شناسه خبر : 107191
چهارشنبه 13 دي 1402 , 11:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سمفونی «به قدقامت یاران» برای «شهید سلیمانی» نواخته شد

فاش نیوز - آیین رونمایی از سمفونی «به قدقامت یاران»؛ ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به‌رهبری نصیر حیدریان و با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در تالار وحدت برگزار شد.

کد خبر: ۶۴۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹ - 03January 2024
 

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از سمفونی «به قدقامت یاران»؛ ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به‌رهبری نصیر حیدریان و با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در تالار وحدت برگزار شد.

ادای احترام موسیقی به «اسطوره ملی»/ سمفونی «به قدقامت یاران» برای شهید سلیمانی نواخته شد

در این سمفونی قطعه «به قد قامت یاران» با شعری از محمدمهدی سیار و به آهنگسازی میلاد آقایی و خوانندگی سید محسن حسینی در سه بخش دفاع مقدس، دفاع از حرم و شهادت در وصف رشادت‌ها و دلیری‌های سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی و قطعه «آتش به جای سنگ» به آهنگسازی و خوانندگی امیرحسین سمیعی، با اشعاری از محمدمهدی سیار به اجرا درآمد.

 

ضرورت زایش‌های متعدد هنری _ فرهنگی برای شخصیت «حاج قاسم سلیمانی»

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه رونمایی از سمفونی ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی  «به قد قامت یاران» گفت: خوشحال هستم بعد از گذشت ۴ سال از شهادت حاج قاسم عزیز، اصحاب موسیقی و عزیزان ما در حوزه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به اجرای سمفونی ویژه این شهید عزیز شدند.

وی گفت: در تاریخ موسیقی کمتر چنین رویدادی ثبت شده است که برای یک شهید و اسطوره در این فاصله زمانی، چنین سمفونی ای تدارک دیده شود‌. برای شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی باید زایش های متعدد هنری _ فرهنگی داشته باشیم که الحمدلله این کار درحال وقوع است.

ادای احترام موسیقی به «اسطوره ملی»/ سمفونی «به قدقامت یاران» برای شهید سلیمانی نواخته شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برای شهدای قم سمفونی داشتیم، برای کنگره های شهدای دیگر هم اعلام کردم که همکارنم در دفتر موسیقی آماده هستند در بخش های مرتبط بتوانیم این اجراها را روی صحنه بیاوریم.

«محمود سالاری» معاون هنری وزیر فرهنگ درباره برگزاری این سمفونی گفت: هنرمندان برجسته ای در این اثر ایفای نقش کرده بودند. استاد نصیر حیدریان از اتریش برای رهبری این ارکستر آمده بودند.

وی با تاکید براینکه درباره شهید حاج قاسم سلیمانی کارهای زیادی تولید شده است، افزود: البته ما به‌دنبال کارهای فاخر و ماندگاری هستیم که بتوانیم به جهانیان نشان دهیم و بگوییم این عظمت هنر در خدمت این عظمت شخصیت است.

سالاری به سمفونی «به قد قامت یاران» اشاره کرد و تصریح کرد: ما به دلیل اینکه بتوانیم این انسان فرازمینی را بهتر بشناسانیم و یاد ایشان را گرامی‌ بداریم و توجه جهانیان را به این فرد ارزشمند و این نفسِ، نفیس توجه بدهیم، بخاطر همین اثری موسیقیایی را در تالار وحدت رونمایی کردیم، که یک اثر موسیقیایی فاخر است.

ادای احترام موسیقی به «اسطوره ملی»/ سمفونی «به قدقامت یاران» برای شهید سلیمانی نواخته شد

در توضیح این پروژه آمده است: «این کار را برای خورشید آماده کرده ایم از زبان آنان که خود را پیش کش خورشید کرده اند آنانی که برای رسیدن به سرمنزل مقصود باشهادت دست برادری دادند که قدشان بشکند، اما سروقامتان یاد‌ها و یادگاران ما باشند. هنوز هم دست منحوس استکبار در کمین رضی هاست، اما چه باک.»

«امیرحسین سمیعی» خواننده و مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اجرای این سمفونی گفت:  احساس می‌کنم باری از دوشم برداشته شد. نسبت به قدم‌هایی حاج قاسم برای ما برداشته، ما هیچ کاری برای حاج قاسم نکردیم. حوزه فرهنگ برای حاج قاسم سلیمانی خیلی مهم بود.

ادای احترام موسیقی به «اسطوره ملی»/ سمفونی «به قدقامت یاران» برای شهید سلیمانی نواخته شد

«سیدمحمود اسلامی» معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «یاسر احمدوند» معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ، «محمد خزاعی» رئیس سازمان سینمایی، «محمود سالاری» معاون امور هنری وزیر فرهنگ، «فرشاد مهدی‌پور» معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ، «سیدمحمد هاشمی» جانشین وزیر فرهنگ، «علیرضا معاف» معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و فرزندان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این مراسم حضور داشتند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi