شناسه خبر : 107391
چهارشنبه 20 دي 1402 , 09:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دستیابی یک شرکت دانش‌بنیان به فناوری تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای

فاش نیوز - یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر به فرمولاسیون نوعی چسب‌ که به پوست بدن نمی‌چسبد و هر ۳ روز یک‌بار نیاز به تعویض دارد، دست ‌یافت.

مدیرعامل این شرکت‌ دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با ایسنا، ‌با بیان اینکه ما در این شرکت تحقیق و توسعه پانسمان‌های پیشرفته ترمیم زخم را در دستورکار قرار داده‌ایم، اظهار داشت: پانسمان بیماران پروانه‌ای، بندآورنده‌های سریع خونریزی و پانسمان‌های ماتریکس کلاژن حاوی ذرات طلا برای زخم‌های حاد و مزمن از جمله محصولات تولیدی این شرکت به‌شمار می‌رود.
محمود قفقازی با بیان اینکه محققان این شرکت به فناوری کامل پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای دست یافته‌اند، افزود: این پانسمان، تست‌های آزمایشگاهی برای سازمان غذا و دارو را سپری کرده است. این محصول در مراحل نهائی اخذ مجوز وزارت بهداشت است و نیازمند حمایت مسئولان برای تامین مالی برای تسهیلات هستیم و خط تولید این محصول در کارخانه دماوند است.
وی با بیان اینکه مناسب‌ترین پانسمان برای بیماران EB را پانسمان مپیلکس است که به دلیل استفاده از تکنولوژی safetac به زخم‌های بیماران پروانه‌ای نمی‌چسبد و به راحتی قابل تعویض است، ادامه داد: ویژگی این پانسمان به‌گونه‌ای است که تا سه روز نیاز به تعویض ندارد.
گفتنی است، تحریم بی‌رحمانه پانسمان وارداتی مورد نیاز بیماران پروانه‌ای تاکنون باعث مرگ تعدادی از این بیماران شده است، اکنون تولید داخلی می‌تواند کمک بزرگی به تسهیل شرایط سخت زندگی این کودکان رنج‌کشیده باشد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi