شناسه خبر : 107016
پنجشنبه 07 دي 1402 , 10:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیام مهم «یحیی سنوار» به فرماندهان حماس

بعد از اخراج تیپ گولانی از غزه نوبت اخراج تیپ گیواتی است

فاش نیوز - چند روز پس از انتشار خبر عقب‌نشینی تیپ ویژه «گولانی» از غزه-به دلیل متحمل شدن تلفات سنگین- دیروز اعلام شد، «یحیی سنوار»، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه به فرماندهان حماس دستور داده، این بار روی تیپ ویژه «گیواتی» متمرکز شده و آنها را وادار به فرار از غزه کنند.
نخستین ساعات روز یکشنبه سوم دیماه بود که خبر رسید، تیپ ویژه گولانی پس از متحمل شدن تلفات سنگین از غزه عقب‌نشینی کرده است. برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز علت این عقب‌نشینی را همین تلفات سنگین اعلام کردند. رسانه‌های نزدیک به نتانیاهو اما نوشتند، احتمال دارد این نیروها برای تقویت جبهه شمال، جایی که صهیونیست‌ها با حزب‌الله لبنان می‌جنگند منتقل شده باشند. 
دیروز اما خبری از «یحیی سنوار» منتشر شد با این مضمون که او به رهبران حماس دستور داده همان‌طور که با افزایش فشار و تحمیل تلفات، تیپ ویژه گولانی را مجبور به عقب‌نشینی کردند، فشارها روی تیپ «گیواتی»، دیگر نیروهای ویژه صهیونیستی را نیز افزایش داده و آنها را وادار به عقب‌نشینی کنند. فرمان به این شکل منتشر شده است: «پیام فوری سنوار از غزه به رهبری حماس در خارج. رهبری حماس در نوار غزه اعلام کرده است که عملیاتش را در حال حاضر بر تحمیل بیشترین خسارت بر تیپ «گیواتی» متمرکز کرده تا مانند تیپ «گولانی» از نوار غزه عقب‌نشینی کند.» یحیی سنوار دو روز پیش نیز پیامی منتشر و اعلام کرده بود، از هفتم اکتبر 5000 افسر و نظامی صهیونیست را هدف قرار داده‌اند که همه آنها کشته یا زخمی شده‌اند و تعداد زیادی از آنها نیز دچار نقض عضو شده‌اند. در این گزارش آمده بود در میان تلفات نظامیان صهیونیست از سرتیپ و فرمانده گردان تا سرباز و گروهبان دیده می‌شود. 75 خودروی نظامی از جمله‌ تانک‌های مرکاوا و... نیز در این مدت منهدم شده است.
14 فرمانده ارشد صهیونیستی به هلاکت رسیدند
صهیونیست‌ها از همان 7 اکتبر که با عملیات تاریخی فلسطینی‌ها غافلگیر شدند تا به امروز، بسیاری از فرماندهان رده بالای خود را از دست داده‌اند و همین امر می‌تواند یکی از دلایل عقب‌نشینی تیپ ویژه گولانی از غزه باشد. هم‌اکنون نیز چند روزی می‌شود که زمزمه عقب‌نشینی همه آنها از غزه به گوش می‌رسد که در ادامه به جدیدترین موارد آن خواهیم پرداخت. فعلا و در ابتدای امر می‌خواهیم به 14 تن از این فرماندهان هلاک شده بپردازیم. آساف همامی؛ فرمانده لشکر جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی که نیروهای حماس در ساعت‌های ابتدائی شروع عملیات طوفان الاقصی او را از پای درآوردند. سرهنگ یوناتان اشتاینبرگ؛‌ فرمانده تیپ ناحال که در حمله 7 اکتبر نیروهای حماس کشته شد. درجه سرهنگ دومی داشت و پیش از این به عنوان فرمانده مرکز آموزش تاکتیکی در ارتش رژیم‌صهیونیستی فعالیت می‌کرد. لیئون بار؛ فرمانده ارشد رژیم‌صهیونیستی در کرانه باختری؛ که در جریان حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی کشته شد. صهیونیست‌ها تقریبا شش روزی خبر کشته شدن این فرمانده درجه‌دار صهیونیستی را پنهان کردند. روعی یوسف؛ فرمانده اسرائیلی، یکی از برجسته‌ترین افرادی که ارتش اسرائیل آن را در جریان جنگ اخیر غزه از دست داد. ساهار تیسون هم یکی از مهره‌های اطلاعاتی ارتش رژیم‌صهیونیستی بود که در جنگ اخیر غزه کشته شد. یوناتان تسور؛ فرمانده ارشد ارتش رژیم‌صهیونیستی در منطقه جولان و یکی از مهره‌های اطلاعاتی ارتش رژیم‌صهیونیستی بود که در حملات 7 اکتبر نیروهای حماس کشته شد. ایلی گینزبرگ؛ یکی از افسران نیروی دریایی ارتش رژیم‌صهیونیستی بود که پیش از این به خاطر حضور در تعداد عملیات‌های نامحدود نشان شجاعت دریافت کرده بود. او همچنین فرمانده مرکز آموزش یگان لوتر بود که به دست نیروهای مقاومت کشته شد. سرهنگ علیم عبدالله؛ فرمانده تیپ 300 ارتش رژیم‌صهیونیستی که مسئول تامین امنیت مرز غربی لبنان بود، در درگیری با نیروهای حزب‌الله‌ کشته شد.  میدان یسرائیل؛ فرمانده عملیات در منطقه جنوب غزه بود که به دست نیروهای حماس کشته شد. سلمان حبکه؛ یکی از فرماندهان اسرائیلی بود که در جریان حمله زمینی در شمال نوار غزه کشته شد. نکته جالب درباره این فرمانده اسرائیلی ویدئویی است که او پیش از حمله زمینی از خود منتشر کرده بود و نیروهای حماس را تهدید کرده بود و بعد از آن کشته شد. سرهنگ جاناتان تزور؛ فرمانده ارشد ارتش رژیم‌صهیونیستی و فرمانده هنگ تیپ ناحال بود که در عملیات طوفان الاقصی کشته شد. کاپیتان آریه شلومو زیرینگ؛ افسر ارشد ارتش رژیم‌صهیونیستی و فرمانده گروهان در واحد تهاجمی اوکتز بود که به دست نیروهای مقاومت کشته شد. کاپیتان‌هادر کاما؛ افسر ارشد ارتش رژیم‌صهیونیستی بود که در یگان نخبه سایرت متکل حضور داشت و به دست نیروهای مقاومت کشته شد و بالاخره ماور لافی؛ سرگرد ارتش رژیم‌صهیونیستی که در عملیات نیروی حماس روز گذشته کشته شد.
3 نظامی تیپ گعفاتی کشته شد
مرکز مطالعات فلسطین دیروز نیز در کانال تلگرامی‌اش نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی دیروز به کشته شدن یک افسر و دو نظامی تیپ گعفاتی در نبردهای شمال غزه اذعان کرد. براساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی با کشته شدن این سه نظامی، تعداد کشته‌های ارتش این رژیم در جنگ غزه به ۴۹۸ نفر رسید. دانیل‌هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب نیز از کشته شدن ۹ نظامی دیگر این رژیم در غزه خبر داده بود. به اعتقاد کارشناسان صهیونیست‌ها شمار تلفات واقعی خود را اعلام نمی‌کنند!
حماس در خواب نیز رهایشان نمی‌کند!
می‌گویند صهیونیست‌ها ترسو هستند. دلایل این ترسو بودن را درست نمی‌دانیم ولی وقتی کسی دست به جنایات هولناک می‌زند و مثلا 21 هزار غیر نظامی و زن و کودک را طی کمتر از سه ماه قتل عام می‌کند، می‌تواند به دلیل همین ترس باشد! مگر نه این که «الغریق یتشبث بکل حشیش» کسی که در حال غرق شدن است، برای نجات خود به هر چیزی چنگ می‌اندازد!؟ البته بخشی از این ترس و وحشت، به دلیل افرادی است که در مقابل این طیف می‌جنگند. جوانان فلسطینی که به سلاح ایمان و توکل مسلح‌اند-همان‌طور که در پاراگراف‌های بالا به گوشه‌ای از آن اشاره کردیم- ضربات سنگینی به صهیونیست‌ها وارد کرده و تلفات سنگینی از تیپ‌های ویژه و نظامیان رده بالا و پایین صهیونیست‌ها گرفته‌اند. مبارزه با چنین جوانانی کار هر کسی نیست. 
حالا خبر رسیده یکی از نظامیان صهیونیست ناگهان از خواب بیدار شده و همقطارانش را به رگبار بسته است! گویا ایشان خواب دیده، یکی از این جوانان به سراغش آمده است!(کانال 12 اسرائیل) چندی پیش نیز تصاویر یکی از سربازان صهیونیست منتشر شد که در حال‌ گریه فریاد می‌زند، از ترس تله‌های فلسطینی‌ها، خود را هر شب خیس می‌کند! فیلم‌ گریه‌های این نظامی صهیونیست با یک جست‌وجوی ساده اینترنتی قابل دسترسی است.
زمزمه عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از جنوب غزه
حالا در چنین فضائی خبرهایی از امکان عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از غزه منتشر شده است. سرلشکر «فایز الدویری» کارشناس عرب زبان مسائل نظامی شبکه الجزیره یکی از افردی است که معتقد است، شرایط اگر به همین منوال باشد، صهیونیست‌ها طی 3 هفته آینده مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند: «پیش‌بینی ما این است که اگر اتفاق بزرگی رخ ندهد نیروهای اسرائیلی طی سه هفته آینده از جنوب نوار غزه عقب‌نشینی کنند.» این اظهارات را خبرگزاری مهر بازنشر کرده است.
اذعان به ناتوانی دربرابر حماس و تونل‌ها
رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز دیروز ضمن اعلام این که «در پیچیده‌ترین اوضاع در حال جنگ هستیم» تاکید کرد «ما راه‌حل‌های جادویی برای نابودی حماس نداریم...این جنگ چند ماه دیگر ادامه خواهد داشت و... «رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در حالی از طولانی‌تر شدن جنگ سخن می‌گوید که به اذعان رسانه‌های اسرائیلی، تنش در سطوح بالای سیاسی و نظامی این رژیم تشدید و بسیاری از وزرای کابینه نتانیاهو به عدم موفقیت عملیات نظامی اذعان و اعتراض دارند. دیروز «باشگاه خبرنگاران جوان» نیز به نقل از کارشناس و خبرنگار نظامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» ضمن اشاره به «پیچیدگی‌های تونل‌های غزه» اعتراف کرد «ارتش اسرائیل باور نمی‌کرد که تونل‌های زیرزمینی حماس به ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد و برای منفجر کردن آن‌ها باید تمام سلاح‌های موجود در دنیا را مورد استفاده قرار دهد.»
جنازه‌هایی که مُثله می‌شوند!
جنایات صهیونیست‌های ترسو در غزه، صرفا به کودک‌کشی و بمباران بیمارستان‌ها، کلیساها و مدارس محدود نمی‌شود. در تازه‌ترین گزارش‌هایی که از این باریکه به بیرون درز کرده می‌خوانیم صهیونیست‌ها اعضای بدن شهدای فلسطینی را می‌دزدند! در همین رابطه خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرده ارتش اشغالگر صهیونیستی حرمت و کرامت اجساد ۸۰ شهید را زیر پا گذاشته و آن‌ها را به صورت مثله شده تحویل داده و اعضای بدن آن‌ها را به سرقت برده است و حتی اسامی شهدا و اماکنی که در جریان جنگ در آنجا بازداشت شده بودند، را هم اعلام نمی‌کند.
سایر رویدادها
* جروزالم‌پست دیروز در خبر مهمی اعلام کرد «علی‌رغم درگیری و جنگ، چرخش برنامه‌ریزی شده در وزارت امور خارجه روز یکشنبه ۳۱ دسامبر انجام و یسرائیل کاتس جایگزین الی کوهن (وزیر خارجه رژیم اسرائیل) خواهد شد.» کوهن نیز درباره رفتنش گفت: من به توافق دولت احترام می‌گذارم، اما فکر می‌کنم انجام این کار در زمان جنگ درست نیست.
* روزنامه عبری زبان «هاآرتص»: ایتالیا از پذیرش استوارنامه سفیر جدید رژیم صهیونیستی به سبب اینکه یک شهرک‌نشین ساکن «معالیه ادومیم» در قدس شرقی است، مخالفت کرده است.
اردوغان: ارتش اسرائیل طوری رفتار کرده که ما دلتنگِ هیتلر شده‌ایم. نتانیاهو و هیتلر هیچ فرقی باهم ندارند.
* روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت دیروز از اعلام حالت آماده‌باش حداکثری در تمامی سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سرتاسر جهان و تعطیلی بعضی از آن‌ها یک روز پس از حمله به سفارت این رژیم در هند خبر داد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi