شناسه خبر : 106192
شنبه 11 آذر 1402 , 10:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دوباره خواهد رویید

فاش نیوز - زیتون‌ها و لیموهای تازه رسته را سر بریدند و تبر زدند اما کودکان، در سایه شاخه‌های شکسته و نهال‌های زخمی روییدند، پسرها قامت کشیدند و در اوج ظلم صهیونیست‌ها رشید شدند و تفنگ به دست گرفتند و دخترها مادر شدند و در دامنشان جنگاور تربیت کردند تا فریاد بزنند؛ «القدس‌لنا و لاصهیون».

کد خبر: ۶۳۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ - 02December 2023
 

دوباره خواهد روییدگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ «ابوالقاسم محمدزاده» پیشکسوت دفاع مقدس؛ سال‌ها است باغ‌های زیتون و مزارع حیفا بهار و تابستان را تجربه می‌کنند. هرچند در اسارت و حاصلشان به یغما می‌رود اما هنوز نفس می‌کشند و شاخه‌های زیتون در باد حوادث می‌رقصند. هرچه بر تنه‌های تنومند زیتون تبر زدند و زخمی‌اش کردند. اما جوانه زد و دوباره روئیدند تنومند شدند و نفس‌های امید دمید و موج برخواست، موج برخواست و از دامنه مدیترانه به سوی غاصبان آب و خاک نشانه رفت و فریاد آزادی و ایستادگی در مقابل دژخیم صهیونیست بلند شد و طوفان به پا کرد. کودک و بزرگ، پیر و جوان فریاد زدند؛ «القدس‌لنا، القدس‌لنا».

زیتون‌ها و لیموهای تازه رسته را سر بریدند و تبر زدند اما کودکان، در سایه شاخه‌های شکسته و نهال‌های زخمی روییدند، پسرها قامت کشیدند و در اوج ظلم صهیونیست‌ها رشید شدند و تفنگ به دست گرفتند و دخترها مادر شدند و در دامنشان جنگاور تربیت کردند تا فریاد بزنند؛ «القدس‌لنا و لاصهیون».

پسرها مرد شدند و دخترها مادر و کودکان‌شان در دل سیاهی‌ها جهاد آموختند و رسم آزادگی. اما دشمن تا بن و دندان مسلح و حامیانش، بازی‌ها کودکانه را تاب نیاوردند و از حسادت بالا و پایین پریدن شادمانه آن‌ها، میان باغ‌های زیتون و لیمو کینه به دل گرفتند و شادی را با بمب‌های فسفری و مخرب از آن‌ها گرفتند. همانگونه که سالیان سال سرزمین‌شان را گرفته بودند و آزادی را به اسارت در آورده بودند.

پسر بچه است که باید میان کوچه‌ها و مزارع بدود اما، دویدن را گرفتند و خانه‌اش را ویران و باغ‌ها را آتش زدند. دختر بچه است دیگر؛ باید ناز کند و کسی باشد که نازش را بخرد. اما دخترها و پسرهای فلسطینی، در دِل سیاهی‌ها و زشتی‌های جنگ و بمباران دشمن، هنوز نفس می‌کشند.

پسرها مشق مبارزه و جهاد می‌کنند و دخترها میان اردوگاه نشسته و موهایش را شانه می‌زند تا زیبا باشند و مادر آینده، تمرین استقامت می‌کنند و با رفتارش به سربازان غاصب صهیونیست می‌فهمانند؛ فلسطین زنده است و زندگی در غزه در جریان دارد. چون امید هست، عشق هست، روح آزادی زنده است و لابه‌لای ویرانه‌های ناشی از بمباران نفس می‌کشد. تا دوباره حیات جوانه زند و غزه چون درخت تنومندی ریشه بدواند، نفس بکشد و کودکان شادی‌های‌شان را با سربلندی و افتخار با یکدیگر قسمت کنند و فریاد بزنند: قریبا سنصلی‌القدس، قریبا سنصلی‌القدس، ان‌شاء الله. چون خداوند فرموده است: «الَّذِینَ صَبَرُوا وَ عَلَى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ‌» (عنکبوت، ۵۹)

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi