شناسه خبر : 107283
یکشنبه 17 دي 1402 , 11:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وقتی شهادت برای زنان آرزوی محال نیست

فاش نیوز - بخش قابل توجهی از شهدای انفجار هفته گذشته کرمان، زنان و دختران بودند. این در حالیست که تنها ۳ درصد شهدای ما در دوران دفاع مقدس از بانوان بودند و شهادت برای بانوانی که دغدغه مبارزه علیه ظلم داشتند، مانند آرزویی دست نیافتنی بود.

وقتی شهادت برای زنان آرزوی محال نیست

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، شاید بتوان آشناترین نام‌ها از شهدای حادثه تروریستی کرمان را فائزه رحیمی، معصومه بدرآبادی و ریحانه سلطانی‌نژاد دخترک خردسال کاپشن صورتی با گوشواره‌های قلبی دانست. دخترانی که جنسیت، سن و تیپ هر یک از آن‌ها خط بطلانی می‌کشد بر تمام کلیشه‌هایی که یکی را لایق شهادت می‌داند و دیگری را نه. 


معصومه بدرآبادی و مادرش زینب رحمت‌آبادی از شهدای حادثه تروریستی کرمان

هفته گذشته همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی انفجاری تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان رخ داد، جمعی از هم‌وطنانمان به شهادت رسیدند که بخش قابل توجهی از آن‌ها زنان و دختران بودند. این در حالیست که تنها ۳ درصد شهدای ما در دوران دفاع مقدس از بانوان بودند و شهادت برای بانوانی که دغدغه مبارزه علیه ظلم داشتند، مانند آرزویی دست نیافتنی بود. 


فائزه رحیمی از شهدای حادثه تروریستی کرمان

اما حالا در میان ۹۱ شهید هفته گذشته نام بانوان و دختران است که جلب توجه می‌کند؛ بانوان و دخترانی که شاید هیچ کس تصور نمی‌کرد چنین پایان زیبایی منتظرشان باشد. 


آیدا قاسمی و مادرش اکرم کمالی  از شهدای حادثه تروریستی کرمان

از میان بیش از ۲۱۰ هزار نفر شهید دوران جنگ تحمیلی، تنها ۷ هزار نفر زن بودند. این در حالیست که شهدای مدافع حرم نیز تنها از جامعه مردان بودند و رویای شهادت برای بسیاری از زنان آرزویی دست نیافتنی بود. اما در حادثه تروریستی هفته گذشته کرمان، مانند غزه، تعداد قابل توجهی از شهدا را زنان و دختران تشکیل می‌دهند؛ یعنی ۵۸ درصد!

نام بانوان شهید حادثه تروریستی کرمان

۱ـ نصرت عرب‌نژاد خانوکی از کرمان

۲ـ فاطمه سلطانی‌نژاد از کرمان

۳ـ ریحانه سلطانی‌نژاد از کرمان


ریحانه سلطانی‌نژاد، کاپشن صورتی با گوشواره‌های قلبی

۴ـ سمیه سلطانی‌نژاد از کرمان

۵ـ فاطمه زهرا سلطانی‌نژاد از کرمان

۶ـ نغمه گلزاری از کرمان

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi