شناسه خبر : 107338
دوشنبه 18 دي 1402 , 11:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سومین جشنواره «خط سرخ سردار» در کردستان برگزار می‌شود

فاش نیوز - «نعمتی» از برگزاری جشنواره فرهنگی - هنری «خط سرخ سردار» ویژه دانش‌آموزان مدارس شاهد کردستان خبر داد و گفت: این جشنواره فرهنگی ویژه دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر استان بوده است.

کد خبر: ۶۴۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴ - 08January 2024
 

سومین جشنواره «خط سرخ سردار» در کردستان برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «هادی نعمتی» رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سومین جشنواره فرهنگی - هنری «خط سرخ سردار» ویژه دانش‌آموزان مدارس شاهد کردستان در بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در راستای گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت بین دانش آموزان مقطع ابتدایی اول و دوم و متوسطه اول و دوم برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش استان کردستان بیان کرد: این اداره به عنوان دبیرخانه استانی جشنواره «خط سرخ سردار» سعی دارد ضمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش‌آموزان استعداد فرهنگی، اجتماعی، ادبی و هنری آن‌ها را شناسایی کرده و با همکاری مدارس شاهد و ادارات آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها نواحی و مناطق در جهت رشد و شکوفایی آن‌ها برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

وی افزود: انتظار می‌رود اهداف این جشنواره با جدیت تمام در شهرستان‌ها، نواحی و مناطق به ویژه در مدارس شاهد استان کردستان دنبال شود و امیدواریم این جشنواره اندیشه‌های زلال و اعمال شایسته سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی را معرفی کرده و به نگارش درآورده و به تصویر بکشد.

نعمتی ادامه داد: این جشنواره در رشته‌های نقاشی و دکلمه‌خوانی، خط تحریری، سخنوری، طراحی، خوشنویسی و نستعلیق، داستان کوتاه، ویدئوکست، پادکست و نشریه الکترونیکی برگزار می‌شود که مقطع ابتدایی فقط در رشته‌های نقاشی، دکلمه‌خوانی، خط تحریر و سخنوری می‌توانند شرکت کنند.

وی به موضوعات این دوره از جشنواره اشاره و اظهار کرد: شهید سلیمانی در برابر دوستان و دشمنان، شهید سلیمانی و ارتباط با ولایت، شهید سلیمانی و محبوبیت در میان ملت‌ها، شهید سلیمانی در رسانه‌های جهان و شهید سلیمانی و کمک به هموطنان از موضوعات این دوره از جشنواره بوده است.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه بخش ویژه این جشنواره نیز سرود همگانی با موضوع ایثار و شهادت بوده است، گفت: علاقه‌مندان تا ۱۰ بهمن‌ماه فرصت ارسال آثار به این دوره از جشنواره را دارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi