شناسه خبر : 105486
دوشنبه 22 آبان 1402 , 11:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره ۱۰۵ شهید شهرستان «خوسف» برگزار می‌شود

فاش نیوز - «نوفرستی» گفت: یادواره ۱۰۵ شهید شهرستان «خوسف» با حضور خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۶۳۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ - 13November 2023
 

یادواره ۱۰۵ شهید شهرستان «خوسف» برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «ابوالفضل نوفرستی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری یادواره شهدای شهرستان خوسف و شهدای خاندان عبادی در هفته فرهنگی استان، اظهار داشت: یادواره ۱۰۵ شهید شهرستان خوسف ۲۳ آبان‌ در مسجد جامع خوسف برگزار می‌شود.

وی گریزی به خاندان عبادی زد و گفت: خاندان عبادی خاندانی از علم، فرهنگ، فضیلت و شهادت هستند و در قبل و بعد از انقلاب و دوران دفاع مقدس رشادت‌های فراوانی داشته و شهیدان والامقامی به نظام و انقلاب تقدیم کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی عنوان کرد: حجت‌الاسلام «سید مهدی عبادی» نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان بارها در جبهه حضور یافته و علاوه بر ترویج معارف و دین باعث دلگرمی رزمندگان بوده و دو فرزند خود را با نام‌های «سید محمد علی و سید محسن» را تقدیم نظام کرد.

نوفرستی با بیان اینکه گلزار مطهر این دو شهید والامقام در شهر زاهدان است، به آیت‌الله «سید احمد عبادی» به عنوان یکی از علما و زاهدین زمان اشاره کرد و یادآور شد: حاصل مجاهدت‌های  ایشان حضور فرزندانشان در حوزه علمیه با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و تقدیم شهید «عبدالکریم عبادی» به نظام است.

وی گریزی به آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در استان زد و گفت: وی هم از رزمندگان دفاع مقدس است و علاوه بر آن به عنوان مبارز در قبل و بعد از انقلاب حضور داشته و فرزندشان حجت‌الاسلام «سید محمد باقر عبادی» هم پس از بارها حضور در جبهه‌ها به درجه جانبازی نائل آمد. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به جایگاه رفیع خاندان عبادی به لحاظ معرفتی، علمی و جهادی، تصمیم به برگزاری یادواره شهدای عبادی و دیگر شهدای شهرستان توسط مسئولان شهرستان گرفته شد و به این منظور یادواره ۱۰۵ شهید شهرستان در سه‌شنبه شب ۲۳ آبان در مسجد جامع خوسف با حضور خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان برگزار می‌شود.

نوفرستی هدف از برگزاری یادواره شهدا را معرفی اسطوره‌های صبر و مقاومت به نسل جوان امروزی دانست و با تأکید بر اینکه کم‌کاری در این زمینه ظلم مضاعف به شهدا است، متذکر شد: باید این اسطوره‌ها را به مردم، نسل جوان  معرفی کرد تا سلبریتی‌هایی که هیچ تعهدی به کشور، ملت و غیره ندارند جای آن‌ها را نگیرند چرا که این اقدام ظلم مضاعف به شهدا است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi