شناسه خبر : 107630
پنجشنبه 28 دي 1402 , 12:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بزرگداشت چهلمین روز خاکسپاری شهید حسن اکبری

بزرگداشت چهلمین روز خاکسپاری شهید حسن اکبری فردا در تهران

مراسم چهلمین روز خاکسپاری پیکر شهید مدافع حرم حسن اکبری در تهران برگزار می‌شود.

او یکی از 8 شهیدی است که پیکرش آذرماه امسال سال‌ها پس ازشهادت در تدمر سوریه تفحص شد.

بزرگداشت چهلمین روز خاکسپاری شهید حسن اکبری فردا در تهران برگزار می‌شود

به گزارش فارس، مراسم چهلمین روز خاکسپاری پیکر شهید مدافع حرم حسن اکبری فردا در تهران برگزار می‌شود.

شهید مدافع حرم حسن اکبری متولد ۲۴ خرداد ۱۳۴۹ یک سال بعد از شروع جنگ تحمیلی با وجود این که سن کمی داشت، بدون اطلاع والدینش به جبهه رفت. او از نیروهای تخریبچی لشکر ۲۷ محمدرسول الله صل‌الله علیه و آله و سلم بود و در این راه مجروح شد، اما آرزوی شهادت بر دلش ماند.


شهید مدافع حرم حسن اکبری

او در شهریورماه سال ۱۳۹۵ برای خنثی‌سازی بمب‌های بر جامانده از داعش و پاکسازی شهرهای آزادشده به سوریه اعزام شد و سرانجام ۲۰ آذر ۱۳۹۵ در حال پاکسازی منطقه‌ تدمر در حومه شهر حلب توسط داعشی‌ها به شهادت رسید.

پیکر این شهید پس از ۷ سال و به همراه ۷ شهید دیگر، در تدمر سوریه تفحص و شناسایی شده و به کشور بازگشت و ۱۶ آذرماه در امامزاده جعفر علیه السلام و حمیده خاتون باغ فیض تهران به خاک سپرده شد. 

مراسم چهلم این شهید بعد از نماز مغرب و عشا، پنجشنبه ۲۸ دی‌ماه، در مسجد حضرت رسول اکرم صل‌الله علیه و آله و سلم واقع در تهران، خانی‌آبادنو، خیابان میعاد شمالی برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام سالار سنجری امام جمعه شهر چهاردانگه به عنوان سخنران و مهدی مقدم به عنوان مداح در این مراسم شرکت می‌کنند.

پایان پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi