شناسه خبر : 106836
شنبه 02 دي 1402 , 09:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنان والدین شهدا دلنشین و آموزنده است

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران در روستای سرخکلای ساری با پدر بزرگوار شهید والامقام محمد کهن‌سال دیدار کرد و گفت: مطالبی که توسط والدین معزز شهدا بیان می‌شود دلنشین، تاثیرگذار و حاوی نکات آموزنده است.
 
سخنان والدین شهدا دلنشین و آموزنده است
به گزارش ایثار، سعید کهن‌سال در این دیدار گفت: شما گنجینه ای از عشق و ایثار، محبت و مظهر صدق و صفا هستید، با روزی حلال، زحمت و سختی های زیاد، فرزندانی پاک، با ایمان، مخلص و مومن تربیت کردید و راه سعادت و درست زندگی کردن را به آنان آموختید.
وی خطاب به این پدر صبور، افزود: فرزندی که شما تقدیم نظام و انقلاب کردید جان عزیزشان را فدا کرد تا دیگران به آرامش و عاقبت به خیری برسند، امروز مردم ما باید بدانند این شهدای والا مقام برای هدفی مقدس به جبهه رفتند، در مکتبی بزرگ شدند که به آن باور داشتند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران افزود: شهدا راه خود را آگاهانه انتخاب کردند چرا که انتخاب شده بودند، مطالبی که توسط والدین معزز شهدا بیان می‌شود دلنشین، تاثیر گذار و حاوی نکات آموزنده است.
کهن‌سال یادآور شد: منازل شهدا کلاس درس است، خاطرات شهدا را تداعی می‌کند و این خاطرات باید روایت‌گری شده و به نسل‌های آینده انتقال داده شود، همه ما باید در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کوشا باشیم.
 دانش آموز شهید محمد کهنسال اول فروردین سال ۱۳۵۱ متولد شد  و در ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۶۶ و در عملیات کربلا ۱۰ در بانه کردستان به درجه رفیع شهادت نائل شد، پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار امام زاده قاسم روستای سرخ کلا ساری در جوار همرزمان شهیدش آرمیده است.
حاج اکبر کهن‌سال پدر معزز شهید گرانقدر محمد کهن‌سال به نیت از فرزند شهیدش ۳ هزار متر مربع از زمین خود را برای ساخت حسینیه اختصاص داده است و در ماه محرم، رمضان و مناسبت های مذهبی در طول سال مورد استفاده عاشقان به اهل‌بیت (ع) قرار می‌گیرد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi