شناسه خبر : 106296
دوشنبه 13 آذر 1402 , 13:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دهک‌بندی معیشت ایثارگران توسط بنیاد کار اشتباهی بود

مجلس هوشمندانه موضوع دهک‌بندی را در برنامه هفتم توسعه کشور حل و فصل کرده است و بنیاد حق ندارد بر خلاف قانون...

فاش نیوز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشتباه خواندن دهک‌بندی ایثارگران توسط بنیاد، شدیدا از این اقدام نسنجیده انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، حجت الاسلام سید "سلمان ذاکر"، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری جلسه علنی با اشاره به این موضوع که نمایندگان ملت در جریان رسیدگی به مواد و تبصره های برنامه هفتم توسعه دولت را موظف به ارائه لایحه در خصوص ایثارگران کردند اظهار داشت: در کنار مصوبات برنامه ششم و تکرار آنها در برنامه هفتم توسعه کشور، در صورتی که قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به طور کامل در کشور اجرا شود بسیاری از خلاءها در حل و فصل مشکلات و رفع مشکلات معیشتی و خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری از بین خواهد رفت.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه بودجه سال آینده و جایگاه ایثارگران در سال 1402 متذکر شد: به‌ نظر من اگر مجلس اجرا و نظارت بر قانون جامع ایثارگران را خوب تقویت و دنبال کند مشکلات جامعه ایثارگری کمتر از گذشته خواهد بود.

حجت الاسلام ذاکر در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اتصال اطلاعات معیشتی ایثارگران به سامانه دهک‌بندی و تاکید بر حذف این موضوع در سال های آینده اجرای برنامه هفتم توسعه متذکر شد: بخش بزرگی از ایثارگران به عنوان مظلوم‌ترین قشر جامعه در کنار سایر اقشار مستضعف یارانه‌بگیر هستند. متاسفانه بنیاد شهید با اجرای دهک بندی بستر حذف یارانه بسیاری از ایثارگران و جانبازان معسر را در دو سال اخیر فراهم کرد؛ در حالی که وضعیت معیشتی و دهک ایثارگران و جانبازان معسر معلوم است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران به طور سرخود این کار را کرده است، یادآور شد: بله؛ اما این پیشنهاد خیلی خوبی نبود و مجلس هوشمندانه این موضوع را در برنامه هفتم توسعه کشور حل کرده است و بنیاد حق ندارد بر خلاف قانون عمل کند.
نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی در خصوص ویژگی های مصوبات ایثارگری در برنامه هفتم توسعه در رابطه با ایثارگران تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه که نقشه راه برای 5 سال آینده کشور است در رابطه با ایثارگران مصوب کردیم به افرادی که حتی یک ماه سابقه حضور در جبهه دارند، چند درصد امتیاز داده شود؛ در حالی که قبلا این گونه نبود و امتیازات فقط به کسانی تعلق می گرفت که بالای یک سال سابقه حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل را داشتند. اما در کمیسیون تلفیق این موضوع را مصوب کردیم و 
گفتیم معاف از مالیات شوند و حرکت‌هایی در برنامه هفتم شد که به داد افرادی که ایثارگر بودند برسیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع همسان‌سازی و ترمیم حقوق در جامعه ایثارگری اشاره کرد و خاطرنشان کرد:
فاصله حقوق بین شاغلین و بازنشستگان اعم از ایثارگر و سایر اقشار جامعه نباید بسیار زیاد باشد و چه‌‌بسا که بازنشستگان در دریافتی های خود بر شاغلین مقدم‌تر باشند. چون آنها سی سال عمده‌ترین مشکل کشور را به دوش خود کشیدند تا موقعیت امروز را برای ما فراهم کردند و این گذشت عمر در 30 سال شوخی نیست. ثانیاً نسل جوانی که در حال حاضر مشغول خدمت به کشور است باید بداند وقتی بازنشسته می شود حقوقشان کمتر نخواهد شد، بلکه ممکن است چند برابر هم شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: عموما وقتی فردی بازنشسته می‌شود هزینه های جاری او نیز به دلیل این که صاحب نوه، عروس و داماد می شود، چندبرابر خواهد شد. همچنین هر چقدر سن یک بازنشسته بالا برود مشکلات فردی و شخصی او هم زیادتر از گذشته می‌شود و به طور طبیعی نیاز به بیمه‌ تکمیلی و سلامت با این تورم وجود دارد.

ذاکری افزود: ما اگر بخواهیم بازنشستگان را تکریم کنیم و منزلت و جایگاه آنها را در جامعه بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون اساسی اجرا و در اوج رفاه قرار دهیم باید در ابتدا نیازهای آنها را با مصوبات مناسب و اجرای قانون همسان‌سازی برطرف کنیم؛ در حالی که برخی این تصور را در مورد بازنشستگان دارند که اینها دیگر کار نمی کنند و... در حالی که آنها وظایف خود را در دوران اشتغال انجام داده اند و این مقایسه‌ی درستی با شاغلین نیست.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی با بیان این که به نظر من بازنشستگان ما اعم از تأمین اجتماعی و لشکری و کشوری -که بسیاری از ایثارگران را هم شامل می شوند- در جبهه و جنگ و... بودند و مسائل و مشکلات مردم را حل و فصل می‌کردند، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه همسان‌سازی، تفاوت دریافت حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی باید ده درصد باشد و ما در کمیسیون اجتماعی از این موضوع دفاع کردیم. امیدوارم مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که شامل بسیاری از ایثارگران بازنشسته خواهد شد، دچار مسائل و حاشیه هایی مانند رتبه‌بندی معلمان و ... نشود و ان‌شالله دولت هم این کار را به درستی انجام دهد و ما اجازه اجرای ناقص آن را نخواهیم داد.

*معرفی

 

اینستاگرام
سلام.بنده جانباز زیر۲۵درصدی هستم پرونده ام احراز شده الان یک سال چیزی نریختن من الان ۵۸سالم.یک دختر دارم دم بخت به قران کار ندارم بی کار هستم خودم هم مریزم و بعدشم مستجرم خونه ندارم خونه داشتم مریز شدم فروختم خرجش کردام الان مستجر هستم با پسرم زندکی می کنم الان پسرم ۳۶سالش.هنوز ازدواج نکرد به خاطر ما تورا قران این حقوق منو برقرار کنید من شرمنده ی زن بچه نیومد به درود همتون
باسلام خدمت نماینده محترم آقای ذا کر ممنون از شما بابت دفاع ازمعیشت ما ایثارگران و ررمندگان معسر ما هم بهترین دوران جوانی خود رادرجبهه سپری کردیم ولی با گذشت زمان ما را معسر نامیدند و مقدارکمک معیشتی راهم که طبق قانون درمجلس تصویب شده بود رئیس بنیاد خود سرانه بدون مشورت با مجلس سدی بین ایثارگران بنام دهک بندی قرار داد که همین مقدار کمک معیشت هم قطع شود درصورتی که ماهم مثل دیگران عائله مندیم لطفا دهک بندی رابرداید ونگذارید دراین سن وسال پیری ما ررمندگان و ایثارگران معسر با استرس واضطراب زندگی را به سر ببریم لطفا کمک معیشت ها رازیاد کنید تا شرمنده خانواده نباشیم
سلام.بنده جانباز زیر۲۵درصدی هستم پرونده ام احراز شده الان یک سال چیزی نریختن من الان ۵۸سالم.یک دختر دارم دم بخت به قران کار ندارم بی کار هستم خودم هم مریزم و بعدشم مستجرم خونه ندارم خونه داشتم مریض شدم فروختم خرجش کردم الان مستاجر هستم با پسرم زندکی مکنم الان پسرم ۳۶سالش.هنوز ازدواج نکرد به خاطر ما تو را قران این حقوق منو برقرار کنید من شرمنده ی زن بچه نیومد به درود همتون
سلام ؟ با عرض سلام خدمت مسولان زحمتکش بنیاد شهید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ححتالاسلام سید سلمان .فقط این چند فقط ظلم شده به ایثارگران و جانبازان زیربیست پنج درصد بنیاد بخاطر دهگ بندی الکی از اول سال تا بحال همان حقوق معیشت سال 1401دریافت می کنم تعداد زیادی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس واقعا نه معوقات را دادن حتا دهک بندی الکی بودش مثلا کسی که دهگ هشت بودش حقوق معیشت 4200 بود ولی بعدا احتراز کردیم شدیم دهگ 2 چرا معوقات به این جانبازان و ایثارگران منعیشت بگیر پرداخت نکردن مگر قانون (عدالت ) نیست پس عدالتی که ازش دم می زنند کجاست بخدا قسم پدر من با وام صندوق بنیاد 300 دریافت می کند ان شالله هر چه زودتر معوقات آیم 9 ماه که از سال رفت مسولان دلسوز انقلابی چه در بنیادشهید و چه در مجلس دستور پر است بدهند با تشکر ( مرگ بر اسرائیل)
با سلام خدمت برادران جانباز و ایثارگران زیربیست پنج درصد ؟ چرا خودتان را ( معسر می نامید )آیا معنی این اسم در لغت نامه دهخدا ( گدا ) واقعا جای بسی تاسف دارد شیر مردان هشت سال دفاع مقدس اسمی به نام معسر بماند ان شاءالله که شاهد این نباشیم از خودتان دفاع کنید و سربلند باشید علی وار زندگی کنید مثل زمان هشت سال دفاع قهرمان هستید نه معسر از رییس جمهور جمهوری ححتالاسلام رییسی و وزیر ایشان میخواهیم اسم معسر روی ایثارگران و جانبازان زیر بیست پنج.درصد را به فراموشی بسپارید و ایثارگران و جانبازان قهرمان اسطوره هشت سال دفاع مقدس هستند والسلام ایثارگران( مرگ بر اسرائیل )
سلام سلام ؟ باید خدمت مسئولی که برای دفاع از عزیزان جانباز که در طول ۸ سال دفاع مقدس از مملکت و ناموسش دلیرانه تا پای جان جنگیده عرض کنم این چند وقت به ایثارگران و جانبازان زیربیست پنج درصد ظلم شده و همین دهگ بندی باعث شده تا جانباز همان حقوق معیشت سال 1401 را دریافت کند و تعداد زیادی از رزمندگان هنوز معوقات اصلاح شده دهک بندی راهم نگرفته اند این چه عدالتی است ، فقط وعده و وعید ، چرا به حرف رهبری توجه نمی شود ، چرا باید کلمه معسر به جانباز گفته شود ، چرا باید یک عده کوته فکر اسم جانباز را لکه دار کنند ما جانبازان باید تمام قد از حقوق خود دفاع کنیم ، لذا ما جانبازان از رئیس محترم جمهور و مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم به این معضل رسیدگی کنند . و عوامل این سهل انگاری و نفاق را مورد بازخواست قرار دهند .
حق الناس را خدا نخواهد بخشید
مگر اینکه بنیاد اشتباهش را جبران کند و تفاوت معیشت تا مبلغ پنج میلیون ششصد را به همه معیشت بگیران از ابتدای سال 1402 را پرداخت کند
دهک من را هشت زده سازمان ظلم ایرانیان وحال آنکه من مستاجرم ودرامدمن 4500بنیاد است بنیادهم تهدید به قطع کردن میکند ظلم تا چه حدمن بیکار هستم چرا کسی تحقیق نمیکند تا وضعیت من را ببیندمن جانباز زیر 25درصد هستم ودوسال در جبهه. بودم کمک معیشتی من را اضافه نکردند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi