شناسه خبر : 106898
یکشنبه 03 دي 1402 , 12:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مروری بر زندگی‌نامه شهید «محمدرضا کشاورز»

فاش نیوز - شهید «محمدرضا کشاورز»، که یکی از شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) است، در سال ١٣٨٦ متولد شد و در ۴ آبان سال ١۴٠١ در حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت رسید.

کد خبر: ۶۳۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۹ - 24December 2023
 

مروری بر زندگینامه شهید «محمدرضا کشاورز»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، شهید «محمدرضا کشاورز»، در دبیرستان شاهد سید احمد خمینی ناحیه سه شیراز در رشته انسانی تحصیل می‌کرد و شغل شریف معلمی را برای ادامه راه خود برگزیده بود.

وی علاوه بر اینکه به امام زمان (عج) علاقه زیادی داشت و یکی از آروزهایش نزدیک شدن به امام زمان (عج) بود، نیت کرده بود که در غروب هر چهارشنبه به زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) برود.

تمام کسانی که با محمدرضا معاشرت داشته‌اند از ادب، حیا و متانت این نوجوان سخن می‌گویند.

وی همچنین در عرصه فعالیت‌های مذهبی به خصوص اذان‌گویی سرآمد بود و در مسجد محله‌ کوزه‌گری به عنوان مکبر فعالیت می‌کرد.

به گفته دوستان و خانواده این شهید والامقام، محمدرضا همواره در امور دینی و مذهبی سرآمد بوده است و دو هفته قبل از شهادت، نیت کرده بود که شامگاه هر چهارشنبه به تشرف حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) برود و نماز مغرب و عشا را برپا دارد.

تکه کلام این شهید، پس از شهادت «حاج قاسم سلیمانی»، خطاب به پدر و مادرش این بود که بالاخره روزی شهید خواهم شد و پدرم، پدر شهید خطاب می‌شود.

خانواده شهید «کشاورز»، دقایقی بعد از فاجعه تلخ تروریستی حرم شاهچراغ (ع)، با محمدرضا تماس می‌گیرند و پس از عدم دریافت پاسخ، با نگرانی راهی حرم شاهچراغ (ع) می‌شوند و در آنجا با مسیرهای مسدود و جمعیت عظیم مردم و حضور نیروهای امنیتی روبه‌رو می‌شوند، پس از اطلاع گرفتن از حال نوجوانشان راهی پزشک قانونی شده و خبر شهادت محمدرضا را می‌شنوند.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار، در تاریخ ۸ آبان‌ سال ١۴٠١ همراه با سایر شهدای شیرازی حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)، در جوار حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) به خاک سپرده شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi