شناسه خبر : 106724
شنبه 25 آذر 1402 , 11:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادر شهید «محمد حسن اسماعیلی» آسمانی شد

فاش نیوز - مادر شهید والامقام «محمد حسن اسماعیلی» دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

کد خبر: ۶۳۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ - 16December 2023
 

مادر شهید «محمد حسن اسماعیلی» آسمانی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «فاطمه عاشوری» مادر شهید والامقام «محمد حسن اسماعیلی» دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مراسم تشییع و تدفین پیکر این مادر شهید ساعت ۱۴ امروز از در منزل آغاز و در آرامستان محله حاجی‌آباد دستگردان طبس در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده می‌شود.

«محمد حسن اسماعیلی» چهارم مرداد ۱۳۴۲ در روستای حاجی‌آباد دستگردان از توابع شهرستان طبس متولد شد. برای کسب علم و دانش روانه دبستان عشق‌آباد و علی‌رغم خردسالی ضمن تحصیل به خاطر جبران محبت پدر و مادر، یاور و کمک کاری قوی در امور منزل و کشاورزی برایشان شد.

سال دوم دبیرستان را تمام نکرده بود که همراه جمعی از بسیجیان پرونده اعزام به جبهه را در آبان‌ماه سال ۱۳۶۱ تکمیل و عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد. مدت ۳۵ روز از مأموریت خویش را در گردان ثارالله تیپ ۱۸ جوادالائمه (ع) به عنوان بی‌سیم‌چی و کمک تیربارچی در منطقه غرب نفت شهر و تپه‌های الله‌اکبر سپری کرد و در همان منطقه با اصابت گلوله به پیشانی مبارکش در ۱۵ آذر ۱۳۶۱ شهد شیرین شهادت را نوشید.

پیکر پاک این شهید یک هفته بعد از شهادت به بخش دستگردان منتقل و پس از تشییع با شکوهی به عنوان اولین شهید دانش‌آموز در زمینی که هم اینک مدرسه‌ای به نام خودش بر آن بنا شده بر پیکر او نماز خوانده شد و سپس در روستای حاجی‌آباد به خاک سپرده شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi