شناسه خبر : 107951
چهارشنبه 11 بهمن 1402 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برای تو ای مظلوم‌ترین انقلاب جهان!

نه شهدایی بودیم و نه شهدایی عمل کردیم، وارث بودیم اما این ارث سفره و خوان گسترده مختص خواص بود و به ما جز درد و مصیبت و عدم ...

فاش نیوز - ای مظـــــوم، انقلاب من، در طول این سال‌ها که به همراهت بودم و پا به‌ پایت حرکت کردم، چقدر سختی کشیدی؛ چقدر مظلومیت‌ها از تو دیدم؛ از نامردمی‌های داخلی گرفته تا بی‌عدالتی‌های خارجی؛ اما همه را به جان خریدی.

ای مظلوم‌ترین انقلابی که در طول تاریخ رخ داده است، یادم نمی‌رود از حضور مردانی مانند شهید چمران، آن روزی که حسن روحانی در مقام نمایندگی مجلس پشت تریبون رفت و تقاضای انحلال ارتش را داشت. اما چمران مقتدر فریاد زد "کسانی در این ارتش هستند که من پشت آنها نماز خوانده و می‌خوانم". آن روز جبهه‌بندی‌ها را دیدیم. اما هیچ‌وقت به مظلومیت تو ای انقلاب بزرگ و عزیز توجهی نداشتیم.

چقدر مقاومت کردی و این مقاومت تنها منحصر به خودت بود و رهبر مظلوم‌تر از خودت. ای انقلاب خون و قیام و شهادت؛ ای فرزند خلف و صالح روح‌الله خمینی(رحمةالله علیه)، هنوز بعد از گذشت چهل و چند سال از عمر با برکتت، هنوز هم مظلومی، اما چون سروی بلندقامت ایستاده‌ای و همه‌ی تیرها و ترکش‌های شلیک‌شده از داخل و خارج را به جانت خریدی و خم به ابرویت نمی‌آوری.

ای فرزند صالح و خلف امام، با همین اقتدار و سربلندی و عظمت بمان؛ چرا که حاصل خون هزاران جوان مظلوم اما مقتدر، مانند خودت هستی. بمان و مقاومت کن و منتظر صاحبت باش؛ که اگر خدایت توجه‌اش را بیشتر معطوف تو و خون‌های پای ریشه‌ات ریخته بکند. فجر نزدیک است!

فجر بزرگی که منتظرش هستی، طلوعی از نوع فجر و فجری از نوع انفجار نور. تو سر بلندی و فردا با روی‌ سفید مقابل صاحبت خواهی ایستاد. این ما هستیم که شرمنده‌تر از شرمندگی‌های گفته شده، سرمان را باید خم کنیم.

نه شهدایی بودیم و نه شهدایی عمل کردیم. وارث بودیم؛ اما این ارث، سفره و خوان گسترده مختص خواص بود! سفره‌داری اما امتیازات مختص همان‌هایی بود که از همان ابتدا هم همراهت نبودند؛ مثل همین بزرگواری که نام بردیم، برای جانبازان هفتاددرصد که عمری درد کشیدند و برای وصال با یاران شهیدشان و برای فرزندان شاهد حسرت خوردند. غم‌های شبانه که فقط خدا و بالش زیرسرشان از آن آگاه بود! برای ایثارگرانت دق کردند؛ ولی با همه‌ی این تفاصیل، مانا هستی، بمان ای انقلاب مظلوم!

|| رضا امیریان فارسانی

اینستاگرام
با سلام و عرض ادب داداش رضا کلامت شکر موید باشید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi