شناسه خبر : 105450
یکشنبه 21 آبان 1402 , 12:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری سالگرد شهدای عشایر عرب کرخه‌نور

فاش نیوز - آیین گرامیداشت چهل و سومین سالگرد شهدای عشایرعرب کرخه نور هویزه، با حضور خانواده‌های معظم شهدا، اقشار مختلف مردم، عشایر عرب و بختیاری و مسئولان محلی و استانی در محل یادمان این شهدا واقع در هویزه برگزار شد.

کد خبر: ۶۲۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲ - 11November 2023
 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین گرامیداشت چهل و سومین سالگرد شهدای عشایرعرب کرخه نور هویزه، با حضور خانواده‌های معظم شهدا، اقشار مختلف مردم، عشایر عرب و بختیاری و مسئولان محلی و استانی در محل یادمان این شهدا واقع در هویزه برگزار شد.

این مراسم معنوی با برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاجتی (امام جمعه موقت اهواز)؛ مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (علیهم السلام)، شعرخوانی شاعران عرب و اجرای گروه سرود دانش آموزی سردار هور همراه بود.

همچنین حاضران در این مراسم با شعار‌های «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از مظلومان غزه و فلسطین اعلام کردند.

تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان پایان بخش این مراسم بود.

بیشتر ۲۸ شهید مظلوم کرخه نور از دو طایفه عرب زبان «بوعذار» و «بوغنیمه» اند. از پیرمرد ۸۱ ساله تا نوجوان ۱۷ ساله. برخی پدر و پسرند؛ برخی برادر و برخی پسرعمو و... اهل روستا‌های سُمیده، سیار موالی و سیار احمدآباد از توابع شهر جاودان حماسه ها؛ هویزه قهرمان. نمادی مانا از جنایت صدام بی رحم و حامیان پلید غربی و شرقی اش که می‌گفت برای نجات عرب‌های خوزستان به ایران لشکر کشیده است؛ عشایرغیور، اما درس سازش ناپذیری خوبی به این متجاوز مزدور دادند. بیخود نبود که حضرت آقا فرمودند: «عشایر در جنگ تحمیلی، خوب امتحانی دادند.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi