شناسه خبر : 106774
دوشنبه 27 آذر 1402 , 10:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توان راهبردی حماس بعد از جنگ بیشتر می‌شود

اشپیگل: اسرائیل قدرت نابودی حماس را ندارد

فاش نیوز - یک رسانه غربی با بیان اینکه ایدئولوژی حماس در ذهن و قلب مردم ریشه دوانده تاکید کرد اسرائیل قدرت نابودی این جنبش را ندارد و حماس بعد از جنگ از نظر راهبردی قوی‌تر خواهد شد.

اشپیگل: اسرائیل قدرت نابودی حماس را ندارد / توان راهبردی حماس بعد از جنگ بیشتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک رسانه آلمانی در گزارشی درباره جنگ غزه و سرنوشت این جنگ اعلام کرد، این طرز فکر که اسرائیل قدرت شکست حماس یا نابودی این جنبش در سطح نظامی را دارد، غیرواقعی است و ایدئولوژی حماس می‌تواند در یک جنبش دیگر خودش را نشان دهد.

مجله آلمانی اشپیگل در گزارشی به نقل از یک کارشناس امور نظامی و متخصص در حوزه درگیری فلسطینی-صهیونیستی تاکید کرد، حماس را نمی‌توان نابود کرد و حماس قدرتی است که ریشه در جامعه فلسطین دارد و ایدئولوژی حماس در ذهن و قلب مردم ریشه دوانده است.

در ادامه این گزارش آمده است، شاید حماس بعد از این جنگ از نظر نظامی کمی ضعیف شود اما در سطح راهبردی قدرتمندتر خواهد شد. حمله حماس در 7 اکتبر نقطه عطفی در مناقشه اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بود و در را به روی اتفاقات غافلگیرکننده قدیمی و جدید باز کرد. این حمله همچنین مسئله فلسطین را به کانون توجهات جهانی بازگرداند و طبق نظرسنجی‌های انجام شده، حماس برای مردم فلسطین تبدیل به قدرت اصلی برای مقابله با اسرائیلی‌ها شده است.

این رسانه آلمانی به نقل از «مایکل کوبی» رئیس اسبق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) اعلام کرد: من از یحیی السنوار (رئیس حماس در غزه) برای 150 تا 180 ساعت بازجویی کردم و او در این مدت حتی یک بار هم لبخند نزد و هربار درباره خانواده او سوال می‌کردم می‌گفت که حماس خانواده من است. یحیی السنوار بسیار باهوش است و شخصیتی تاثیرگذار دارد و زبان عبری را در چند ماه یاد گرفت. به یاد دارم که او به من گفت روزی خواهد رسید که ما از زندان آزاد شده و اسرائیل را نابود خواهیم کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi