سید و سرور سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) وجودش در جبهه نور علیه باطل فنا فی الله بقا بالله به درجه رفیع شهادت نائل شد. وی از پرورش یافتگان کوی عشق خمینی (س) و پیروان مکتب حسینی (ع) بود.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi