شناسه خبر : 106044
سه شنبه 07 آذر 1402 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا رهبرانقلاب، حضرت زهرا(س) را الگوی همسر رزمندگان دفاع مقدس می‌دانند؟

فاش نیوز - رهبر معظم انقلاب، درباره حضرت زهرا(س) الگوی جوانان فرموده‌اند: «او خانمی است که در خانه نشسته و شوهرش مرتب در جبهه است و اگر در جبهه نباشد، جبهه لنگ می‌ماند. ببینید انسان چقدر روحیه قوی می‌خواهد داشته باشد تا بتواند این شوهر را تجهیز کند.»

چرا رهبر، حضرت زهرا(س) را الگوی همسر رزمندگان دفاع مقدس می‌دانند؟

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، در ۸ سال دفاع مقدس زنان یکی از دو قطب جنسیتی مقاومت در برابر تجاوز بعثی‌ها بودند. آن‌ها هر کاری از دستان زنانه‌شان برمی‌آمد، انجام می‌دادند، اما ببینیم رهبر معظم انقلاب در سخنرانی سال ۱۳۷۷  در جمعی از جوانان چه طور یکی از رایج‌ترین کارهای زنان دوران جنگ تحمیلی را به الگوبرداری از حضرت زهرا سلام‌الله علیها ربط می‌دهند:  

الگوی زنانی که همسرشان به جبهه می‌روند

یک وقت انسان فکر می‌کند که شوهرداری، یعنی انسان در آشپزخانه غذا را بپزد، اتاق را تر و تمیز و پتو را پهن کند و مثل قدیمی‌ها تشکچه بگذارد که آقا از اداره یا از دکان بیاید!

شوهرداری که فقط این نیست. شما ببینید شوهرداری فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها چگونه بود. در طول ۱۰ سالی که پیامبر در مدینه حضور داشت، حدود ۹ سالش حضرت زهرا و حضرت امیرالمؤمنین علیهماالسّلام با همدیگر زن و شوهر بودند. در این ۹ سال، جنگ‌های کوچک و بزرگی ذکر کرده‌اند، حدود ۶۰ جنگ اتفاق افتاده، که در اغلب آن‌ها هم امیرالمؤمنین علیه‌السّلام بوده است. حالا شما ببینید، او خانمی است که در خانه نشسته و شوهرش مرتب در جبهه است و اگر در جبهه نباشد، جبهه لنگ می‌ماند، این قدر جبهه وابسته به اوست، از لحاظ زندگی هم وضع روبه‌راهی ندارند؛ همان چیزهایی که شنیده‌ایم: «و یطعمون الطّعام علی حبّه مسکیناً و یتیماً و اسیراً انّما نطعمکم لوجه الله»؛ یعنی حقیقتاً زندگی فقیرانه محض داشتند؛ در حالی که دختر رهبری هم هست، دختر پیامبر هم هست، یک نوع احساس مسئولیت هم می‌کند.

 حضرت زهرا برای تجهیز همسرش در جنگ چه می‌کرد؟

ببینید انسان چقدر روحیه قوی می‌خواهد داشته باشد تا بتواند این شوهر را تجهیز کند، دل او را از وسوسه اهل و عیال و گرفتاری‌های زندگی خالی کند، به او دلگرمی دهد، بچه‌ها را به آن خوبی که او تربیت کرده، تربیت کند. حالا شما بگویید امام حسن و امام حسین علیهما السّلام، امام بودند و طینت امامت داشتند؛ زینب علیه‌السلام که امام نبود. فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها او را در همین مدت ۹ سال تربیت کرده بود. بعد از پیامبر هم که ایشان مدّت زیادی زنده نماند.
 
این‌طور خانه‌داری، این‌طور شوهرداری و این‌طور کدبانویی کرد و این‌طور محور زندگی فامیل ماندگار در تاریخ قرار گرفت. آیا این‌ها نمی‌تواند برای یک دختر جوان، یک خانم خانه‌دار یا مشرف به خانه‌داری الگو باشد؟ این‌ها خیلی مهم است.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi