شناسه خبر : 106635
چهارشنبه 22 آذر 1402 , 09:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بچه‌های سپاه دنبال رضایت گرفتن از یک چوپان بودند

فاش نیوز - در دوران دفاع مقدس روزی خودروی بچه‌های سپاه که همراه آیت‌الله مشکینی بودند با گله گوسفندان تصادف کرد و یکی از گوسفندان تلف شد، نیروهای مسلح رفتاری از خود نشان دادند که باعث تعجب آیت‌الله مشکینی شد.

بچه‌های سپاه دنبال رضایت گرفتن از یک چوپان بودند

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی مورد هجوم تهمت‌های فراوانی بودند که آن‌ها را قاتل جان و سارق مال مردم به تصویر می‌کشید.

سیدمسعود خاتمی پزشک یکی از زندان‌های شهر سردشت آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس در کتاب تاریخ شفاهی تعریف می‌کند: یک بار آیت‌الله علی‌اکبر مشکینی را دعوت کردیم و از ایشان خواستیم تا در مقر سپاه فارس برای نیروها صحبت کند. ایشان هم آمد و حضورش خاطرات خوبی برای ما رقم زد.

روزی با ایشان با یک ماشین پیکان در جاده شیراز ـ جهرم حرکت می‌کردیم که با گله گوسفندی که از جاده عبور می‌کرد، برخورد کردیم. یکی از گوسفندان مصدوم شد و در نهایت تلف شد.

ما نگه داشتیم تا صاحب گوسفند را راضی کنیم. پول هم نداشتیم. جیب‌هایمان را گشتیم تا پول‌هایمان را روی هم بگذاریم و به او بدهیم. بالاخره صاحب گوسفند قیمتی برای گوسفند تعیین کرد و ما مبلغ را به او دادیم و راضی‌اش کردیم.

آقای مشکینی که در این مدت ما را را زیر نظر داشت، بعد از پایان ماجرا به ما گفت: شما چند نفر، مسلح بودید و صاحب گوسفند هم یک چوپان ساده و تنها در بیابان بود. به راحتی می‌توانستید او را تهدید کنید و به راه خودتان ادامه دهید، ولی این کار را نکردید.

او ادامه داد: وقتی دیدم دارید سعی می‌کنید که مرد چوپان را راضی کنید، امیدی در دلم زنده شد که نیروی مسلحی به وجود آمده است که با وجود داشتن قدرت به دنبال آن است که چوپان یک گله را راضی کند و پول گوسفند تلف شده او را بدهد.

خلاصه ایشان ما را بابت این رفتار خیلی تشویق کرد و گفت: این روحیه سپاهی‌هاست که حق الناس را رعایت می‌کنند.

در واقع آقای مشکینی می‌خواست با این عکس‌العمل خود بچه‌ها را به عمل به آموزه‌های دینی، به خصوص رعایت حق‌الناس، ترغیب کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi