شناسه خبر : 105480
دوشنبه 22 آبان 1402 , 11:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرب شست حزب‌الله لبنان به صهیونیست‌ها

۱۰صهیونیست از جمله دو افسر در یک حمله حزب‌الله به هلاکت رسیدند

فاش نیوز - دیروز جدی‌ترین ضربه حزب‌الله لبنان به صهیونیست‌ها از زمان آغاز جنگ غزه با شلیک چندین موشک قدرتمند زده شد طوری که تا لحظه تنظیم این گزارش، هلاکت 10 صهیونیست از جمله 2 افسر رسانه‌ای شد.

حزب‌الله لبنان طی روزهای اخیر و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیدن شمار زیادی از فلسطینیان در این منطقه، در کنار هدف قرار دادن تعداد زیادی از‌تانک‌ها و خودروهای نظامی اسرائیل، ده‌ها پایگاه نظامی و جاسوسی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است، موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است. تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت لبنان از شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک مرزهای لبنان فرار کرده‌اند و آن‌طور که خبرنگار شبکه 14 رژیم صهیونیستی گفته بود، نظامیان اسرائیلی مثل اردک در مرزهای با لبنان شکار می‌شوند. این گزارش به نقش فعال حزب‌الله و رهبر آن در جنگ اخیر غزه می‌پردازد.
سید «هاشم صفی الدین»، رئیس شورای اجرائی حزب‌الله لبنان، اظهار داشت: «ما همچنان به معادله قتل در مقابل قتل و غیرنظامی در مقابل غیرنظامی با دشمن پایبند هستیم. مقاومت ادامه دارد و این یک نیاز و یک ضرورت است و سلاح در دستان ما برای مقابله با دشمن باقی خواهد ماند. آن‌طور که ایسنا نوشته است، صفی الدین گفت: «مقاومت اکنون در موضع عمل و تلاش است و برای حفاظت از میهن و ملت ما در صحنه حاضر خواهد بود. آنچه در غزه درحال رخ دادن است، تأیید می‌کند که ما نمی‌توانیم به هیچ نیرویی در جهان برای حفاظت تکیه کنیم زیرا با دشمنی رو‌به‌رو هستیم که به هیچ ارزشی پایبند نیست.»
این مقام حزب‌الله ادامه داد: «دشمن به واسطه آمریکا پوشش سیاسی برای انجام تجاوزات خود از جمله کشتار و هدف قرار دادن همه چیز در غزه فراهم کرده است.» وی افزود: «امنیت با سلاح، خون و توانایی‌های ما برقرار می‌شود و اگر هدف دشمن ترساندن ما از جنایاتش است، باید بداند که این صحنه‌ها مردم را به مقاومت بیشتر متعهد می‌کند تا آنها را باز دارد.» صفی الدین همچنین تأکید کرد: «دشمن از تخریب لبنان و انتقام از آن دریغ نخواهد کرد، اما معادلات مقاومت مانع از آن می‌شود. تجربه غزه ثابت می‌کند که اقدام مقاومت مؤثرترین گزینه است و ما با ارتقای توان موشکی خود به دشمن پاسخ می‌دهیم.»
سید‌هاشم صفی الدین تصریح کرد: «دشمن اگر گمان می‌کند که می‌تواند حماس یا دیگر گروه‌های مقاومت را از بین ببرد دچار توهم و اشتباه شده است.» وی گفت: «مقاومت از نظر حضور و قدرت توانمندتر از گذشته شده و آنچه در غزه شاهد آن هستیم، تکرار یک تجربه منسوخ از سوی دشمن است.» او خاطرنشان کرد: «حماس باقی خواهد ماند، مقاومت باقی خواهد ماند، ساختمان‌ها و بیمارستان‌ها به وضعیتی بهتر از آنچه قبل از جنگ بودند، بازگردانده خواهند شد و مقاومت نیز قوی‌تر خواهد شد.»
میقاتی: از عقلانیت حزب‌الله مطمئنم
خبر دیگر آن‌که «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با تاکید بر اینکه بیروت بر قطعنامه‌های بین‌المللی و مصوبات سازمان ملل تاکید دارد، گفت: ما طرفدار جنگ نیستیم و دست به هیچ اقدامی برای برافروختن بیشتر آتش جنگ در منطقه نخواهیم زد. به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، میقاتی با تأکید بر این‌که «حزب‌الله با ملی‌گرایی بالا رفتار می‌کند و من از عقلانیت آن مطمئنم»، گفت: «امیدواریم که ارتباطات و تماس‌ها، اسرائیل را به آتش‌بس در جنوب لبنان وادار کند.» او همچنین گفت که طرحی برای 3 ماه آتی در صورت وقوع جنگ در لبنان تدوین کردیم.
تحولات جبهه جنوب لبنان
همچنین خبر می‌رسد که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که یک موشک از لبنان به منطقه الجلیل غربی شلیک شد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که یک موشک از لبنان به منطقه الجلیل غربی شلیک شد و آژیرهای خطر در این منطقه به صدا درآمد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک موشک از لبنان شلیک شد و به منطقه غیرمسکونی در الجلیل غربی اصابت کرد. خبر دیگر این‌که حزب‌الله با انتشار ویدئویی ضمن رونمایی از موشک برکان، همچنین تصاویر بلایی که ساعاتی پیش بر سر پایگاه‌های اسرائیلی آورد را هم منتشر کرد. فوریت‌های پزشکی اسرائیل اعلام کرد: «در پی حمله حزب‌الله 6 نفر زخمی شدند که حال یکی از زخمی‌ها وخیم است.»
بازتاب سخنرانی مهم نصرالله
دومین سخنرانی سید مقاومت پس از جنگ غزه، که روز شنبه و به مناسبت «روز شهید» ایراد شد نیز، مثل سخنرانی ابتدائی او بازتاب گسترده‌ای داشت. سرهنگ «تسویکا حایموویچ»، فرمانده سابق تشکیلات دفاع هوائی اسرائیل در واکنش به این سخنرانی، گفته است: «برخی گمان می‌کنند که بعد از سخنرانی نصرالله، شمال (مرز با لبنان) به شرایط عادی بازگشت. شنیدم بسیاری از این‌ها بعد از سخنرانی مطمئن شدند که نصرالله ما را به راند جدیدی از بازی نخواهد برد. اما اتفاقاتی که در دو روز اخیر رخ داد کاملا عکس ماجرا بود. حزب‌الله سطح تنش را بالا برده است.» همچنین «شالوم حنان»، رئیس سابق شاباک، این طور موضع گرفته است که: «استفاده حزب‌الله از پهپادها بسیار نگران‌کننده است. آنها تلاش دارند همه آنچه در سبد دارند را زیر سقف این جنگ مورد استفاده قرار دهند. این منجر به یک معضل داخل اسرائیل شده است.» سرلشکر «الیعازر مارون چاینی»، فرمانده سابق دریاداران، نیز گفته است: «نمی‌توانیم وارد ذهن حزب‌الله بشویم و بفهمیم دقیقا دنبال چیست. آنچه می‌بینیم افزایش تدریجی و آهسته سطح تنش است. روشن نیست که اوضاع به کجا می‌رود. ما شاهد شلیک موشک‌های برکان با حجم سنگینی از مواد منفجره، البته در برد کوتاه بودیم.» روزنامه اسرائیلی یدیعوت آخارنوت نوشته است: «سرلشکر اوری گوردین فرمانده منطقه شمالی دستور برخورد احتیاط‌آمیز با سخنان نصرالله را داده است. او دستور داده سطح آماده‌باش کاهش نیابد و نیروی هوائی در بالاترین درجه آمادگی قرار داشته باشد. قطعا کسی در اسرائیل جرأت ندارد این را بگوید که نصرالله عقب‌نشینی کرده است.»
ضربه مهلک حزب‌الله
اما آخرین خبرها آن‌که حزب‌الله اعلام کرد امروز ۳ پایگاه رژیم صهیونیستی در مرز لبنان را با حملات موشکی و توپخانه‌ای هدف قرار داده است. کانال 12 رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که «ساعتی پیش 8 سرباز و 2 افسر ما در دوویو کشته شدند و تعدادی دیگر توسط حزب‌الله زخمی شدند.» این مهلک‌ترین ضربه حزب‌الله به رژیم آپارتاید اسرائیل بوده است. رژیم صهیونیستی که غافلگیر شده است تهدید کرده که انتقام می‌گیرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi