شناسه خبر : 106431
شنبه 18 آذر 1402 , 10:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مروری بر آخرین وضعیت نبرد زمینی در غزه

فاش نیوز - دشمن صهیونیستی از 10 آذر دور جدید حملات هوایی و زمینی خود به نوار غزه را آغاز کرد. حرکت دشمن اینبار سه محور داشت: در غزه از بیت لاهیا به اردوگاه جبالیا و از شرق به سمت الشجاعیه، محل حضور قوی‌ترین نیروهای قسام و در جنوب نیز تهاجم به خان یونس آغاز شد.

از همان روز اول پساآتش‌بس، یک ویژگی در عملیات دشمن برجسته بود؛ رژیم در عملیات خود شتاب داشت؛ این را می‌شد در حملات وحشیانه جمعه که منتهی به هدف قرار دادن دمشق و ترور دو سردار نخبه ایرانی شد، رویت کرد.

گالانت گفته بود که جنگ دو ماه ادامه دارد اما مشخص بود که تل آویو تحت تاثیر مهلت چند هفته‌ای کاخ سفید است. از این سو اما اعتماد به نفس مقاومت بالا رفته و ابتکار عمل به مقاومت در غزه مجددا بازگشته بود‌.

صهیونیست‌ها تصور می‌کردند نیروی مقاومت بر یک محور خاص متمرکز است در حالی که هر قسمت نیروی مخصوص به خود را دارد و حماس توازن و انسجام خود را در غزه حفظ و بازیابی و در جنوب نیز به طور کامل حفظ کرده است.

از همین رو تنها تاکتیک باقی مانده رژیم، ایجاد کمربند آتش به معنای انهدام همزمان مربع‌های همزمان برای هموار کردن مسیر پیش‌روی است. تعداد بیشتر جمعیت در جنوب، آمار شهدا را نیز افزایش داد.

در سفر سوم بلینکن به تل آویو اما، وی بر دو نکته به شدت تاکید داشت؛ یکی طراحی اسرائیل برای روز بعد یا پس از پایان جنگ و دیگری پرهیز از وارد آوردن تلفات زیاد در میان غیرنظامی‌ها.

از آن جلسه ما هر روز شاهد ارائه طرح‌های خیالی برای اداره غزه پس از نابودی حماس! هستیم. از سویی مثلا برای حفاظت از غیرنظامیان، خان یونس منطقه بندی شده که اعتباری نداشته و حسب اخبار مختلف، همه مناطق بمباران می‌شوند.

در واقعیت اما دشمن همچنان به دنبال طرح آوارگی است. این رژیم در هنگام بمباران شمال غزه از مردم می‌خواست که به جنوب بروند و اکنون در حال انهدام جنوب است تا جایی که یا مردم مجبور به کوچ به بیابان المواصی و سپس کشورهای خارجی دیگر شوند و یا آنقدر فشار بر مصر افزایش یابد تا سینا، ارادی یا غیرارادی بازگشایی شود.

در محور شمالی اما مقاومت به خوبی با بازیابی توان خود، جلوی پیشروی دشمن را سد و با وارد آوردن تلفات حداکثری، دشمن را مجبور به عقب‌نشینی در برخی محورها وادار کرده است. در پست ریپلای شده مربوط سه هفته پیش، گفته شد در صورت حفظ توان مقاومت، ما شاهد شروع ضدحملات خواهیم بود. در روزهای اخیر خبرها حاکی از عقب‌نشینی ۷۰ درصد نیروهای ارتش اشغالگر از شمال غزه و پایان عملیات در آن به گوش رسیده است.

آن دست و نیرو و فکری که ۷ اکتبر را طراحی و رقم زد، دشمن را در شهر غزه با بن‌بست مواجه و خفت الشفا و شکست آتش‌بس را بر آن تحمیل کرد، در جنوب نیز با دست بازتری طراحی دارد.

|| برگرفته از فضای مجازی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi