شناسه خبر : 107958
دوشنبه 09 بهمن 1402 , 13:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تکلیف دولت برای تسری مزایا و امتیازات ایثارگران به جانبازان و شهدای مدافع حرم و امنیت

رزمندگان به¬ازای هر ماه حضور داوطلبانه در جبهه مشمول هشت درصد معافیت از پرداخت مالیات در ...

فاش نیوز - دولت مکلف به تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران در طول برنامه به جانبازان و شهدای مدافع حرم، جانبازان و شهدای امنیت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه هشتم بهمن در جریان رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم توسعه با برخی از اصلاحات در ماده 31 موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی در جریان اصلاح ماده 31 با اصلاح آن به شرح زیر موافقت کردند:

ماده 31- به‌منظور توسعه عدالت اقتصادی و بهبود توزیع درآمد، اقدامات زیر تا پایان سال اول برنامه انجام می‌شود.

ج-...

 3-2- مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران در طول برنامه به جانبازان و شهدای مدافع حرم و همچنین جانبازان و شهدای امنیت تسری می‌یابد.

 4-2- به انتهای بند «ذ» ماده (88) قانون برنامه ششم عبارت «رزمندگان به‌ازای هر ماه حضور داوطلبانه در جبهه، مشمول هشت درصد (8%) معافیت از پرداخت مالیات موضوع ماده (۵۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌شوند.» اضافه می-گردد.

همچنین در ابتدا و انتهای بند «ز» ماده (88) قانون برنامه ششم بعد از کلمه «فرزند» عبارت «و همسران» اضافه می‌شود.

بند الحاقی 1- دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هر سال حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط بیست درصد (20%) حداقل دستمزد مصوب ‌شورای‌عالی کار، در چهارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، با حذف خانوارهای پردرآمد و در قالب ردیف مستقل از طریق دستگاههای مذکور تأمین و پرداخت نماید-

بند الحاقی 2-

 

2- سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای ماده (96) قانون تأمین اجتماعی مصوب 1354 با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلف است در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر اقدام نماید؛ به نحوی که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با نود درصد (90%) نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب گردد.

این متناسب‌سازی در سال اول به میزان چهل درصد (40%) و در سال های دوم و سوم، هرکدام سی درصد (30%) مابه¬التفاوت تا نود درصد (90%) یاد‌شده خواهد بود.

پ- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با طراحی و استقرار نظام تأمین اجتماعی چندلایه، مبتنی ‌بر آزمون وسع، با هدف کاهش فقر مطلق و بهبود توزیع درآمد و با شناسایی اقشار کم‌درآمد، با رویکرد اجتماع‌محور نسبت به ارائه اقلام ضروری در قالب بسته معیشتی پایه به خانوارهای کم‌درآمد به‌صورت کالا­برگ الکترونیکی مازاد بر یارانه‌های قانونی اقدام نماید.

|| معرفی

اینستاگرام
جناب نمایندگان طرحی که برای آزادگان دادید که به ازای اسارت به جانبازی آنها اضافه گردد به کجا رسید الان نزدیک دوسال است مسکوت مانده وما هنوز منتظر هستیم که بعید است انجام شود از پیگیری شما نمایندگان دلسوز ممنونیم؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi