شناسه خبر : 106045
سه شنبه 07 آذر 1402 , 09:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیرعامل شرکت ملی نفت:

رکورد ۱۰ ساله ذخیره‌سازی گاز جابه‌جا شد

فاش نیوز - مدیرعامل شرکت ملی نفت از شکستن رکورد ۱۰ ساله ذخیره‌سازی گاز در هشت ماه امسال خبر داد و گفت: حدود سه میلیارد مترمکعب گاز ذخیره شده در مخازن گازی، زمستان امسال استفاده خواهد شد.
به گزارش شانا، «محسن خجسته‌مهر» ذخیره‌سازی سه میلیارد مترمکعب گاز در مخازن گازی سراجه و شوریجه را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اقدام‌های راهبردی انجام‌شده دانست و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم حدود یک میلیون و 300 هزار بشکه به تولید نفت کشور اضافه شده است. این حجم از افزایش تولید، نشان‌دهنده رشد 60 درصدی تولید نفت در این دولت است.
وی افزود: بخشی از این افزایش تولید، از میدان‌های مشترک صورت گرفته و در مجموع اقدام‌های مطلوبی برای توسعه این میدان‌ها انجام شده است که از جمله آنها می‌توان به تولیدی کردن 60 حلقه چاه جدید در میدان آزادگان جنوبی و افزایش 70 درصدی ناوگان حفاری در میدان‌های مشترک اشاره کرد.
خجسته‌مهر، شکستن رکورد ۱۰ ساله ذخیره‌سازی گاز را هم نشانه‌ای از مدیریت مناسب مصرف در مقایسه با گذشته اعلام و اظهار امیدواری کرد که با تداوم روند کنونی، بخشی از مشکلات مربوط به کمبود گاز در زمستان رفع شود.
معاون وزیر نفت همچنین با اشاره به اینکه هم‌اکنون ذخیره‌سازی گاز تنها در دو میدان سراجه و شوریجه امکان‌پذیر است، گفت: در نشست نظارت ستادی وزارت نفت با حضور رئیس‌جمهوری، برنامه شرکت ملی نفت ایران برای انجام مطالعات و حفاری در چند میدان و موقعیت جدید مطرح و مقرر شد برنامه توسعه‌ این میدان‌ها در حوزه ذخیره گازی در آینده‌ای نزدیک انجام شود.
تولید 30 میلیون مترمکعب گاز بیشتر
جواد اوجی، وزیر نفت هم در نشست رصد شرایط اقتصادی درخصوص افزایش تولید در صنعت نفت، گفت: افزایش تولید امسال در صنعت نفت نتیجه سرمایه‌گذاری‌های دو سال اخیر دولت در میدان پارس جنوبی، فشارافزایی و توسعه برخی میادین بوده است.
وی با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال قبل 30 میلیون مترمکعب بیشتر گاز تولید خواهد شد، تأکید کرد: با وجود بهبود شرایط تولید، اما به دلیل کم‌کاری‌های گذشته، همچنان با ناترازی در این عرصه مواجه هستیم و موضوع صرفه‌جویی در مصرف همچنان در دستور کار وزارت نفت قرار دارد.
وی با اعلام ضرورت صرفه‌جویی همه مراکز، خانواده‌ها و اصلاح موتورخانه‌های پرمصرف، افزود: این آمادگی وجود دارد تا طبق روال سال قبل، موتورخانه‌های تمام مجتمع‌های مسکونی، به منظور کاهش مصرف انرژی به صورت رایگان بهینه‌سازی شوند.
وزیر نفت درباره تدابیر در نظر گرفته شده برای شرایط ناترازی گازی هم گفت: در این شرایط اولویت تأمین سوخت برای مصارف خانگی است و در صورت نیاز برای صنایع و نیروگاه‌ها سبد سوختی جایگزین در نظر گرفته شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi