شناسه خبر : 105839
چهارشنبه 01 آذر 1402 , 11:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گردهمایی آموزشی مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد

فاش نیوز - گردهمایی آموزشی مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان قزوین با عنوان تبیین بند «و» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

کد خبر: ۶۳۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ - 21November 2023
 

گردهمایی آموزشی مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، گردهمایی آموزشی مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان قزوین با عنوان بند «و» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، با حضور سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و جمعی از مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات بنیاد استان قزوین برگزار شد.

اسمعیلی بر اجرای بند «و» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تاکید کرد و گفت: طبق این بند باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی یک درصد بودجه اعتبارات تخصیص یافته را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت براساس سرفصل‌های اعلامی بنیاد هزینه کنند. اجرای طرح سپاس، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران از جمله سرفصل‌های بودجه یک درصد اعتبارات تخصیص یافته دستگاه‌های اجرایی است که باید مشاوران امور ایثارگران پیگیر هزینه‌کرد این اعتبار در اجرای برنامه‌های فرهنگی باشند.

وی گفت: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی در برابر خانواده‌های شهدا و ایثارگران مسئولیت قانونی و اجتماعی دارند تا به این عزیزان خدمات ارائه دهند. مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی به عنوان بازوی کمکی بنیاد محسوب می‌شوند، لذا باید در اجرای برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار و تسهیل در رفع مشکلات و خدمات‌دهی به آنها، تلاش کنند. باید مشاوران یاد شده برنامه‌های فرهنگی دستگاه مربوطه خود را به بنیاد با هدف انسجام و جلوگیری از موازی‌کار‌ها اعلام کنند تا با برنامه‌ریزی، این برنامه‌ها با کیفیت و در سطح ملی برگزار شود.

اسمعیلی افزود: اکنون مقدمات برگزاری یادواره‌های شهدای انتظامی، آموزش و پرورش و امنیت با کیفیت مطلوب به همت دستگاه‌ها در حال انجام است که طی سال جاری برپا خواهد شد. به همت مشاوران امور ایثارگران در دستگاه‌ها می‌توان برنامه‌های ترویجی مطلوبی با هدف معرفی شهدای شاخص استان قزوین اجرا کرد که مطمئنا تاثیر بسیاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی گفت: برخی بنیاد استان‌های کشور با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استانی خود توانسته‌اند در تولید فیلم‌های سینمایی و مستند فاخر حوزه ایثار و شهادت تامین اعتبار استانی انجام دهند، اما این اتفاق تاکنون در قزوین محقق نشده است. بنیاد استان قزوین اعتبار ۱۰۰ درصدی برای تولید آثار فیلم و مستند ندارد، اما با جذب ۵۰ درصد اعتبارات استانی در تامین هزینه این آثار، می‌تواند ۵۰ درصد دیگر هزینه را از بنیاد کشور جذب کرد و در انجام این مهم موفق باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مطالبی پیرامون تجلیل از ایثارگران دستگاه‌های اجرایی در مناسبت‌های مختلف طی سال جاری، تقویت همکاری‌های مشاوران امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی با بنیاد شهید و امور ایثارگران و اجرای با کیفیت برنامه‌های ترویجی بیان کرد.

محمدرضا شکوهی معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و فاطمه نسخه‌چی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان مطالبی، بند «و» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ را تبیین کردند و هر یک از مشاوران امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی مطالبی پیرامون بند «و» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بیان کردند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi