شناسه خبر : 107612
پنجشنبه 28 دي 1402 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت جانباز بصیر و شیمیایی تبریزی

جانباز حاج "حبیب آذرنیا" از جانبازان آذربایجان شرقی به یاران شهیدش پیوست...

فاش نیوز - جانباز شهید حاج " حبیب آذرنیا" از جانبازان آذربایجان شرقی روز سه شنبه 26 دی ماه به یاران شهیدش پیوست.

 به گزارش خبرگزاری ها، حبیب آذرنیا که به عنوان بسیجی در جبهه حاضر شده بود، بیست و پنجم تیر سال ۱۳۶۱ در منطقۀ پاسگاه زید در عملیات رمضان بر اثر اصابت ترکش از ناحیۀ بازوی دست چپ مجروح شد.

 این ایثارگر سرافراز برای دومین بار در ۲۱ فروردین سال ۱۳۶۲ در فکه و در جریان عملیات والفجر۱، بر اثر اصابت ترکش با جراحت ناحیۀ صورت و پای راست مواجه شد و سومین و آخرین بار نیز در ۲۳ بهمن ۱۳۶۴ در فاو(اروندرود) در جریان عملیات والفجر۸، مورد اصابت سلاح های شیمیایی قرار گرفت و از ناحیۀ دو چشم و گوش راست به درجه‌ جانبازی نائل شد.
وی از فرماندهان جسور و پرسابقه تبریزی گردان‌های خط شکن به ویژه گردان امام حسین لشکر ۳۱ عاشورا در طول دفاع مقدس بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم پیام تسلیتی به این مناسبت صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است:

آسمان خطه آذربایجان آکنده از عطر شهیدان سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس است، مجاهدانی که جان خود را در راه خدا تقدیم کردند تا عزت و اقتدار ایران اسلامی پایدار باقی بماند.

به راستی که جانبازان، اسناد زنده‌ای از فرهنگ غنی ایثار و جهادند و عروج آنها تداوم بخش روح سلحشوری و مقاومت در جامعه ما خواهد بود و جانباز سرافراز حاج جبیب آذرنیا مردی از تبار صالحان بود که پس از تحمل سال ها صبر بر جراحات ناشی از جنگ تحمیلی به آسمان پر کشید و به شهدا پیوست.

امام جمعه تبریز با نهایت تأسف و تأثر، وفات جبیب آذرنیا جانباز هشت سال دفاع مقدس آذربایجان شرقی را محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و خانواده گرامی این عزیز سفر کرده تسلیت گفته و برای ایشان علودرجات را از درگاه خداوند متعال خواستار شده است.

فرمانده سپاه عاشورا هم شهادت این فرمانده و پیشکسوت جهاد و شهادت را به خانواده و همرزمان و مردم شریف تبریز تسلیت گفته و همجواری وی با سالار شهیدان را از خداوند منان را خواستار شده است.

در پیام سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباس‌قلی‌زاده آمده است: خبر درگذشت حاج حبیب آذرنیا برای ما سخت و ناگوار است. او همواره در میدان جهاد راست قامت ایستاده بود. چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن که تلاش مجاهدانه و مردم دارانه را سرلوحه خود قرار داد.
مراسم تشییع پیکر رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس، حاج حبیب آذرنیا، دیروز چهارشنبه از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در وادی رحمت تبریز برگزار شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi