شناسه خبر : 105944
شنبه 04 آذر 1402 , 12:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بازدیدهای علمی به منظور جهاد تبیین برای نخبگان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود

فاش نیوز - مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر گفت: این اداره کل برای نخبگان و ایجاد امید و انگیزه و نشان دادن فرصت و امکان انجام فعالیت‌های کلان و موثر در کشور، هماهنگی و هدایت مراکز علمی اجرایی و غیر برای جذب و به کارگیری نخبگان، برنامه بازدیدهای علمی و تخصصی را به منظور جهاد تبیین طراحی و اجرا می‌کند.
 
بازدیدهای علمی به منظور جهاد تبیین برای نخبگان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
به گزارش ایثار، عادل مهری ورنیاب در نشست با نخبگان شاهد و ایثارگر کشور در اصفهان، گفت: لزوم احراز جایگاه برتر علمی فناوری و اقتصادی در منطقه بر اساس سند چشم انداز کشور در افق ۱۴۰۴ که جز با تلاش علمی برای خدا و در راه خدا میسر نخواهد شد، اقتضا می‌کند که توجه و برنامه‌ریزی خاص و دقیق در امور فرهنگی و فرهنگساز برای تقویت روحیه و انگیزه‌های دینی اخلاقی و ملی نخبگان و سرآمد کشور صورت گیرد تا از این رهگذر امید آفرینی و خودباوری در جامعه نخبگی کشور تقویت و به عموم جامعه ایران عزیز اسلامی سرایت کند.
مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر خاطر‌نشان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان مبنی بر اینکه جوری برنامه‌ریزی شود که موفقیت‌های عظیمی علمی در معرض دید قرار بگیرد و اساتید در بخش‌های مختلف گشت و گذار علمی کنند و پیشرفت‌های علمی را مشاهده کنند تا امید به وجود بیاید.
وی افزود: اداره کل نخبگان شاهد و ایثارگر به منظور کمک به کارآمدی نظام در ایجاد هماهنگی میان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با نخبگان شاهد و ایثارگر، ایجاد نشاط معنوی، تقویت روحیه و انگیزه‌های دینی اخلاقی و ملی نخبگان برای خدمت به کشور، تبیین گفتمان علمی و پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف برای نخبگان و ایجاد امید و انگیزه و نشان دادن فرصت و امکان انجام فعالیت‌های کلان و موثر در کشور، هماهنگی و هدایت مراکز علمی اجرایی و غیر برای جذب و به کارگیری نخبگان،افزایش حس همبستگی ملی در چهارچوب گفتمان نظام اسلامی برای نخبگان و ششم ارتقای شناخت نخبگان از شرایط واقعی جامعه ؛ برنامه بازدیدهای علمی و تخصصی را به منظور جهاد تبیین طراحی و اجرا می‌کند.
مهری ورنیاب ضمن تشکر ویژه از مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان اصفهان تصریح کرد: به فرموده رهبر عزیز انقلاب باید قدردان تامین کنندگان امنیت همچون عزیزان و قهرمانان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشیم.
مسعود احمدی‌نیا در این نشست ضمن اشاره به سالگرد شهادت نخبه و دانشمند هسته ای ایران اسلامی شهید محسن فخری زاده مهابادی گفت: نخبگان شاهد و ایثارگر سرآمدان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایرانی هستند و هر آنچه ما در ۴۴ سال گذشته کسب کردیم از برکت حضور امامین انقلاب بود.
احمدی‌نیا با بیان اینکه نخبگان شاهد و ایثارگر همواره متکی به ظرفیت‌های علمی خودشان بوده‌اند افزود: نخبگان شاهد و ایثارگر توانایی فرماندهی و هدایت یک دانشگاه، یک ملت در مسیر مکتب الهی را دارند و این ظرفیت مسئولیت شما را در قبال صیانت از سیره و منش شهدا سنگین‌تر کرده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با توجه به اهمیت جایگاه نخبگان در عرصه جهاد علمی خاطرنشان کرد: علمدار جهاد علمی و ایثار نخبگان هستند بنابراین لازم است توجه ویژه‌ای به نخبگان شاهد و ایثارگر داشته باشیم.
احمدی‌نیا تصریح کرد: امروز با صلابت و علم خود ثابت کردید ایثارگران پایدارترین، مقاوم ترین و بصیر ترین افراد برای صیانت از انقلاب اسلامی هستند و این عزت امانتی است که به شما سپرده شده است. پایه‌های جهاد تبیین توسط نخبگان ساخته می‌شود و امروز دشمن به دنبال وارونه جلوه دادن ارزش‌ها و واقعیت‌ها است و برای مقابله با این جریان، اساتید دانشگاه‌ها و نخبگان نقش برجسته و کلیدی در پیشبرد جهاد تبیین دارند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi