شناسه خبر : 106711
یکشنبه 26 آذر 1402 , 16:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س)

نخستین جهادگر میدان تبیین

جنگ شناختی توسط لشکر تحریف و انحراف و نفاق جدید علیه کشور در جریان است؛ ولی ملت مسلمان ایران با مقاومت و تلاش، در حال گذار از پیچ تاریخی هستند...

  فاش نیوز - زندگی و خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) همچنان تازگی دارد و رسالت ما و بخصوص بانوان در الگوپذیری از سبک زندگی اسلامی در عصر حاضر است.

حضرت زهرا(س) انسان کامل و مظهر جمیع صفات الهی، یگانه زن معصوم عالم و بهترین زنان بهشتی، برترین چهار زن برگزیده بهشتی(آسیه(س)، مریم(س)، خدیجه(س)، دخت نبی مکرم حضرت محمد ص) و همسر نخستین امام است.

 مادر 11 امام معصوم و مادر حضرت زینب (س) است و سوره کوثر، سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت در حق آن حضرت (س) و همسر و فرزندانش نازل شده و معیار شناخت دوست و دشمن پیامبر(ص) و عیار دوستی و دشمنی با ایشان است.

حضرت زهرا(س) حکم مادر را برای پدرش داشت؛ به گونه ای که آن حضرت وی را ام‌ابیها، یعنی «مادرِ پدر خویش» نامیده و بسیار به دخترش علاقه‌مند بودند.

مهریه اش، مهرالسنه به میزان استطاعت شوهر، ازدواجش آسان و در شب عروسی لباس عروسی اش را انفاق کرد. همسری شایسته برای امام علی(ع) و به عنوان مادر در تربیت فرزندانش نهایت اهتمام را داشت و ساده‌‌زیست بود.

در خانه کار می کرد و فعالیت اجتماعی در بیان احکام شرعی برای بانوان و مددکاری و پرستاری از مجروحان جنگ‌ها را برعهده داشت. مدافع ولایت بود و در این راه مجروح و به شهادت رسید.

حضرت زهرا نخستین بانوی جهادگر تبیین بود و برای اثبات حقانیت در جریان فدک استدلال‌های عمیق فقهی بکار برد. با سخنرانی بسیار مهمی که در مسجد داشت افشاگر فتنه انحراف شد و امت اسلامی را از خطرهای عظیم آگاه گرد؛ به گونه ای که بخشی از مسلمانان پیرو راستین اهل‌ بیت شدند. خطبه فدک اعلمیت او را در بهره‌مند بودن از اقیانوس بی‌کران علم نبوی اثبات کرد.

این خطبه حاوی معارفی از خداشناسی، هدف آفرینش، دین‌شناسی، فلسفه احکام اسلامی، پیامبرشناسی، وضعیت مردم در پیش از بعثت، علل بعثت و دستاوردهای  بعثت پیامبر(ص) است. تکلیف امّت پس از پیغمبر، اهل بیت اطهار، نقش حضرت علی(ع)، حال مردم در فتنه‌ها، اعتراض به غصب خلافت، دادخواهی درباره فدک، اعتراض به سکوت خواص، هشدار به مسلمانان کاهل، و اعتراض به کاهلی مسلمانان و درد دل با پدر از ویژگی های برجسته خطبه فدک است.

زندگی و خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) همچنان تازگی دارد و رسالت ما و به خصوص بانوان در الگوپذیری از سبک زندگی اسلامی در عصر حاضر است.

طی بیش از چهار دهه از عمر با برکت  انقلاب اسلامی، انواع تهدیدات و تحریم ها علیه ملت ما شکل گرفته است و اینک در جنگ ترکیبی با استفاده از همه مولفه های قدرت علیه کشور، تمامی باطل در برابر تمامی حق قراردارد.

جنگ شناختی توسط لشکر تحریف و انحراف و نفاق جدید علیه کشور در جریان است؛ ولی ملت مسلمان ایران با مقاومت و تلاش، در حال گذار از پیچ تاریخی هستند. 

چهار دلیل برضرورت جهاد تبیین توسط امام خامنه ای بیان شده است که عبارتند از نخست؛ تحریف واقعیت هاست. دوم؛ کتمان کردن نکات مثبت دستاوردهای انقلاب می باشد. سومین مسئله بزرگنمایی صدبرابری ضعف های داخل کشور است و چهارمین دلیل نیز وجود دیکتاتوری رسانه ای در جهان مدعی دروغین آزادی بیان است.

در حالی که دشمن با لشکر تحریف و انحراف به دنبال پیاده‌سازی مدل اسلام وهابی بنام اسلام رحمانی یعنی اسلام بی‌خاصیت است؛  همچنین به دنبال سیطره یأس و ناامیدی برمردم و بخصوص جوانان است. جهاد تبیین، کشور و ملت را در برابر تهدیدات مهلک مصون می کند و موتور پیشران کشور در برابر امواج دشمنان است.

با الگوی سیره جهاد تبیین فاطمی،   "ندای هل من ناصر ینصرنی" جهاد تبیین رهبر انقلاب، یک فریضه و تکلیف دینی واجب عینی فوری است. همچنان که با جهاد تبیین ایجابی در بیان حقایق انقلاب و دستاوردهای آن بایستی روشنگری صورت گیرد.

با جهاد تبیین دفاعی در برابر تهدیدات گوناگون دشمن، در جامعه مصون‌سازی صورت می گیرد. با جهاد تبیین پیش‌دستانه آمادگی های لازم قبل از تهاجم فرهنگی و جنگ شناختی و جنگ روایت های جدید دشمن حاصل می شود.

یاری انقلاب و نظام، کمک به سامان‌گرفتن امور جاری، تحمل شرایط، عدم نق زدن، عدم همراهی با تبلیغات منفی رسالت عمومی همگانی در برابر شهدا، حراست، صیانت، ترویج فرهنگ و تداوم بخشی راه شهدا است.

امام مسلمین فرمان فریضه جهاد تبیین -که بر همه فرض عینی و فوری است- را در سال گذشته اعلام نمودند. لذا ما بایستی جهاد تبیین ایجابی داشته باشیم و به بیان کارهای درست و ارزشمند انقلاب و نظام بپردازیم.

ما باید دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه های مختلف را با هدف ایجاد روحیه و امید به آینده در برابر هدف دشمنان -که به دنبال سلب روحیه و امید هستند- بیان کنیم.

دومین روش جهاد تبیین، پدافندی و واکنشی بودن با هدف خنثی‌سازی تحریف دشمنان است. دشمن هم‌اکنون به دنبال تطهیر رژیم پهلوی، زانوزدن در برابر آمریکا، تحریف جنگ تحمیلی، تحریف افکار امام خمینی و تخریب دولت انقلابی است و جنگ شناختی و تاثیر بر باورها را در دستور کار خود قرار داده است.

سوم، روش جهاد تبیین پیش‌دستانه با هدف پیشگیری قبل از انتشار ویروس دشمن باشیم. بایستی فضاسازی عمومی اقدامات آتی، پیش از شروع تخریب دشمنان و قبل از فعال شدن دشمن داشته باشیم و صحنه جامعه را اشباع و اقناع سازیم؛ چرا که شبهه‌افکنی در انتخابات سال جاری در دستور کار دشمنان است.

امروز ما وارث ثمره حکومت اسلامی صدر اسلام هستیم و این توفیق برای ما وجود دارد که حکومت اسلامی را صیانت کرده و به جهان معرفی و برای ظهور تلاش کنیم و جزء منتظران عملی باشیم.

بر این اساس، تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت، زمینه‌سازی برای ظهور و فراهم‌سازی زمینه پذیرش امام زمان و فراهم کردن زیرساخت های جامعه است.  امروز وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک، و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیةالله‌الاعظم(عج) را فراهم کنیم.

|| دکتر سدجواد هاشمی فشارکی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi