شناسه خبر : 106827
شنبه 02 دي 1402 , 09:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در پی تحمل تلفات سنگین در غزه اتفاق افتاد

خوشحالی تیپ ویژه گولانی پس از صدور فرمان عقب‌نشینی

فاش نیوز - 77 روز پس از جنگ غزه، و چند روز پس از انتشار اخباری راجع به «افزایش تلفات در میان فرماندهان ارشد نظامی صهیونیست در غزه» خبر رسیده، تیپ ویژه گولانی که صهیونیست‌ها امید زیادی به آن دارند، از غزه عقب‌نشینی کرد! رسانه‌های عبری زبان می‌گویند، علت این عقب‌نشینی، تلفات سنگین آنهاست!

دیروز اعلام شد، تیپ ویژه «گولانی» که متشکل از نظامیان زبده و آموزش دیده رژیم صهیونیستی است و چیزی بالغ بر 60 روز در غزه با جوانان فلسطینی می‌جنگید، از غزه عقب‌نشینی کرد. درباره دلایل این عقب‌نشینی دو روایت کلی از سوی رسانه‌های عبری منتشر شده است. تحلیل اول می‌گوید، این تیپ قرار است به جبهه شمال و جنگ با حزب‌الله لبنان ورود کند چون شرایط جنگی جبهه شمال کاملا به نفع حزب‌الله لبنان است. طرفداران این‌گونه تحلیل‌ها-که غالبا به دولت نتانیاهو نزدیک هستند- این را هم می‌گویند که، تیپ گولانی برای گرفتن تنفس یکی دو روزه از غزه خارج شده و به زودی بر می‌گردند. اما طیف وسیعی از رسانه‌های عبری زبان هم هستند که معتقدند، دلیل این عقب‌نشینی، توقف تلفات سنگینی است که این تیپ گران‌قیمت در این 60 روز متحمل شده است. آنها به اخباری که به ویژه طی 10 روز گذشته از تلفات فرماندهان ارشد این تیپ در غزه منتشر شده است اشاره کرده و می‌گویند، دلیل این عقب‌نشینی توقف همین روند است.
انتشار تصاویر شادی نظامیان گولانی پس از شنیدن فرمان عقب‌نشینی نیز نشان می‌دهد، تحلیل دوم به واقعیت نزدیک‌تر است چرا که بنابر گزارش‌ها و تصاویری که منتشر شده است، تعداد زیادی از نظامیان صهیونیستی طی این دو ماه و نیم جنگ، از نظر روحی و روانی ضربات سختی خورده‌اند و چیزی بالغ بر 500 نظامی این رژیم کارشان به روانشناس کشیده شده است. «فرار» از این وضعیت، طبیعی است که با خوشحالی و شادی همراه باشد!
شبکه 13 رژیم صهیونیستی در این باره نوشت: «ارتش اسرائیل تصمیم گرفته تیپ گولانی را به دلیل تلفات زیاد نظامیان این تیپ، از غزه خارج کند.» و کانال تلگرامی مرکز مطالعات فلسطین نیز در این باره نوشت نیروهای گولانی پس از اعلام تصمیم ارتش برای خروج آنها از نوار غزه جشن گرفتند و رقصیدند. تیپ گولانی زبده‌ترین نیروی ارتش رژیم صهیونیستی است که اشغالگران اسرائیلی برای رویارویی با مقاومت امید زیادی به آن بسته بودند. همزمان با انتشار این خبر، در فضای مجازی و رسانه‌ها تصاویری از غافلگیری تیپ گولانی توسط جوانان فلسطینی منتشر شد. ویدیوهای منتشر شده از مناطق حضور این تیپ نشان می‌دهد که عناصر این تیپ طعمه آسانی برای رزمنده‌های مقاومت فلسطین در غزه بوده‌اند.
ابوعبیده: طی 3 روز 25 نظامی صهیونیست را کشتیم
ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام هم پنج‌شنبه شب یعنی یک روز قبل از صدرو فرمان عقب‌نشینی تیپ گولانی گفته بود، طی 72 ساعت گذشته، بیش از 25 نظامی رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیده و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.‌41 خودروی نظامی اسرائیل را نیز در این 3 روز به‌طور کامل منهدم کردیم.
ما دروغگو هستیم و دروغ را دوست داریم!
«میراو زونزین» تحلیلگر استراتژیک و رسانه‌ای اسرائیلی هم ضمن مقایسه این اخبار با خبرهایی که رسانه‌های نزدیک به دولت نتانیاهو منتشر می‌کنند، گفت: «روزها و هفته‌هاست که ارتش ادعا می‌کند شمال غزه را تحت کنترل خود گرفته و عملیات نظامی در این منطقه در شرف پایان است اما با این حال، هر روز در اخبار می‌خوانیم که نظامیانی در آنجا کشته شدند. این به هیچ وجه سیطره و کنترل به نظر نمی‌رسد، اگر این چیزی است که الان شاهد هستیم، نوید خوبی نخواهد بود.»
«هاآرتص» هم ارتش اسرائیل را به «دروغگویی» و ساکنان سرزمین‌های اشغالی را به «دوست داشتن دروغ» متهم کرده و نوشته «ارتش به دروغگویی و اسرائیلی‌ها به شنیدن دروغ علاقه دارند.»
مرکز مطالعات فلسطین در این باره نوشته: «حاییم لفینسون نویسنده صهیونیست با انتشار مقاله‌ای در روزنامه عبری زبان ‌هاآرتص از گزارش ارائه شده توسط دانیل هگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درخصوص کشف یک تونل بزرگ متعلق به حماس در نوار غزه انتقاد نمود و تاکید کرد ارتش به اسرائیلی‌ها دروغ می‌گوید و آنها نیز لذت برده و این دروغ‌ها را باور می‌کنند....لفینسون اعلام کرد کشف یک تونل بزرگ او را به یاد اظهارات ارتش در می‌2021 در جریان عملیات «نگهبان دیوارها» (نبرد شمشیر قدس) می‌اندارد که اعلام کرد صلابت حماس را با نابودی تونل‌ها در هم شکسته است. در آن زمان یک عملیات آگاهی بخشی علیه اسرائیلی‌ها انجام شد تا آنها را متقاعد سازند که ارتش اسرائیل بزرگ است و نیروی هوائی بی‌نظیری در جهان دارد و حماس ضربات کوبنده‌ و کُشنده‌ای دریافت کرده است. مقامات سیاسی، ژنرال‌ها و خبرنگاران در آن زمان برای پوشش دادن تبلیغاتی دروغین گرد هم جمع شدند که در 7 اکتبر تو خالی بودن آن مشخص شد... در این زمینه باید اسرائیلی‌ها مورد سرزنش قرار گیرند زیرا آنها علاقه دارند برای آنها دروغ گفته شود.»
وی تاکید کرد: «دروغ در اسرائیل یک صنعت و کالایی است که مشتری زیادی دارد و هر کسی تلاش کند واقعیت را بیان کند به بخشی از صنعت افسرده‌سازی و ایجاد ناامیدی در جامعه تبدیل می‌شود...» گفتنی است دیروز ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «ما کنترل بیت حانون را به دست گرفتیم و عملیات پاکسازی شهر قدیمی را در آنجا انجام دادیم.»(!)
برای این تونل‌ها، به همه بمب‌های جهان نیاز داریم!
«تونل‌های غزه» شاید اصلی‌ترین چالش صهیونیست‌ها در جنگ غزه باشد. این تونل‌ها آن‌قدر پیچیده، بزرگ و پیشرفته‌اند که صهیونیست‌ها حتی با وجود رها کردن آب دریا به درون آن به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند ضمن این که این تونل‌ها یکی از اصلی‌ترین جاهایی است که جان صهیونیست‌ها را می‌گیرد. روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشته است
برای تخریب این تونل‌ها، باید تمام بمب‌های جهان را به کار گرفت! این روزنامه صهیونیستی به نقل یکی از افسران ارتش نوشته است «برای تخریب همۀ تونل‌های حماس، به همۀ بمب‌های جهان نیاز داریم و ممکن است این هم کافی نباشد... آمریکا به‌دلیل پیشرویِ کُند ارتش در نوار غزه از تل‌آویو ناامید شده است... ارتش اسرائیل بوی پایان جنگ را حس می‌کند و تلاش دارد قبل از آن به دستاوردهایی دست یابد.» احتمالا منظور این فرمانده صهیونیست، ناممکن بودن تخریب تونل‌های غزه است.
بمباران بی‌سابقه تل‌آویو
به گزارش مرکز مطالعات فلسطین، پس از بمباران وحشیانه شمال غزه و اعلام مقامات رسمی صهیونیست مبنی بر این که، شمال غزه را «شخم زدیم و تصرف کردیم»، حملات موشکی گسترده‌ای از این ناحیه به تل‌آویو و دیگر شهرهای رژیم صهیونیستی انجام شده که برخی آنها را «بی سابقه» دانسته‌اند.
مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در این باره به نقل از پایگاه خبری عبری زبان «یانیر کوزین» اعلام کرد حمله موشکی اخیر به تل‌آویو در جریان دیدار اعضای مجلس سنای فرانسه با یائیر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی انجام شد و موجب شد این دیدار ناتمام بماند. «الیاس کرام» خبرنگار «الجزیره» هم این طور موضع گرفت که «حمله موشکی اخیر به تل‌آویو مناطق دورتر از تل‌آویو را هم هدف قرار داده و چنین حمله‌ای از آغاز جنگ در غزه تاکنون سابقه نداشته است.» همین خبر را شبکه 12 رژیم صهیونیستی نیز منتشر کرد و گفت «از آغاز جنگ تاکنون چنین حمله گسترده‌ای را شاهد نبودیم و موشک‌ها به اسدود، عسقلان و مرکز اسرائیل هم رسیده است.»
برخی گزارش‌ها هم حاکی است که حمله موشکی اخیر قسام به تل‌آویو از فاصله چند صدمتری نظامیان اشغالگر اسرائیلی در غزه انجام شد و طی آن حداقل 35 راکت به سمت تل‌آویو شلیک شد.
گزارش معنادار نیویورک تایمز
روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» اما به «ناتوانی اسرائیل» در «دستگیری» یا «کُشتن» حتی یکی از رهبران حماس با وجود گذشت بیش از 70 روز از جنگ غزه پرداخته و نوشته است «اسرائیل تاکنون نتوانسته حتی به یکی از رهبران حماس هم دست پیدا کند.» این روزنامه در ادامه نوشته این ناتوانی در حالی است که صهیونیست‌ها به شدت غزه را بمباران کرده‌اند.
ادامه اعتراض‌های جهانی علیه رژیم صهیونیستی
امروز هفتاد و هشتمین روز جنگ غزه است و صهیونیست‌ها به تعداد این روزها در غزه و کرانه باختری
«غیر نظامی، زن و کودک» کشته‌اند. آنها حتی اقدام به بمباران مستقیم بیمارستان‌ها با اعلام قبلی می‌کنند و در توجیه این جنایات نیز، یا می‌گویند «چیزی به نام غیرنظامی در غزه وجود ندارد» یا تاکید می‌کنند «زیر این بیمارستان‌ها و مدارس نظامیان حماس پنهان شده‌اند.» این اظهارات شاید به اندازه جنایاتی که این رژیم خونریز مرتکب می‌شود، باعث خشم مردم آزاده در سراسر جهان شده است. همین دیروز واشنگتن پست نیز روایت صهیونیست‌ها درباره بیمارستان شفای غزه را «دروغ» خواند و نوشت «گزارش تحقیقی روزنامه واشنگتن‌پست ادعای رژیم اسرائیل درباره اینکه گروه مقاومت فلسطین، حماس از بیمارستان الشفاء به عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌کند را رد کرده است.» این روزنامه آمریکایی گفت بعد از بررسی تصاویر ماهواره‌ای و اسناد منتشر شده از سوی ارتش رژیم اسرائیل به این نتیجه رسیده که هیچ شواهدی در تأیید ادعاهای اسرائیل وجود ندارد. بیمارستان شفای غزه جایی است که یکی از وحشیانه‌ترین جنایات این رژیم در آن صورت گرفت.
حالا خبر رسیده است که تظاهرات بسیار بزرگی در نیویورک علیه جنایات صهیونیست‌ها برگزار شده است. مردم علیه حمایت‌های خجالت‌آور دولتمردان آمریکا از این رژیم شعار دادند. در روتردام هلند نیز نزدیک به ۸ هزار جفت کفش کودکانه به نشانه ۸ هزار کودک غزه که جان باخته‌اند روی زمین به نمایش درآمد.
اقتصاد رژیم صهیونیستی در فشار
دیروز در فضای مجازی، گزارشی با عنوان «گزارش وزارت دارایی رژیم صهیونیستی به کنست» منتشر شد که نشان می‌دهد، اقتصاد این رژیم نیز تحت تاثیر جنگ غزه- و صد البته حملات مؤثر یمن و ماجرای کشتی‌ها- قرار دارد. طبق این گزارش «پس از جنگ، افزایش ۵۰ میلیارد دلاری در هزینه‌های دولت در سال ۲۰۲۴ نسبت به پیش‌بینی قبلی وجود خواهد داشت.  همچنین کاهش ۴۸ میلیارد دلاری درآمد نسبت به پیش‌بینی اولیه دیده می‌شود.  در صورت عدم اتخاذ تدابیر ریاضتی، کسری بودجه افزایش یافته و به تقریباً ۶ درصد خواهد رسید.»
سایر رویدادها
* دیروز خبر رسید نخستین نفتکش عراقی حامل سوخت برای نوار غزه از بندر «خور الزبیر» در بصره به سوی کانال سوئز حرکت کرده است.
* سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در گفت وگو با الجزیره: بیمارستان‌های غزه حتی از ابتدائی‌ترین نیازها و امکانات برای کمک‌رسانی به صدها هزار نفر که در حملات و بمباران‌‌ها زخمی شده‌اند، برخوردار نیستند.
* «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی: «باید فورا در غزه آتش‌بس اعلام شده و از دست بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل خلاص شویم.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi