شناسه خبر : 107707
چهارشنبه 04 بهمن 1402 , 10:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیپلماسی - میدان یا میدان - دیپلماسی؟

گروه های ترور و تروریست ها در منطقه اگرچه در خیلی موارد با همدیگر درگیر می شوند اما یک آبشخور دارند؛ بودجه های هنگفت میلیارد دلاری پنتاگون، ام آی سیکس، سی آی ای و موساد برای ناامن کردن...

فاش نیوز - موضوع دیپلماسی , میدان و میدان و دیپلماسی باز هم در هدف قراردادن مواضع جیش‌الظلم در پاکستان به میدان آمده است.

داغدیده های حاج قاسم دوباره در شبکه های حاج قاسم داغ دلشان را از عدالت طلبی او در مقابله با ظلم، بدون در نظر گرفتن جغرافیا و کشور تازه کردند. آنها باز دنبال این هستند که بگویند هدف قراردادن مواضع جیش‌الظلم در پاکستان کار غلطی بود و باز در تصور این هستند که وزارت خارجه ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو میدان و عرصه متفاوت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

جای بسی تاسف و تعجب است که آنهایی که این یاوه ها را می گویند برخی خودشان از کارمندان و مدیران ارشد وزارت امور خارجه در دوره های قبلی بوده اند. اما ظاهرا بعد از دوره آقای خاتمی و آقای روحانی دیگر بازآموزی نشد اند و سوادشان نم کشیده است. این که کسی در دوره آقای خاتمی سفیری در نقطه ای از دنیا بوده و یا اداره رده دهمی را در وزارت خارجه مدیریت می کرده است دلیل نمی شود که حالا بعد از بیست و پنج سال از مدیریت خود بیاید و در مورد نقطه زنی مواضع جیش الظلم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حرف بزند و دوباره قصه ظریف و امیرعبداللهیان و سپاه و آقای حاجی‌زاده را به میان آورد. خوش بینانه‌ترین تصوری که در مورد این افراد می شود کرد این است که اینها جاهل اند و بی سواد؛ و اگر غیر از این باشد، عاملان، عامدانه با دشمن هستند.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد مواضع جیش‌الظلم را در خاک پاکستان زده است. این بر پایه حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه است؛ حقوقی که به شما اجازه می دهد پایه محل و شالوده اقدام امنیتی علیه کشور خودتان را صرفا در همان محدوده فعالیت، مورد هدف قرار دهید.

در نظر داشته باشید که حوادث منطقه زنجیره ای به هم پیوسته است. در نظر بگیرید که لحظه به لحظه جریان های مقاومتی نه فقط در خاورمیانه و شرق آسیا، که در دنیا به هم پیوند خورده است. جیش‌الظلم متهم درجه اول دستاویز بودن برای موساد و ایالات متحده، شیطان بزرگ است که در کرمان مردم را به خاک و خون کشیده است. اگرچه داعش اعلام کرده است که بانی این رذالت بوده است، اما داعشی های وطنی ما هم همین جیش‌الظلم هستند؛ گروه های ترور و تروریست ها در منطقه اگرچه در خیلی موارد با همدیگر درگیر می شوند اما یک آبشخور دارند؛ بودجه های هنگفت میلیارد دلاری پنتاگون، ام آی سیکس، سی آی ای و موساد برای ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران.

ماجرای پاکستان به این زودی ها برکات خود را نشان نخواهد داد. ماجرای نقطه زنی جمهوری اسلامی ایران در کشوری که دارای بمب اتم است و این فکاهه و طنز در بین شبکه های اجتماعی و فولکلور مردم زیاد دیده و شنیده شده است که اگر قرار بود چون پاکستان بمب اتم دارد ایران مراعات او را بکند، اسرائیل دارای زرادخانه های هسته ای بزرگ دنیاست و هیچ زمانی نه تنها مورد مراعات جریان مقاومت نبوده است، بلکه خرابکاری های حرفه ای هسته ای از راه دور نیست؛ در زرادخانه های اتمی آن انجام شده است.

مهم این است که مقاومت پایدار است و شاید در مثل مناقشه نباشد، اما همان چیزی که امام در خصوص موسیقی فرمودند که موسیقی اگر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شود و همان موسیقی از رادیوی بیگانه پخش شود دوحکم دارد. نقطه‌زنی و موشک‌زنی جمهوری اسلامی ایران نیز متفاوت از همه مخاصمات مرزی در تمام دنیاست.

|| عباس تپه‌میرزا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi