شناسه خبر : 106698
پنجشنبه 23 آذر 1402 , 11:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خبر فوری در مورد حقوق بنیاد شهید ۱۴۰۲

خبر فوری در مورد حقوق بنیاد شهید 1402

فاش نیوز - خبر فوری در مورد حقوق بنیاد شهید 1402 را در ادامه مطلب بخوانید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، خبر فوری در مورد حقوق بنیاد شهید 1402 به شرح زیر می باشد.

در یک جلسه مهم که به میزبانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، کارگروه فرهنگی اجتماعی شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران با حضور نمایندگان و مشاوران وزرا اقدام به پیگیری حقوق ایثارگران کرد. این جلسه به منظور بررسی مسائل مرتبط با حقوق ایثارگران، مستند بر قانون جامع ایثارگران و برنامه هفتم برگزار گردید.

در این جلسه مهم، نمایندگان از وزارات مختلف از جمله راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصاد و دارایی، رفاه و تامین اجتماعی، اطلاعات، ارتباطات، و مدیر توانمندسازی بنیاد شهید و امور ایثارگران حاضر بودند. در این نشست با حضور مشاوران وزرای مختلف، امور مربوط به حقوق ایثارگران بر اساس قانون جامع مورد بررسی قرار گرفت و برنامه هفتم به دقت بررسی شد.

حضور مشاوران و نمایندگان از وزارات مختلف امکان فراگیری و پوشش گسترده‌ای از مسائل مربوط به ایثارگران را فراهم کرد. از جمله حضور حمید مردانیان مشاور وزیر راه و شهر سازی، حجت الاسلام والمسلمین نوذری مشاور وزیر اطلاعات، حجت الاسلام والمسلمین ثقفی مشاور وزیر اقتصاد و دارایی، و سایر مشاوران برجسته، جلسه را به یک فرصت مناسب برای گفتگو و تبادل نظر تبدیل کرد.

در طول جلسه، مسائلی از جمله ماده ۷۴ قانون جامع ایثارگران، ارزیابی قبلی شورای مشاوران وزرا در سفرهای استانی، برنامه‌های منسجم تر و پیگیری حقوق ایثارگران بر اساس قانون جامع و برنامه هفتم مورد بررسی و بحث قرار گرفت. همچنین، تاکید بر برنامه‌های آتی در سفر آتی به استان ایلام، پیگیری موارد بیمه‌ای خانواده‌های ایثارگران و مسائل دیگر مرتبط با این گروه از جانب کارشناسان معتبر بیان گردید.

این نشست حیاتی به نظر می‌رسد و نشان از توجه جدی دولت به مسائل ایثارگران و حقوق آنان دارد. این تدابیر و تلاش‌ها منجر به ارتقاء وضعیت ایثارگران و تضمین حقوق آنان خواهد شد و نشان از تعهد دولت در پیگیری مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور است.

پرداخت حقوق والدین شهدا بر اساس حکم حقوقی شهید

در جهت افزایش شفافیت و عدالت در پرداخت حقوق والدین شهدا، محمود پاکدل، معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اطلاعات مهمی را ارائه کرده و روش‌های تعیین درصد جانبازی و پرداخت حقوق والدین را تشریح کرده است.

به گفته پاکدل، کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور متخصصان معتبر فعالیت می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که کدام عارضه از جنگ ناشی شده و باید توجه و حقوق ویژه‌ای داشته باشد. در پاسخ به ادعاهای برخی جانبازان که ادعا می‌کنند پزشکان خارج از کمیسیون پزشکی بنیاد شهید عارضه آن‌ها را ناشی از جنگ می‌دانند، پاکدل توضیح داد که پزشکانی که دستور العمل‌های مرتبط با کمیسیون پزشکی را مطالعه نکنند، نمی‌توانند در این زمینه نظر بدهند.

وی اظهار کرد که مرجع تشخیص میزان جانبازی کمیسیون پزشکی است و استاندارد‌های خاصی دارد که براساس آن اقدام می‌شود. بر اساس این استانداردها، بیماری‌های ناشی از سالمندی یا عوارض غیر مرتبط با جنگ در تعیین درصد جانبازی تاثیر ندارند. اما اگر مرتبط با ضایعات جنگی باشند، کمیسیون آن را لحاظ می‌کند.

پاکدل اظهار کرد که از زمان شروع فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکنون ۶۳۰ هزار نفر از جانبازان تشخیص و درصد جانبازی آن‌ها تعیین شده است. از این تعداد، ۸ هزار و ۲۲۸ نفر جانباز با درصد ۷۰ به بالا و ۲۳ هزار نفر جانباز با درصد ۵۰ تا ۶۹ هستند.

در خصوص حقوق والدین شهدا نیز، پاکدل توضیح داد که براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شده بود حقوق والدین شهدا بر مبنای حکم حقوقی شهید پرداخت شود. او اعلام کرد که با هماهنگی با سازمان برنامه و با توجه به قانون حداقل حقوق بازنشستگان، حقوق‌های والدین شهدا افزایش یافته و به حساب آن‌ها واریز شده است.

پاکدل با ابراز متاسفانه در مورد عدم افزایش حقوق والدین شهدا در چهار ماه اول، اظهار کرد که این موضوع با هماهنگی با سازمان برنامه برطرف شده و حقوق‌ها به حساب والدین شهدا در مرداد ماه واریز شده است. این اقدامات نه تنها به حفظ حقوق ایثارگران کمک می‌کند بلکه به جلب رضایت و اطمینان والدین شهدا نیز کمک می‌کند.

در پایان، پاکدل به شناسایی ایثارگران معسر و کمک به معیشت آن‌ها اشاره کرد و اظهار کرد که با تشکیل کمیته‌های معین در استان‌ها، افراد معسر شناسایی می‌شوند و تا حد امکان به آن‌ها کمک می‌شود. این اقدامات نشان از تلاش بنیاد شهید برای برقراری عدالت و افزایش سطح رفاه ایثارگران و والدین شهدا است.

اینستاگرام
کمیسیون پزشکی ایراداتی دارد.
مراجعین هم ایراداتی دارند.
یک حوزه قضایی با کارشناسان زبده، باید مابین این 2 ورود کند تا کمتر، حق کسی ضایع شود، و به حدأقل برسد.
مثلأ کارشناس جنگ باید در این حوزه حضور داشته باشد.
کارشناس پزشکی قانونی
کارشناس حقوقی
نمایندگان 3 قوه و.....
و خارج از مشکلات مالی دولت، تصمیم گیری شود.
تابحال که محدودیت های مالی باعث شده که درصد جانبازان، ٱفت کند و یا رشد نکند!!!
مهمتر از همه، نظر ذینفعان یررسی و راستی آزمایی شود.
و بهتر اینکه احکام جانبازان توسط قوه قضائیه صادر شود. و...
باسلام برای جانبازان از۵درصدتا ۴۹ درصد چه تصمیماتی اتخاذشده است وتکلیف اینها چی می‌شود خواهش میکنم مسعولین زیربط اطلاع رسانی کنید که حق حقوق این افرادها به اجرا بشود سپاسگذارم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi