شناسه خبر : 105514
سه شنبه 23 آبان 1402 , 08:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زمزمه‌های برکناری دلقک اوکراینی قوت گرفت آیا تاریخ مصرف زلنسکی هم تمام شده است؟

فاش نیوز - مامور سابق سیا افشا کرد که نهادهای اطلاعاتی انگلیس می‌خواهند «زالوژنی»، فرمانده نیروهای ارتش اوکراین را جایگزین زلنسکی کنند چرا که «این کمدین دیگر تاریخ مصرف خود را برای غرب از دست داده است.»

با شکست سنگین اوکراین در ضد حمله اخیر طی هفته‌های اخیر اخبار و گزارش‌های زیادی منتشر شده است که اروپا و آمریکا زلنسکی را تحت فشار قرار داده‌اند تا مذاکرات سازش با روسیه را آغاز کند. از سوی دیگر به دلیل عدم انعطاف زلنسکی در این زمینه اخبار و گزارش‌های جسته و ‌گریخته‌ای در رسانه‌های غربی منتشر می‌شود که زلنسکی کمدین سابق و رئیس‌جمهور کنونی دیگر تاریخ مصرف خود را برای غرب از دست داده است و ناتو دنبال فردی است که شجاعت سازش با روسیه را داشته باشد. در همین راستا «لری جانسون»،  افسر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سازمان سیا) روز یکشنبه در مصاحبه‌ای فاش کرد که سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، را به عنوان جایگزین ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور کنونی این کشور انتخاب کرده‌اند. به گزارش تسنیم این کارشناس آمریکایی گفت: «اطلاعات بریتانیا می‌داند که زلنسکی، این کمدین کوچک دیگر مفید نیست و در شرایط فعلی به فردی مانند زالوژنی نیاز است تا نقش مهم‌تری ایفا کند.» علاوه‌بر این، وی یادآور شد که آنها تصمیم گرفته‌اند جایگزینی برای زلنسکی بیابند، زیرا درگیری نظامی با روسیه برای سرویس‌های اطلاعاتی خارجی شکست خورده بود و زلنسکی حاضر به مذاکره با مسکو نیست. آنها امیدوارند که زالوژنی شجاعت سازش را داشته باشد. مامور سابق سیا گفت: «آنها این سیگنال را برای زلنسکی ارسال می‌کنند که زمان او دیگر تمام شده است».مشاور سابق دو رئیس‌جمهور پیشین اوکراین هم گفته است‌، عدم تمایل «ولودیمیر زلنسکی» نسبت به مذاکرات صلح با روسیه شاید باعث برکناری او از قدرت شود. به گزارش ایسنا، «اولگ سوسکین» مشاور سابق دو رئیس‌جمهور پیشین اوکراین در کانال یوتیوب خود بیان کرد: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین که در تلاش است تا در میدان نبرد به پیروزی برسد، به آسانی نمی‌تواند وارد مذاکرات صلح با روسیه شود. طبق گزارش راشا تودی، وی افزود: همین اقدامات زلنسکی موجب می‌شود تا روسیه و دست‌کم برخی از حامیان غربی او به این مسئله فکر کنند که باید شخص دیگری را در کیف قرار دهند تا بتواند با آتش‌بس موافقت کند. برای دستیابی به چنین موقعیتی، رئیس‌جمهوری کنونی اوکراین باید موضع خنثی در پیش بگیرد.
اوکراین تجزیه خود را بپذیرد
دریاسالار «جیمز استاوریدیس»، فرمانده سابق نیروهای مسلح ناتو در اروپا نیز روز یکشنبه در مقاله‌ای برای آژانس خبری بلومبرگ، ابراز عقیده کرد که پایان درگیری نظامی در اوکراین ممکن است شبیه سناریوی پایان جنگ در 
شبه جزیره کره باشد که به معنای به رسمیت شناختن کیف درخصوص از دست دادن سرزمین‌های خود، حداقل برای مدت محدودی است. این مقام سابق نظامی ناتو گفت: «ما احتمالاً باید حداقل برای مدتی با این واقعیت که شبه جزیره کریمه و برخی مناطق تحت کنترل مسکو  هستند، کنار بیاییم. هرچند همه از این نتیجه متنفر خواهند بود.» «استاوریدیس» افزود: حتی روسیه نیز از این نتیجه خوشش نخواهد آمد، زیرا تمام اوکراین را دریافت نخواهد کرد، بلکه تنها چند منطقه تحت کنترل نظامیان خود در شرق و جنوب شرقی را دریافت کرده، که «یک جایزه شایسته» برای مسکو نخواهد بود. «استاوریدیس» معتقد است، با این وجود، درگیری بین مسکو و کیف مانند جنگ کره به پایان خواهد رسید. ضمن اینکه، هر چه زودتر جنگ متوقف شود، اوکراین سریع‌تر بازسازی خواهد شد. به گفته وی، این کشور باید مانند کره جنوبی برای بازسازی از غرب تقاضای کمک جدی کند تا بتواند در آینده از لحاظ جمعیتی و اقتصادی رشد کند.
حمایت ارتش اوکراین از نامزدی زالوژنی برای ریاست جمهوری 
 همزمان برخی خبرها نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد ارتش اوکراین نیز متمایل به ریاست جمهوری این کشور است. در همین رابطه «دیمیتری مارچینکو»، سرلشکر نیروهای مسلح اوکراین روز یکشنبه، به نفع نامزدی فرمانده کل قوا «والری زالوژنی» برای پست ریاست جمهوری این کشور صحبت کرده و همچنین تمایل خود برای همکاری با وی در تیم رهبریش را ابزار کرد. این مقام بلندپایه نظامی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به این سؤال که  آیا در صورت شرکت «زالوژنی» در کمپین انتخاباتی، حاضر است جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح شود، گفت: «نه. من به تیم رهبری زالوژنی ملحق خواهم شد.» وی همچنین تاکید کرد که «واقعاً دوست دارد» شاهد نامزدی «زالوژنی» برای پست ریاست جمهوری شود.  مجری برنامه نیز ابراز عقیده کرد که شواهدی وجود دارد که اوکراین اکنون به یک «رئیس‌جمهور نظامی» و «فردی با تجربه شبیه شارل دوگل ژنرال نظامی فرانسوی نیاز دارد» که کشور را بر اساس اصول قاطع نظامی هدایت کرده و فساد را شکست دهد. مارچینکو با دیدگاه مجری موافقت کرد.
قاچاق کودکان توسط بنیاد خیریه همسر زلنسکی
خبر تکان دهنده دیگر از اوکراین این که همسر زلنسکی که پاییز سال گذشته بنیاد خیریه‌ای را جهت کمک به کودکان اوکراینی در اروپا تاسیس کرد ظاهرا متهم به قاچاق کودکان و فروش به پدوفیلی‌ها شده است. این گزارش خیلی‌ها را در اوکراین شوکه کرده است. ظاهرا روزنامه‌نگاران اسنادی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد که بچه‌ها از طریق خیریه همسر زلنسکی به بازار پدوفیلی‌ها روانه می‌شده‌اند.
فرانسه هم اوکراین را رها کرد
خبر دیگر این که منابع خبری گزارش دادند مقامات فرانسوی قصد دارند از انتقال تسلیحات از زرادخانه خود به کیف خودداری کنند تا اوکراین را مجبور کنند با استفاده از بودجه اختصاص داده شده برای این کار، تسلیحات جدید از شرکت‌های فرانسوی خریداری کند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi