شناسه خبر : 107248
شنبه 16 دي 1402 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعضای کابینه نتانیاهو وسط جنگ به جان هم افتادند

فاش نیوز - طبق گزارش‌هایی که از جلسه محرمانه اخیر کابینه نتانیاهو «درز» کرده و رئیس‌پیشین موساد آن را «شرم‌آور» خوانده، اعضای کابینه چنان به جان هم افتاده‌اند که نتانیاهو برای جلوگیری از بروز زد و خورد فیزیکی، فورا دستور تعطیلی جلسه را صادر کرده است!

«کابوس عملیات 7 اکتبر»، با وجود گذشت بیش از 3 ماه، هنوز صهیونیست‌ها را رها نکرده و نَشت گاه و بی‌گاهِ خبرهای پشت پرده کمی از «شرایط جهنمی» را که اسرائیل امروز در آن گرفتار شده است را نشان می‌دهد. این که چند جوان فلسطینی چگونه توانستند در تاریخ 7 اکتبر به 40 کیلومتری عمق اسرائیل نفوذ کرده و چند هزار صهیونیست را به هلاکت رسانده یا زخمی ‌کنند، و در این میان چندین فرمانده ارشد نظامی- از سرگُرد و سرهنگ گرفته تا سرتیپ -را در حالی که فقط شورت به پا داشته‌اند، از رختخواب بیرون بکشند و با خود ببرند، برای صهیونیست‌های پُرمدعا آن‌قدر تحقیرآمیر و دردناک است که، نمی‌دانند چگونه باید از این شرایط خود را خارج کنند. چه بسا، کشتار جنون‌آمیز زنان و کودکان غزه، واکنشی هیستریک به همین «تحقیر شدگی» باشد.
اما ورود آنها به غزه آن هم با کمک نامحدود آمریکا، آلمان، انگلیس و یکی دو جین از این کشورهای مرتجع عربی و آسیایی و بمباران وحشیانه این باریکه نیز تاکنون، نه تنها نتوانسته آنها را لااقل «تسکین» دهد بلکه، هزاران کشته و زخمی و معلول روی دستشان گذاشته است. ورود بی‌سابقه تمام جبهه‌های مقاومت و محاصره این رژیم نیز اوضاع را برای صهیونیست‌ها پیچیده‌تر و سخت‌تر کرده است. حالا تصور کنید، رهبران رژیمی که در چنین شرایطی گرفتار شده‌اند، می‌خواهند افکار عمومی خود و جهان را «مُجاب» و از فروپاشی خود نیز جلوگیری کنند. اختلافات در همین جاهاست که به اوج می‌رسد تا جایی که رسانه‌های این رژیم متوجه می‌شوند، در جلسات کابینه نتانیاهو، این اختلافات تا مرز زد و خورد فیزیکی و فحاشی هم جلو رفته است. در چنین فضائی یکی به دنبال آتش‌بس است، یکی به دنبال جلوگیری از گسترش جنگ و آن دیگری اتفاقا، طرفدار باز شدن چند جبهه دیگر جنگ برای کشاندن آمریکا به معرکه است. اما در جلسه اخیر نتانیاهو با اعضای خشمگین و خسته کابینه چه گذشته است؟
شبکه 12 اسرائیل: دعوای سختی در گرفته است
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرده که در پی ممانعت یواو گالانت وزیر جنگ این رژیم از دیدار با رؤسای موساد و شاباک در رابطه با توافق احتمالی در مورد جنگ در غزه، «گفت وگوی سختی بین دو طرف انجام شده است.» این شبکه می‌گوید گالانت در جریان این گفت وگو تاکید کرده که نتانیاهو به امنیت «اسرائیل» ضربه خواهد زد. در گزارشی دیگر از این جلسه به نقل از رسانه‌های عبری زبان آمده است: «جلسه کابینه نتانیاهو به محل فریاد بین وزرا و فرماندهان ارتش تبدیل شد... جلسه پنجشنبه شب کابینه اسرائیل پس از حمله چند وزیر به نمایندگان ارتش این کشور از جمله هرزی‌هالوی، رئیس‌ستاد کل ارتش که در جلسه حضور داشتند، پر تنش شد...»
برخی رسانه‌های عبری زبان نیز با جزئیات، گفت‌و‌گوهای رد و بدل شده بین اعضای کابینه را منتشر کرده‌اند. طبق این گزارش‌ها، اختلافات بیشتر حول محور چگونگی اداره جنگ، مذاکره برای آتش‌بس و بررسی دلایل شکست از عملیات 7 اکتبر می‌چرخید و برخی اعضای فوق افراطی همه این امور را رد کرده و می‌گفتند «اکنون زمان جنگ است و نباید این امور به میان کشیده شود.» تندترین حملات کلامی نیز گویا علیه رئیس‌ستاد ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. چند روز پیش نیز اعلام شده بود، در پی ادامه اختلافات، یواو گالانت و بنی گانتز دو عضو کابینه وزارت جنگ‌ این رژیم حاضر به شرکت در کنفرانس خبری مشترک با نتانیاهو نشدند.
واکنش‌ها
آن طور که کانال تلگرامی مرکز مطالعات فلسطین اعلام کرده، «یائیر لاپید»، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پس از درز این «افتضاح» به بیرون و رسانه‌ها، گفت «نشت جزئیات از جلسه دیشب کابینه مایه ننگ و گواه خطر دولت نتانیاهو است که باید رهبر آن عوض شود، چرا که نمی‌تواند تصمیم راهبردی به نفع اسرائیل بگیرد.» رئیس‌سابق موساد یعنی «یوسی کوهن» هم درباره حمله به رئیس‌ستاد در کابینه این طور موضع گرفت: «در تمام سال‌هایم- چنین حادثه‌ای را به خاطر ندارم. من انتظار دارم که همه رفتار متفاوتی داشته باشند.»
گانتز مجبور به توضیح شد
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از درز خبر دعوای اعضای کابینه، مجبور شد برای آرام کردن فضای اجتماعی صهیونیست‌ها، توضیحاتی ارائه دهد: «ما در سخت‌ترین جنگ تاریخ خود هستیم که در چندین جبهه در حال انجام است و در مقابل آنها باید مثل متحد عمل کنیم... آنچه دیروز اتفاق افتاد یک حمله با انگیزه سیاسی در میانه جنگ بود. من در بسیاری از جلسات کابینه شرکت کرده‌ام- چنین رفتاری هرگز رخ نداده است و نباید رخ دهد. کابینه باید دیروز درباره فرآیندهای راهبردی که بر ادامه مبارزات
و امنیت ما در آینده تأثیر می‌گذارد، بحث می‌کرد. این اتفاق نیفتاد و نخست‌وزیر مسئول آن است. او مسئولیت اصلاح دارد و باید بین وحدت و امنیت و بین سیاست یکی را انتخاب کند...»
تشکیل ستاد «چرا شکست خوردیم»!
همزمان خبر رسیده که ارتش رژیم صهیونیستی با گذشت بیش از 3 ماه فرصت یافته است با تشکیل یک ستاد ویژه، دلایل شکست این رژیم در 7 اکتبر را پیدا کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده «هرزی‌هالوی»، رئیس‌ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تیمی از مقامات نظامی سابق این رژیم را برای بررسی ناکامی‌های ارتش در حمله حماس در ١٥ مهر تشکیل داده است. «شائول موفاز»، رئیس‌سابق ستاد ارتش رژیم، آهارون زیوی فرکش، رئیس‌سابق اداره اطلاعات نظامی، سامی تورگمن، رئیس‌سابق فرماندهی جنوب و یوآو‌هار اوون، رئیس‌سابق اداره عملیات، از جمله اعضای تیم تحقیقاتی خواهند بود. ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرده که ستاد کل در حال انتخاب رؤسای تیم‌های مختلف برای بررسی حوادث مربوط به طوفان‌الاقصى است.
ترورِ بی‌فایده
پس از ترور ناجوانمردانه، صالح العاروری در خاک لبنان، بسیاری از صهیونیست‌ها اعلام کردند، این ترورها بی‌فایده است و کمکی به نتانیاهو نخواهدکرد. از جمله رئیس‌سابق شهرک کریات شمونا، پروسپر ازران که روز چهارشنبه گذشته ترور یکی از رهبران جنبش حماس را بی‌فایده خواند و تاکید کرد: «این عملیات، خطرات را از ما دور نکرد؛ از هر جا که بخواهند می‌توانند ما را هدف بگیرند.» ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز در این باره این طور موضع گرفت: «اگر فکر می‌کنید العاروری جانشینی ندارد یا جانشینش مهارت کمتری از او دارد، اشتباه می‌کنید! نتانیاهو بهتر است به جای این کارها، روی آزادی گروگان‌ها (بخوانید اُسرا) اسرا کار کند.»
12هزار معلول دائم!
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اما درباره تحولات میدان جنگ در غزه و شمار نظامیان صهیونیستی معلول شده در جنگ آمار تازه‌ای را منتشر کرده است که با وجود این که قطعا با عدد واقعی فاصله زیادی دارد، قابل تامل است. طبق گزارش این روزنامه عبری زبان، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی احتمال می‌دهد بیش از ۱۲ هزار نظامی این رژیم در جنگ غزه دچار معلولیت دائم شده‌اند. المیادین هم به نقل از رسانه‌های صهیونیستی این گزارش را تکمیل کرده و نوشته است، سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز تعداد نقص‌عضوهای ارتش طی نبرد غزه را بیش از 12 هزار سرباز پیش‌بینی کرده و به‌نظر می‌رسد این رقم 20 درصد دیگر افزایش خواهد یافت. همزمان تصاویری از انتقال تعداد زیادی مجروح و جسد نظامیان صهیونیست با بالگرد منتشر شده که نشان از میزان بالای تلفات و خسارات صهیونیست‌هاست. همین دیروز به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اعلام شد طی 24 ساعت گذشته 14 نظامی این رژیم در نبرد با مقاومت در مناطق مختلف نوار غزه زخمی شده‌اند. گردان‌های شهید عزالدین قسام و گردان‌های قدس نیز دیروز اعلام کردند در عملیاتی مشترک توانسته‌اند ۳ دستگاه‌ تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را با گلوله‌های«یاسین۱۰۵»و «تاندوم» در منطقه معن در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار دهند. گردان‌های قسام این را هم گفتند که یک میدان مین شامل سه بمب ضدنفر را پس از حضور گروهی ۷ نفره از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه خزاعه در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه منفجر کرده‌اند که در پی آن این نیروها کشته یا زخمی شدند. روزنامه عبری زبان «معاریو» با اشاره به برخی از تحولات و اخباری که به گوشه‌ای از آنها اشاره کردیم نتیجه گرفته که اهداف تعیین شده توسط نتانیاهو برای جنگ در غزه، نسخه شکست است و قابل تحقق نیست.
استعفای 2 مقام آمریکایی
اما در اعتراض به حمایت‌های عجیب و غریب کاخ سفید از جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه که تاکنون به شهادت بیش از 22 هزار غیر نظامی فلسطینی و خشم و نفرت جهانی از صهیونیست‌ها منجر شده است، 2 مقام ارشد آمریکایی استعفا کرده‌اند. طبق گزارش‌های منتشر شده این دو، طی یک ماه گذشته و با فاصله استعفای خود را تقدیم بایدن کرده‌اند. به اعتقاد این دو مقام، نباید از صهیونیست‌ها به هر قیمتی حمایت کرد و این حمایت‌ها می‌تواند شکست دموکرات‌ها در انتخابات سال جاری را قطعی کند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه دیروز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی فقط ۲۴ ساعت 15 جنایت و کشتار جدید را در این باریکه مرتکب شده که طی آن 162 نفر شهید و 296 نفر دیگر هم زخمی شده‌اند. همچنین وزارت بهداشت غزه بیان کرده که شمار کلی شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر تا این لحظه به ۲۲ هزار و 600 نفر و شمار مجروحان نیز به ۵۷ هزار و 910 نفر رسیده است. در اعتراض به این حجم از جنایت تظاهرات بسیار گسترده‌ای در شهر امان در کشور اردن برگزار شد.
حمله به «بلینکن» با خون!
حامیان مردم فلسطین و مخالفان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در آمریکا هم با حضور در نزدیکی منزل «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت‌های تمام قد دولت بایدن از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی‌که شعار می‌دادند «شرم بر تو باد» به ماشین او رنگ سرخ پرتاب کردند. طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا آنتونی بلینکن بامداد جمعه(دیروز) برای بار چهارم پس از عملیات «طوفان‌الاقصی»، برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی، واشنگتن را به مقصد تل‌آویو ترک کرده است. آن گونه که «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بلینکن پس از تل‌آویو به کرانه باختری، ترکیه، یونان، اردن، قطر، امارات، مصر، و عربستان سعودی سفر خواهد کرد.
موشکباران شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه
دیروز سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اما از حملات جدید موشکی به «ناحل عوز» و «عالومیم» در اطراف غزه خبر داد. گزارش‌های بعدی نیز نشان می‌داد حملات علیه شهر «عسقلان» نیز با حجمی گسترده‌تر تکرار شده است تا عیار این ادعاها که می‌گویند، «حماس ضعیف شده» سنجیده شود! منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در عسقلان به دنبال حمله موشکی سنگین مقاومت فلسطین خبر دادند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi