شناسه خبر : 106439
شنبه 18 آذر 1402 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «شهید ابراهیم عشریه»

فاش نیوز - رادیو ایران، در ادامه رزمواره «صد و چهل شهید، صد و چهل روایت» در سفر به استان «قم»، با خانواده «شهید ابراهیم عشریه» دیدار کرد.

کد خبر: ۶۳۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ - 09December 2023
 

تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «شهید ابراهیم عشریه»به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، همنشین شدن با خانواده‌های معظم شهدا و آشنایی با سبک ویژه زندگی این بزرگواران نعمت ارزشمندی است. «عباس سنجری» گزارشگر اعزامی رادیو ایران به استان قم با ساره عیسی‌پور همسر شهید مدافع حرم «ابراهیم عشریه» گفت‌وگو کرده است.

ساره عیسی پور گفت: ابراهیم یکم شهریور ماه سال ۱۳۵۶در شهر نکا به دنیا آمد و دوران کودکی را در آن شهر گذراند، ما در در سال ۱۳۷۹ در مراسم بسیار ساده‌ای به عقد هم در آمدیم کمتر از یکماه بعد به دلیل علاقه‌ای که ابراهیم به نظام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشت و پس از قبولی در آزمون ورودی و طی مراحل گزینشی، وارد دانشگاه افسری که آن زمان در شهر اصفهان واقع بود شد؛ تا دوران آموزشی افسری‌اش را به مدت ۴ سال سپری کند. در دوران آموزش افسری باید از صبح زود تا حدود ۵ و ۶ بعدازظهر در دانشکده افسری حضور می‌یافت. این وضعیت در ابتدای زندگی مشترک، سخت بود، اما با صبوری و مهربانی، این مشکلات گذشت تا اینکه در تابستان سال ۱۳۸۴ دوران افسری به اتمام رسید.

همسر این شهید مدافع حرم ادامه داد: با وجود تمام این مشکلات، هیچگاه ورزش جودو را ترک نکرد؛ ورزش جودو را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده بود و نهایتاً در این رشته به درجه استادی رسید و بلافاصله با درخواست شخصی و علاقه و استعدادی که از خودش نسبت به علوم نظامی در دوران آموزشی نشان داده بود برای ادامه خدمت به مرکز آموزش افسری علویون که در شهر مقدس قم واقع شده بود معرفی گردید. امکان حضور در محضر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها از آرزو‌های دیرینه ابراهیم بود.

همسر «شهید ابراهیم عشریه» افزود: حاصل زندگی مشترک ما سه دختر به نام‌های زهرا، زینب و فاطمه معصومه ست. ابراهیم استعداد و توانمندی ویژه‌ای در امر فرماندهی و مربی‌گری داشت و لذا پس از مدت کوتاهی ابتدا در کسوت مربیگری تاکتیک و سپس در امر فرماندهی یگان آموزشی به سرعت رشد نمود.

تلاش‌های بی وقفه «شهید عشریه» در کسب تجربه و مطالعه‌های بی‌امان، نظم و انضباط، اطاعت پذیری و برخورداری از هوش و استعداد خدادادی، ایمان، اخلاص و اعتقاد به هدف الهی، از او یک مربی ممتاز و متمایزی نسبت به سایر همکاران ساخته بود.

همسرش می‌گفت: ابراهیم برای اعزام به مأموریت نبرد با دشمنان تکفیری، بسیار پیگیری بود تا اینکه با عزیمت او در اسفندماه ۱۳۹۴ موافقت به عمل آمد و در۲۰ اسفند همان سال به کشور سوریه عازم گشت. او در این مأموریت به عنوان فرمانده گردان نخبگان مجاهدین عراقی فعالیت مستشاری-رزمی‌می‌نمود؛ و سرانجام پس از ۳۵ روز مجاهدت و نبرد همراه با اخلاص و شجاعت مقابل دشمن در ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ در حین عملیات خط شکنی به منظور بازپس گیری منطقه العیس که در جنوب غربی شهر حلب قرار دارد، به شهادت رسید.

ساره عیسی پور بیان کرد: پس از شهادت ایشان امکان بازگرداندن او وجود نداشت و پیکر مطهرش بیش از سه سال در همان موقعیت شهادتش باقی ماند. سرانجام پس از پیگیری طرفین و مبادله اجساد و شهدا در اوایل تیرماه ۱۳۹۸ به آغوش وطن بازگشت.

شهید ابراهیم عشریه پس از تشییع باشکوهی در شهر‌های تهران، قم و مازندران؛ در نهایت گلزار شهدای شهرستان نکا را معطر نمود و برای همیشه میعادگاه تمام عاشقان راهش شد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

گفتنی است این دیدار، جمعه ۱۷ آذر با حضور نمایندگانی از شبکه رادیویی ایران و صدا و سیمای مرکز قم در منزل این شهید صورت گرفت.

منبع: رادیو ایران

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi