شناسه خبر : 106892
یکشنبه 03 دي 1402 , 12:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجلس کلیات بودجه ۱۴۰۳ تصویب کرد

از ویژگی‌های لایحه بودجه در خصوص جایگاه ایثارگران در سال آینده می‌توان به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق کارکنان نیروهای مسلح و کارکنان دولت براساس تورم و اجازه ندادن مجلس به دولت برای...

فاش نیوز - نمایندگان ملت در بهارستان بودجه اصلاحی دولت برای سال 1403 را تصویب کردند.
 به گزارش خبرنگار پارلمانی ما،محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در خصوص تصویب لایحه بودجه سال آینده اظهار داشت: جهت‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید منطبق بر برنامه هفتم توسعه کشور باشد و علاوه برا آن سیاست‌های کلان ابلاغ شده‌است.
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی که از نقدهایی که در برنامه وجود داشت این بود که بعضی از موارد در برنامه هفتم منطبق بر سیاست‌های کلان نبود.
رئیس قوه مقننه همچنین پس‌ از تصویب لایحه برنامه بودجه سال ۱۴۰۳ متذکر شد: طبق ماده‌ی 182 آیین‌نامه‌ی داخلی از امروز نمایندگان ۵ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را ثبت کنند و کمیسیون‌ها نیز ۵ روز فرصت دارند تا نظرات را در کمیسیون به تصویب برسانند.
بر پایه این گزارش، در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ تنها چند نفر از نمایندگان موافق و مخالف طی سخنانی به بیان دیدگاه خود پرداختند.
گزارش خبرنگار پارلمانی ما حاکی است، داوود منظور معاون صهبور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص ویژگی‌های لایحه بودجه 1403 خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید مجلس در زمینه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان حکم و بند مشخص را آورده‌ایم و در این زمینه در حال تصمیم‌گیری هستیم تا نوعی منابع پرداخت پایدار داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص افزایش یک درصد مالیات ارزش افزوده و تأثیر آن بر اقتصاد کشور گفت: حداکثر اثر تورمی افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده ۶ دهم درصد در اقتصاد کشور خواهد بود.
گفتنی‌ست که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان با ۱۵۴ رأی موافق، ۶۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع لایحه پیشنهادی دولت براساس آینده را تصویب کردند.

بر پایه این گزارش، برخی از ویژگی‌های لایحه بودجه در خصوص جایگاه ایثارگران در سال آینده می‌توان به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق کارکنان نیروهای مسلح و کارکنان دولت براساس تورم و اجازه ندادن مجلس به دولت برای گرانی اشاره کرد.

اینستاگرام
‌حق ندارید دوباره گرانی راه بیندازید حقوق بره بالا دوباره تورم میاد . . یعنی چه تا کی ادامه پیدا میکنه این وضع ؟؟؟؟ حقوقا رو هم نخواستیم دست بزنید چقدر مردم فشار باید تحمل کنند ؟؟؟
سلام فاش عزیز. یک درخواست داریم ما فرزندان ایثارگران که طرحی رشته های علومپزشکی هستیم همانند سایر فرزندان ایثارگری که دو سال پیش تبدیل وضعیت شدند، این حق را میخواهیم ، قانونا بین ایثارگران نباید تفاوتی قائل شوند. ولی بی توجهی نمایندگان و دولت نسبت به دائمی شدن قانون تبدیل وضعیت ها ، باعث نگرانی و آشفتگی همه ما شده ، لطف کنید پیگیر حق قانونی ما باشید، فرزندان ایثارگر به این قانون در سالهای آینده هم احتیاج دارند. ما را فراموش نکنید ، فاش نیوز به خاطر خدا این صحبت ما را یک جا بنویس تا بلکه یک مسئول ببیند با آینده بچه های ایثارگر چه کار میکنند ، خواهش میکنم حرف ما را هم به گوش مسئولان ، دولت و مجلس برسانید . ما مخالف قانون مقطعی و تبعیض بین ایثارگران هستیم .، هر چه قانون تصویب و اجرا شده باید شامل همه ایثارگران بشود حتی سالهای آینده. ایثارگران قانون دائمی میخواهند نه قانون شانسی و مقطعی!!
همه را بازی دادن ، ، این قانون برای ما نبود برای خودشون بود . همه ایثارگران را .... فرض کردن . هیچ کسی هم نیست به این جماعت بگه شما که نماینده ما هستید حرف ما رو کجا بردید؟ چه کار کردید؟
، بیچاره ایثارگرا که همیشه خدا برای حقشون باید التماس کنند شرم آوره
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi