شناسه خبر : 107285
یکشنبه 17 دي 1402 , 11:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امتداد مکتب سلیمانی

سردار محمدقاسم ناظر
 
فاش نیوز - دی ماه یادآور بزرگ مردان دلاور ایران زمین و فداییان کم‌نظیر تاریخ این مرزوبوم است، اما دی ماه بیش از هرچیز روایتگر امتداد است، امتداد آرمان‌ها، ارزش‌ها، روحیه و مرام طلایی‌ترین روزگار این سرزمین یعنی دفاع مقدس.
شهید سلیمانی و یارانش همچون شهید سید رضی موسوی با امتداد آن باورها در جریان مقاومت تلاش بی‌نظیری کردند که در روزگار غلبه دنیاطلبی و افکار نیهیلیستی در این جهان سراسر ظلم و بیداد، نوری بیفروزند درخشان که سرتاسر نه فقط ایران بلکه تمامی غرب آسیا و حتی جهان را روشن کند و شعله امید در دل تمامی مظلومان را زنده نگه دارد و رعب و وحشت برای تمامی ظالمان و وحوش عالم به ارمغان آورد، ارمغانی که پس از شهادتشان نیز با قدرتی اعجاب‌آور پشتیبان تمامی حق‌طلبان جهان است.
اما آنچه که اهمیت دارد وظیفه ما در برابر این امتداد صدای مبارزه و حق‌طلبی در برابر استکبار است. براستی چقدر در زندگی خود همچون شهیدان مقاومت در حفظ و حراست از این امتداد حق‌طلبی کوشیده‌ایم؟ چقدر در برابر فشارها و تنگناهای دنیا توانسته‌ایم از این مسیر فاصله نگیریم و در جهت تقویت و بسط آن بکوشیم؟ آیا حیات و تداوم انقلاب اسلامی غیر از حفظ همین امتداد باورمندی به مسیر یگانه و نورانی حق‌طلبی است؟ هنر شهید سلیمانی و دیگر فرماندهان شهید مقاومت همین بوده است که توانسته‌اند فرهنگ دوران دفاع مقدس را در این زمان زنده نگه دارند و نسل جدید را نیز بر اساس همین مکتب پرورش دهند و همچنان روح زنده انقلاب اسلامی را در کالبد این ملت مسلمان ایران و جهان زنده نگه دارند.
گرامیداشت شهادت فرماندهان بزرگ مقاومت در دی ماه همانا گرامیداشت و بیعت با امتداد فرهنگ جهاد فی‌‌سبیل‌الله است، جهادی که در آن انسان شب و روز نمی‌شناسد و خود را وقف دستیابی به آرمان‌های والای این سرزمین می‌کند، در ایران متوقف نمی‌ماند و دشمن را در خانه خود زمین‌گیر می‌کند، در مسابقه دنیا و قدرت وارد نمی‌شود و خود را کاندیدای شهادت می‌داند، شهیدوار زندگی می‌کند تا به مدال شهادت نائل آید و این‌گونه محبوب قلوب همگان می‌شود، حتی کسانی که در فکر و نگاه با او هم‌عقیده و هم‌سخن نیستند. به جایی می‌رسد که حتی دشمنانش در برابر عظمت و قدرت روح او سر تعظیم فرود می‌آورد و انوار نورانی روح مطهرش امید را در دل همه جهادگران و جهاد باوران زنده نگه می‌دارد. آنان امتداد مرام و روحیۀ دفاع مقدس بودند، ‌ای کاش ما نیز امروز امتداد مرام و روحیۀ سلیمانی و یاران شهیدش باشیم ان‌شاءالله.
سرمقاله شماره جدید ماهنامه سرو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
* مدیرعامل باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس
منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi