شناسه خبر : 105989
یکشنبه 12 آذر 1402 , 14:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دروغ بزرگ تر از بزرگ در جنگ غزه

کشتار جشنواره موسیقی رعیم!

قدرتمند ترین سناریوی ساخته و پرداخته شده اسراییل غاصب، حمله حماس به یک جشنواره موسیقی و کشتار مردم و تجاوز علنی به آنها بود! اسراییل خیلی خوب دروغ را می سازد و برخی شنونده های داخلی هم کلا گوششان با دروغ لذت می برد...!

فاش نیوز - ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و پیش از آغاز  تهاجم حماس به اسرائیل، جنگجویان حماس که از نوار غزه به داخل اسرائیل نفوذ کرده بودند، به غیرنظامیان در یک جشنواره موسیقی در نزدیکی کیبوتص رعیم حمله کردند. حداقل ۲۶۰ نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند. افراد مسلح گروگان‌گیری کردند و مکان گروگان‌ها به‌طور عمومی مشخص نشده‌است!

اسراییل در این دروغ پراکنی چند عنصر اصلی جنگ خبری و جنگ رسانه ای را استفاده کرده است.

اولا و مهمتر از همه این که پیش از جنگ غزه این عملیات انجام شده است.

ثانیا این که موسیقی و دست گذاشتن روی جنس هنرمند و حس هنری مردم بسیار کارساز است.

ثالثا از نوار غزه به داخل قدس اشغالی نفوذ کردند و خب اصل نوار غزه را با این خبر می توان منفی معرفی کرد.

اما واقعیت چیست؟

بعد از انتشار این خبر و دروغ پراکنی کافی و دستاویز قرار دادن برای کودک کشی در غزه، نهایتا چندی پیش هاآرتص به نقل از تحقیات پلیس اسراییل اعلام کرد گل به خودی زده اند! خودشان مثلا اشتباها یا برای انداختن تقصیر به گردن حماس آدم های خودشان را کشته اند.

جمیله کدیور در یادداشتی می گوید:

بعد از عملیات غافلگیرانه ۷ اکتبر، به موازات جنایت‌های جنگی، انتشار اطلاعات دروغ و گمراه‌کننده برای انحراف افکار عمومی به کرات مورد توجه جنگسالاران اسراییلی قرار گرفته‌است. پخش اخبار جعلی توسط اسراییلی‌ها در جنگ اسراییل-غزه با چند هدف عمده، اعم از تحت‌الشعاع قراردادن شکست اطلاعاتی، دستکاری ذهنی و منحرف‌کردن افکار عمومی از جنایت‌های اسراییل در غزه، اهریمن‌سازی و مشروعیت‌زدایی از فلسطینیان و مقاومت آنها در مقابل اشغال و اشغالگران و شبیه‌سازی آنها با داعش در راستای برانگیختن احساسات به نفع خود به‌عنوان قربانی انجام شده‌است. 

اطلاعات مجعول منتشره توسط اسراییل همچون بریدن سر نوزادان یا تجاوز به زنان یا زنده‌سوزی تعدادی از قربانیان، همچنان توسط بسیاری از سیاستمداران غربی و رسانه‌های جریان اصلی در حال تکرار است.

در رابطه با جشنواره موسیقی رعیم ‌سوای، تصاویر منتشره از شیوه رفتار شبه نظامیان فلسطینی با زنان و کودکان اسیر، اظهارات افشاگرانه یاسمین پورات، شهرک‌نشین اسیرشده در گفتگو با آریه گولان، خبرنگار یک خبرگزاری دولتی اسراییل و با روزنامه معاریو و با کانال 12 تلویزیون عبری مبنی بر رفتار انسانی با آنها و تأکید براینکه «شهرک‌نشینان را خود نیروهای اسراییلی کشتند»، نشانه دیگری از دروغ‌های اسراییل در رابطه با قربانیان جشنواره است.

گذشته از انتشار اخبار جعلی، از بدو عملیات ۷ اکتبر، استفاده از واژگان منفی و سوگیرانه از زبان متحدان و رسانه‌های جریان اصلی به‌وفور مشهود است.

این در حالیست که از زمان آغاز جنگ در غزه با حذف و محدود‌شدن صداهای منتقد یا مخالف جنایت‌های اسراییل در رسانه‌های جریان اصلی مواجهیم؛ از جمله اخراج «استیو بل»، کاریکاتوریست روزنامه انگلیسی گاردین بعد از ۴۰ سال همکاری با این روزنامه به دلیل ترسیم کاریکاتوری از نتانیاهو، یا تعلیق فعالیت «مهدی حسن»، «ایمن محی الدین» و «علی ولشی»، سه مجری شبکه تلویزیونی «ام اس ان بی سی» آمریکا و عدم پخش برنامه‌های هفتگی آنها، یا تعلیق شش خبرنگار بی بی سی عربی از جمله «سالی نبیل» و «ندا عبدالصمد» به دلیل لایک و انتشار توئیت‌هایی در همدلی و حمایت از فلسطین. از طرف دیگر شاهد حذف برخی مطالب یا مسدودشدن حساب کاربران در تعدادی از شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب یا اینستاگرام هستیم.

روزنامه وطن امروز نیز در یادداشتی نوشته بود

از آغاز عملیات طوفان الاقصی، رسانه‌های صهیونیستی کارزاری سنگین را با هدف متهم ساختن حماس و سایر نیروهای فلسطینی به قتل و آزار شهرک‌نشینان اسرائیلی آغاز کرده‌اند. اخباری دروغین که گاه چنان کذب هستند که همانند فیلم مورد استناد قرار گرفته توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند! 

با این حال رفته‌رفته غبار ابهام از وقایع ۱2 روز اخیر کنار می‌رود و مشخص می‌شود رژیم صهیونیستی برنامه‌ای ازپیش‌تعیین‌شده برای کشته‌سازی از شهرک‌نشینان با هدف مظلوم‌نمایی در سطح افکار عمومی بین‌المللی داشته است. مصاحبه افشاگرانه یک زن شهرک‌نشین که هنگام آغاز عملیات توفان الاقصی توسط مبارزان فلسطینی در یکی از کیبوتص‌های نزدیک مرز غزه حضور داشت، طی یک هفته اخیر از فیلتر سانسورهای شدید عبور کرده و در فضای مجازی دست به دست می‌شود.  

یاسمین پورات 44 ساله اگرچه اهل شهرک صهیونیست‌نشین کبری در شمال سرزمین‌های اشغالی است اما به همراه ۳ فرزندش برای دیدن بستگانش و شرکت در فستیوال موسیقی سوپرنوا به نزدیکی مرز غزه آمده بود و صبح 15 مهر در کیبوتص تل کاتص حضور داشت. او در حالی از میانه درگیری نیروهای مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر قدس در شهرک مزبور جان سالم به در برده که به گفته خودش شاهد رویدادهایی عجیب و فجیع بوده است. 

او در صحبت‌های تکان‌دهنده‌اش فاش ساخت بسیاری از غیرنظامیان صهیونیست در یک شهرک نزدیک دیوار غزه بی‌تردید توسط خود نیروهای امنیتی اسرائیلی کشته شده‌اند. این اظهارات می‌تواند یک رسوایی بزرگ درباره قرائت رسمی رژیم اشغالگر قدس درباره حوادث روز آغاز عملیات توفان الاقصی (7 اکتبر) پدید آورد.

افشاگری‌های پورات ابتدا در مصاحبه‌ای با آریه گولان، خبرنگار یک خبرگزاری دولتی رژیم صهیونیستی پخش اما بعدا از خروجی خبرگزاری حذف شد. 

این افشاگری‌ها طبیعتا راه خود را در شبکه‌های اجتماعی هم باز کرد. پورات فیلم این گفت‌وگوی نیم‌ساعته را در حساب ایکس خود بازنشر و سپس حرف‌هایش را در گفت‌وگو با روزنامه معاریو تکرار کرد. 

او با کانال 12 تلویزیون عبری هم صحبت کرد. مجموعه صحبت‌های او در نهایت توسط گروه انتفاضه الکترونیک از عبری برگردانده شد.

اعترافات این زن اسرائیلی از وقایع شهرک بئر نزدیک غزه وقتی بیشتر برای صهیونیست‌ها گران تمام می‌شود که او علاوه بر اینکه از اقدام جدی نیروهای رژیم برای قتل اسرای اسرائیلی پرده برمی‌دارد، درباره رفتار خوب و حمایت‌گرانه نیروهای حماس از او و سایر اسرا نیز شهادت می‌دهد.

پورات که از وقایع فستیوال موسیقی معروف جان به در برده و خود را به شهرک بئر رسانده بود، می‌گوید پیش از آنکه نخستین نیروهای رژیم صهیونیستی سر برسند، او و سایر غیرنظامیان برای چند ساعت توسط فلسطینی‌ها نگهداری شدند و با آنها رفتاری انسانی ‌شد.

بر اساس گفته‌های پورات، حدود 8 ساعت پس از ورود حماس، مبارزان فلسطینی او و 50 -40 شهرک‌نشین دیگر را دستگیر کرده و می‌خواستند با خود به داخل نوار غزه ببرند. همچنین اگرچه مبارزان فلسطینی همگی اسلحه داشتند اما او هرگز آنها را در حال تهدید اسیران ندید.

او شرح می‌دهد: «آنها (فلسطینی‌ها) از ما سوءاستفاده نکردند. آنها با ما بسیار انسانی رفتار کردند. منظورم این است که از ما محافظت کردند... وقتی دیدند ما عصبی هستیم، ما را آرام کردند. خیلی ترسناک بود اما هیچ کس با ما خشونت‌آمیز رفتار نکرد. خوشبختانه هیچ اتفاقی مانند آنچه در رسانه‌ها شنیدم برای من نیفتاد... یکی از مبارزان فلسطینی که به زبان عبری صحبت می‌کرد، به من گفت: خوب به من نگاه کن، ما تو را نمی‌کشیم. می‌خواهیم شما را روز بعد به غزه ببریم. قرار نیست شما را بکشیم. پس آرام باش، قرار نیست بمیری».

به گفته پورات فلسطینی‌ها علاوه بر تامین آب آشامیدنی برای اسرا، به آنها اجازه دادند به بیرون محوطه چمن بروند، زیرا  به علت قطع برق هوای داخل خانه گرم بود».

به گفته این زن شهرک‌نشین، سرانجام مبارزان حماس از او خواستند با پلیس ویژه رژیم تماس بگیرد تا احتمالا از آنها برای خروج از شهرک به همراه گروگان‌ها مسیر امن ‌طلب کنند چون فکر می‌کردند نیروهای اسرائیلی برای جان همتایانشان اهمیت قائل هستند. تنها نیم ساعت بعد از تماس اما همگی آنها که در یک محوطه باز قرار داشتند، با گلوله‌باران نیروهای آمان (نیروی ضدخرابکاری صهیونیست‌ها) غافلگیر شدند.

پورات ادامه می‌دهد: «ناگهان خود را زیر بارانی از گلوله‌های نیروهای آمان دیدیم. نیروهای اسرائیلی به طور بی‌رویه و سنگین حتی با گلوله تانک به سوی مبارزان حماس و اسرا شلیک می‌کردند و همه از جمله گروگان‌ها را از بین بردند». او وقتی با پرسش مصاحبه‌کننده مواجه می‌شود که آیا مطمئن است گروگان‌ها توسط خود نیروهای اسرائیلی کشته شدند، پاسخ می‌دهد: «بدون تردید! تبادل آتش دیوانه‌واری بود. بعد ۲ گلوله تانک به خانه کوچکی که ما درونش بودیم شلیک کردند».

وی می‌گوید به همراه یک نیروی حماس از خانه فرار کرده و جان به در برده‌اند و بعدا توسط نیروهای اسرائیلی بازداشت شده‌اند. به گفته پورات همه ۵0-۴0 شهرک‌نشین در آن خانه یا کشته یا مفقود شده‌اند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi