شناسه خبر : 107459
شنبه 30 دي 1402 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حجاب محافظت و دفاع از زنان است

آنهایی که می خواهند زنان ایرانی بی حجاب شوند و آن را توسعه می دهند، دانسته یا ندانسته به فکر منافع غرب هستند.

فاش نیوز- آنهایی که می خواهند زنان ایرانی بی حجاب شوند و آن را توسعه دهند، دانسته یا ندانسته به فکر منافع غرب هستند.

سلامت و روح مردان یک جامعه با بی حجابی و پوشش زنان رابطه مستقیمی دارد. برای همین غربیان سعی می کنند بی حجابی و بی بند و باری خود را در جاهایی دیگر گسترش دهند.

اگر زمانی یک زن ایرانی خودش را شبیه غربی ها بی حجاب یا بد حجاب را انتخاب می کند، باید این را بداند که وقتی بی حجاب می شود فکر، کلام، رفتار و اعتقاداتش هم شبیه غربی ها شده و به خودبیگانگی می رسد.

همه کسانی که می خواهند زنان ایرانی بی حجاب شوند و آن را توسعه می دهند، دانسته یا ندانسته به فکر منافع غرب هستند. غرب با هزاران رسانه و شبکه ها و ماهواره های جهنمی خود تلاش زیادی کرده تا زن بی حجاب و بی هویت غربی را الگوی زن مسلمان ایرانی کنند.

این حرف زدن و صدای مرد است که زن را افسون می کند ولی متاسفانه در جامعه ما، مردان ما آن طور که باید طرز حرف زدن با یک زن را بلد نیستند. فکر می کنند با خرید طلای بیشتر و لباس های گرانبها و آزادی دادن به زنان خود در بد حجابی می توانند آنان را بیشتر شیفته خود کنند.

برای همین است که در نهج البلاغه امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند: مردها از چشم و زن ها از گوش به گناه کشیده می شوند.

مقام معظم رهبری در فرمایشات پیامبر گونه فرمودند: زنان مسلمان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشودند و ثابت کردند که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و درعین حال در متن و مرکز بود. می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه‌ داشت و در عرصه‌ سیاسی و اجتماعی سنگرسازی ‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

"زنانی که اوج احساس و رحمت زنانهِ خود را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند، مردانه ‌ترین میدان ‌ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند."

"بی حجابی در غرب برای زنان غربی، فقط بی‌ عفتی، بی بند و باری و فساد افسارگسیخته جنسی آورده است، غرب در برابر گرفتن حجاب از زنان خود هیچ چیزی که بتواند سعادت و آرامش روحی و واقعی او را تآمین کند و چیزی جز فساد افسار گسیخته جنسی به اکثریت زنان خود نداده است."

آیا برای والا نگاه داشتن مقام و شخصیت زنانِ یک جامعه، باید آنان را بی حجاب کرد؟ آیا نمی شود حجاب داشت و درس خواند و پیشرفت و مهارت پیدا کرد؟ در توجیه غلط بی حجابی برای آزادی زنان، نباید تاریخ را تحریف کرد. کشور ما را علم و صنعت و بصیرت پیش می برد نه تقلید از غربی ها و یاد گرفتن فرهنگ بی حجابی و مد گرایی و هم جنس گرائی و هزاران فرهنگ مبتذل و منحط دیگر.

زنان بی حجاب و بد حجاب باید پی ببرند که با رفتارهای بی حجابی و لاقیدی، عفاف خود را در معرض خطر قرار می دهند. در واقع وقتی یک زن از خانه بد حجاب بیرون می آید دیگر نمی تواند به دیگران بگوید در باره او چطور فکر کنند، چرا که حجاب محافظت از عفاف و شرم و حیاء زنان است.

البته خداوند عالم این دو خصلت را برای آزمایش بندگان خود در خود آرائی زنان و  چشم چرانی مردها را در وجود آنها به ودیعه گذاشته است. همچنین شرم و حیای زن و غیرت مرد را هم در فطرت زن و مرد به ودیعه گذاشته است تا بندگان خود را مورد امتحان الهی قرار دهد.

هر دختر و زنی  ذاتا دوست دارد با خودآرائی و طنازیِ زیبایی های خودش را به نمایش بگذارد، البته این باید برای مَحرَم خود که حلال است و برای امتحان مومنین نزد خداوند متعال می باشد، که با یک تربیت درست اسلامی می توان راه سعادت و خوشبختی را به آنها نشان داد.

در کشور ما اکثرا به دخترانی که بدحجاب هستند، نگاه کرده و متلک می گویند. زنان بی حجاب و بد حجاب نمی توانند بگویند ما دلمان پاک است و بی حجاب هم هستیم. مگر می شود بوی گناه داد و ادعای عفاف کرد و هزاران چشم هیز را به دنبال کالبد خالی بدن خود کشید؟ وقتی زنی مردی را بخواهد روحش را با او پیوند می زند تا روح پیوند نخورد، کالبد ارزشی ندارد. کالبد خالی را سر هر کوچه و بازاری می توان پیدا کرد.

در همه کشورها و ادیان همواره شبه روشنفکران منفعت طلبی وجود دارند که بر نادانی و ناآگاهی زنان برای بی حجاب شدن دامن می زنند. به طور پیوسته تبلیغ می کنند که برای رفع ظلم و محرومیت از زنان باید زنان بی حجاب شوند و از بند اسارت حجاب آزاد شوند و مثل ملل ما پیشرفت کنند.

ولی این صحیح نیست چون ظلم به زنان مضاعف می شود و شرف و حیثیت و ناموس زنان در مقابل دیدگان مردان ناآگاه و هیز، چوب حراج می خورد.

مگر آن زنی که بی حجاب می شود، دیگر به او ظلم نمی شود؟ مگر هم اینک در اروپا و آمریکا که مهد تمدن بی حجابی است، زنان مورد ظلم مردان قرار نمی گیرند؟. مگر همین الان زنان در جامعه غربی زنان از مردان کتک نمی خورند و بازیچه هوس مردان قرار نمی گیرند؟.

هر زنی از یک شخصیت ذاتی روح برخوردار است که همان روحیات پاک فطری زنانه اوست.  این ابعاد عالی روح اوست که خداوند در نهاد زنان به ودیعت گذاشته و تعیین کننده هدف و خط مشی زندگی او می باشد.

عفاف مقدم بر حجاب است و مراد از حجاب چادر نیست. هر چند که چادر حجاب برتر است ولی عفاف و حجاب از جمله موضوعات فرهنگی زندگی انسان در قالب های فردی و اجتماعی هستند. اهمیت فرهنگ در این مسئله به قدری زیاد است که اساساً انسان بدون فرهنگ، انسان نیست.

مقام معظم رهبری فرمودند: فعالیت های فرهنگی در رأس همه امور هستند و دانشگاهیان باید پیش قراولان و پیش تازان فرهنگی کشور باشند.

تو ای زن ایرانی، ای دخت نو باوه ایران، تو جواهرِ ارزشمندی هستی که در تنها مملکت شیعه جهان زندگی می کنی. تو مانند دُری در صدف هستی تو گوهر نایابی هستی که فقط در پوشش و حجاب مادری خود می توانی محفوظ و سربلند بمانی.

به طور ذاتی همه زنان دوست دارند تا در تملُکِ روح یک مرد واقعی باشند و هر گاه این اتفاق محقق شود زن از زن بودنش لذت می برد، زنان با حجاب، تافته جدا بافته ای هستند که می توانند مانع از نگاه مردان به خود شوند.

در چنین حالتی است که مردها هم اگر بتوانند بیش از یک زن اختیار کنند اما آنان فقط همین زنان با حجاب را بیشتر دوست دارند.

این زنان با حجاب که تافتهِ جدا بافته ای هستند می توانند مانع از نگاه شوهر خود به زنان دیگر شوند. تساوی حقوق زن و مرد این چنین می تواند به مرحله عمل درآید وگرنه قوانین اجتماعی همه برای نقض شدن نوشته می شوند و فیمینیسم هم جزء همین قوانین است.

به زبانی ساده تر زن همچون آینه ای است که مرد هر چه آینه را تمیزتر کند بهتر می تواند خودش را در آینه ببیند و بهتر می تواند روح همسر خود را با عشق و راستی و پاکی اخلاق و محبت های مردانه با معنویات زندگی سیراب کند.

داریوش احمدرضا بهمنیار

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi