شناسه خبر : 107315
دوشنبه 18 دي 1402 , 09:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بازتاب گسترده حمله حزب‌الله به پایگاه«مرون»

صهیونیست‌ها: حمله سنگین حزب‌الله پیش‌درآمد یک جنگ با شلیک هزاران موشک است

فاش نیوز - در پی حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه استراتژیک صهیونیست‌ها، «مرون»، با حداقل 62 موشک، این حمله در میان صهیونیست‌ها بازتاب گسترده‌ای داشته است: در رسانه‌های عبری می‌توان از «اذعان ضمنی اسرائیل به ضربه سخت حزب‌الله به پایگاه مرون» تا این‌که «حمله سنگین به پایگاه اسرائیل پیش‌درآمد جنگی با شلیک هزاران موشک است» را پیگیری کرد.
«سید‌حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سخنرانی روز جمعه خود تأکید کرد شهادت شیخ «صالح العاروری» و برادرانش در حومه جنوبی قطعاً بدون پاسخ و مجازات نخواهد بود و تصمیم درباره نحوه پاسخ به این اقدام در دست میدان است. دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد اگر در قبال ترور و شهادت العاروری سکوت کنیم، لبنان دیگر بدون حفاظ خواهد بود و بنابراین ما ناگزیر به پاسخ خواهیم بود. بعد از این‌که منابع رسانه‌ای صبح روز شنبه از شلیک ده‌ها موشک از خاک لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند،‌ حزب‌الله لبنان مسئولیت این حملات را برعهده گرفت. حزب‌الله لبنان اعلام کرد: «رزمندگان مقاومت اسلامی در اولین واکنش به ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و همرزمانش در حومه جنوبی بیروت، ۶۲ موشک به پایگاه کنترل هوائی مرون شلیک کردند.» در بیانیه حزب‌الله آمده بود که پایگاه مرون تنها مرکز مدیریت، نظارت و کنترل هوائی در شمال اسرائیل است و هیچ جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد. در واکنش به این حمله کوبنده، «اشر بن لولو»، فرمانده پیشین فرماندهی شمال ارتش رژیم صهیونیستی، با انتقاد از رویکرد مقامات رژیم اسرائیل در قبال این حمله و سکوت آن‌ها تاکید کرد که این رویداد بسیار استثنائی است و مبهم ماندن نتایج حمله به پایگاه مرون روش صحیح ایجاد بازدارندگی نیست. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نیز گزارش داد: «ویدیویی که حزب‌الله منتشر کرد نشان می‌دهد که دو گنبد موجود در پایگاه مرون مورد اصابت دقیق قرار گرفته و خسارت فراوانی به آن‌ وارد شده است.»
یک رسانه صهیونیستی دیگر نیز به واکاوی حمله موشکی سنگین حزب‌الله به پایگاه مهم استراتژیک مرون رژیم اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی پرداخت و نوشت که حمله سنگین به این پایگاه پیش‌درآمد یک جنگ با شلیک هزاران موشک است. رسانه صهیونیستی والا نوشت که واقعیت این است که حزب‌الله موشک‌ها را به سمت منطقه مشخصی شلیک کرد تا کار را برای دشمن خود به ویژه در دفاع سخت کند. این رسانه صهیونیست افزود که این حمله شدید موشکی که صبح شنبه انجام شد، در واقع پیش‌درآمدی برای جنگی است که طی آن حزب‌الله هزاران موشک شلیک خواهد کرد و تمرکزش روی مراکز راهبردی و حساس مانند زیرساخت‌ها و پایگاه‌های نظامی و نهادهای ما خواهد بود. والا ادامه داد: «این موشکباران با هدف آن است که کار را برای سامانه دفاع هوائی ارتش اسرائیل بسیار سخت کند و با شلیک انبوهی از موشک، چند موشک به هدف اصابت کند. در جنگ تمام‌عیار، ده‌ها و بلکه صدها موشک شلیک خواهد شد.» البته باید افزود که حزب‌الله لبنان دیروز نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با موشک مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در جنوب المناره هدف قرار دادیم.» حزب‌الله همچنین با۱۰موشک الجلیل را مورد حمله قرار داد و نیز درحمله‌ای بندر حیفا را زیر آتش برد.
واشنگتن پست: آمریکا مخالف جنگ اسرائیل با حزب‌الله
بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، آمریکا در یک ارزیابی اطلاعاتی نتیجه‌گیری کرده موفقیت رژیم صهیونیستی در جنگی علیه حزب‌الله لبنان همزمان با جنگ جاری این رژیم در نوار غزه، دشوار خواهد بود. به گزارش ایسنا، واشنگتن پست در این گزارش خود نوشته است: «جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا دستیاران ارشد خود را با یک هدف حیاتی به خاورمیانه گسیل داشته است: جلوگیری کردن از جنگ تمام‌عیار بین اسرائیل و گروه حزب‌الله لبنان.» رژیم اسرائیل اخیراً مدعی شده است تبادل آتش مرتب بین نیروهای خود و حزب‌الله در مرز را غیرقابل تحمل می‌داند و ممکن است به زودی یک عملیات نظامی بزرگ در لبنان اجرا کند. در این میان، برخی از رسانه‌های عبری گزارش دادند رژیم صهیونیستی به آمریکا پیام داده که تمایل دارد اقدام دیپلماتیکش موفقیت‌آمیز باشد، اما اگر شکست بخورد مجبور خواهد بود برای «حذف» حزب‌الله از جنوب لبنان اقدام نظامی را در پیش بگیرد.
دیدار بورل با مقامات بیروت و هیئتی از حزب‌الله
خبر دیگر آن‌که، به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، در سفری که پس از ترور «صالح العاروری»، نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به لبنان داشت و در جریان دیدارهای متعدد خود با مقامات لبنانی، با هیئتی از حزب‌الله لبنان به ریاست «محمد رعد»، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز دیدار کرد. از طرف دیگر، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا که برای اعلام حمایت از رژیم اسرائیل به اراضی اشغالی سفر کرده است، طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، گلوله ‌تانکی را که قرار است ارتش به خاک لبنان شلیک کند، با عبارت «برای اسرائیل» امضا کرد!
مقام صهیونیست: حزب‌الله ما را به عصر حجر بازگرداند
«ایتان دیویدی»، رئیس شهرک صهیونیست‌نشین «موشاف مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی، با اشاره به ادعاهای وزیر جنگ رژیم آپارتاید اسرائیل گفت که یوآو گالانت، وزیر جنگ ارتش اسرائیل، وعده داد که لبنان را به عصر حجر بازخواهد گرداند اما در واقعیت این حزب‌الله است که ما را به عصر حجر بازگرداند.
انصارالله: حمله آمریکا بی‌پاسخ نمی‌ماند
خبر دیگر از مقاومت یمن است. رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه شنبه تهدید کرد که حمله آمریکا به نیروهای دریایی یمن در دریای سرخ بی‌پاسخ نخواهد ماند. «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن و فرمانده نیروهای مسلح این کشور وابسته به انصارالله، گفت: «آمریکا باید بداند ارتکاب هر حماقت جدیدی، او را وارد باتلاقی می‌کند که خارج شدن از آن ممکن نخواهد بود. خون شهدای نیروی دریایی یمن نبردی جدید را با دشمن آمریکایی آغاز کرده و پاسخ به آن حتمی خواهد بود.» خبر دیگر آن‌که کانال 12 اسرائیل گزارش داد: «در یک تحول خطرناک، حوثی‌ها برای اولین‌بار از زمان شروع جنگ، یک قایق تهاجمی از راه دور را در دریای سرخ مستقر کردند؛ آنها این فناوری را از کجا آورده‌اند؟»
«محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن
مصاحبه جالب مقام یمنی با شبکه جهانی بی.بی.سی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این عضو برجسته انصارالله خطاب به مجری می‌گوید که شما اگر حامی فلسطین باشید از کار بیکار می‌شوید! او در پاسخ به مجری می‌گوید: «آیا بایدن، مکرون و سوناک همسایگان نتانیاهو هستند که هزاران کیلومتر را برای حمایت از اسرائیل آمده‌اند؟» او در جایی از لحن بی‌.بی‌.سی می‌گوید که از سال ۲۰۱۵ تاکنون همین بوده که «ما محبوبیت مردمی نداریم، اگر محبوبیت نداشتیم چطور ۹ سال در برابر ۱۷ کشور از جمله انگلیس و آمریکا ایستادگی کردیم؟»
حمله مقاومت عراق به جولان اشغالی و...
مقاومت عراق پایگاه رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را هدف قرار داد. به گزارش المیادین پیش از این نیز مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد با پهپاد پایگاه «قسرک» نیروهای آمریکایی در حسکه واقع در شمال شرق سوریه را هدف قرار داده است. مقاومت عراق همچنین پیشتر صحنه‌هایی را از حمله پهپادی روز جمعه به پایگاه «حریر» در اربیل در شمال عراق منتشر کرد. مقاومت عراق اعلام کرد در راستای مقابله با نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و منطقه و در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت غزه پایگاه حریر را هدف قرار داده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi