شناسه خبر : 106037
دوشنبه 06 آذر 1402 , 15:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هیأت اسلامی هنرمندان درگذشت یک هنرمند جانباز را تسلیت گفت

سعید بخشعلیان از جمله کسانی بود که از آن حضور هدیه ای هم دریافت کرد و آن اخذ مدال جانبازی بود...

فاش نیوز - سعید بخشعلیان از جمله دانشجویان و فیلمسازان نسل اول انقلاب معروف به گروه«تله‌فیلم» بود که پس از انقلاب فرهنگی و تعطیلی موقت دانشگاه ها وارد عرصه هنر و فیلم‌سازی شدند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، فیلم مستندسینمایی«صدای پای نور» تولید سال۶۱ در حوزه‌ی دفاع مقدس، حاصل فداکاری های دوستانی بود که حضور در عرصه‌ی دفاع مقدس و جبهه و جنگ را یک تکلیف الهی می دانستند.

سعید یک چشمش را به امانت در جبهه و چشم دیگرش را نیز پس از سفر حج در این سرزمین وحی جا گذاشت.

سعید یک چشمش را به امانت در جبهه ها جا گذاشت و دست تقدیر به گونه ای عمل کرد که چشم دیگرش را نیز پس از سفر حج، به امانت در سرزمین وحی جا بگذارد و تا سال های آخر عمرش را در خلوت خود با نور الهی و چشم بصیرت سیر کند.

سعید از جمله دانشجویان و فیلمسازان نسل اول انقلاب معروف به گروه«تله‌فیلم» بود که پس از انقلاب فرهنگی و تعطیلی موقت دانشگاه ها وارد عرصه هنر و فیلم‌سازی شدند.

درکارنامه فیلم‌سازی بخشعلیان چند فیلم داستانی بلند همچون سرباز کوچک و فیلم آینده نگر و حمله شیمیایی به شهرها نیز هست.

سعید فیلمسازی بود که به دلیل بعضی نامهربانی ها خیلی زود از این عرصه دور شد و به ناچار به رشته تحصیلی اش معماری بازگشت؛ ولی همواره دل در گرو هنر فیلم‌سازی داشت.

او انسانی پرشور و نشاط بود و برایش سخت بود که به دلیل نابینایی گوشه عزلت اختیار کند و دور از اجتماع و جمع ها و حلقه دوستان و اقوام، اوقات خود را بگذراند.

بخشعلیان با دل پاکش به بصیرتی دست یافته بود که با مدال جانبازی و حضور در جبهه‌ی انقلاب، در طوفان های حوادث و فتنه ها راه را گم نکرد و افتخارش این بود که از جبهه، شهدا و امام و رهبر خود دور نشده است.

هیأت اسلامی هنرمندان درگذشت این جانباز هنرمند را به خانواده و دوستان سعید فقید تسلیت گفت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi