شناسه خبر : 108034
پنجشنبه 12 بهمن 1402 , 12:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به منظور رعایت عدالت و رفع تبعیض

جمعی از ایثارگران خواستار اصلاح آیین‌نامه خودروی وارداتی جانبازان شدند

نکتۀ حائز اهمیت این است که این تعهد در شرایطی از جانبازان عزیز گرفته شد که هیچ یک از ابعاد واردات خودروی ایثارگران از جمله معافیت گمرکی و نحوه انجام واردات (شخصی و یا توسط شرکت‌ها) مشخص نبود و ایثارگران بطور مکرر صرفاً...

فاش نیوز - جمعی از ایثارگران بالای 70درصد، واجد شرایط واردات خودرو، خواستار تجدید نظر و اصلاح آیین‌نامه واگذاری خودروی وارداتی به ایثارگران شدند.

به گزارش خبرنگار ما، در اطلاعیه‌ای که از سوی جانبازان واجد شرایط خودروی خارجی صادر شده است با استناد به روند طولانی برای ثبت‌نام در سامانه و بلاتکلیفی در واردات خودروی خارجی، جمعی از آنها به صورت قانونی اقدام به ثبت‌نام و دریافت خودروی داخلی خارج از قرعه‌کشی نموده و خودرو دریافت کردند.

بر اساس این اطلاعیه خاطرنشان شده است: روند ثبت‌نام و دریافت خودروی داخلی به صورتی نبوده است که مانع از حق و حقوق ایثارگران از ثبت‌نام در سامانه واردات خودروی خارجی جانبازان شود.

این در حالی است که بر اساس آیین‌نامه واردات خودروی جانبازان تصریح شده است که جانبازان واجد شرایط فقط حق ثبت‌نام و دریافت خودروی داخلی با تسهیلات بانکی و یا واردات خودرو را دارند اما آنها مدعی این شده‌اند که در این چارچوب نه تنها از تسهیلات استفاده نکرده، بلکه قیمت خودرو را تمام و کمال پرداخت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ما، متن اطلاعیه جمعی از جانبازان دریافت کننده خودروی داخلی به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

با عرض سلام و احترام خدمت ایثارگران عزیز

این گروه با هدف هم‌فکری و احقاق حق آن دسته از جانبازان معزز ایجاد شده که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به ثبت‌نام و خرید خودروی پژو ۲۰۷ با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام کرده‌اند و به همین دلیل از لیست مشمولین واردات خودرو خارج شده‌اند. چند نکته قابل توجه است:

۱. تمام قیمت خودرو توسط جانبازان پرداخت شد و این عزیزان مشمول هیچگونه تسهیلاتی که مختص ایثارگران و وجه تمایز آنها با سایر افراد متقاضی خودروی داخلی باشد که در سامانه ثبت‌نام کرده بودند نشدند؛ به‌عکس، قیمت تمام شدۀ کارخانۀ این خودرو(پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC) در پایان سال ۱۴۰۱، مبلغ ۳۱۸ میلیون تومان بود که از جانبازان عزیز مبلغ ۳۳۹ میلیون تومان دریافت شد. همچنین تاریخ تحویل این خودروها حدود ۶ ماه پس از واریز کل وجه تعیین شده بود که خارج از مقررات و عرف فروش خودروهای داخلی می‌باشد.

۲. ذیل تبصره ۱ آیین‌نامۀ مربوط به واگذاری خودروی مذکور (تصویب‌نامه‌ی اولویت‌بندی خانوادۀ شهدا و جانبازان مشمول بند ی تبصره ۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور) ذکر شده است که: «جانبازان هفتاد درصدی (۷۰%) که از مزایای واگذاری خودروی داخلی بهره‌مند می‌باشند مشمول استفاده از امتیازات واردات خودرو نمی‌باشند.» نکتۀ حائز اهمیت این است که این تعهد در شرایطی از جانبازان عزیز گرفته شد که هیچ یک از ابعاد واردات خودروی ایثارگران از جمله معافیت گمرکی و نحوه انجام واردات (شخصی و یا توسط شرکت‌ها) مشخص نبود و ایثارگران بطور مکرر صرفاً با جملۀ «جانبازان بالای ۵۰ درصد می‌توانند با توجه به وضعیت جانبازی، با رعایت قوانین، مجوز واردات یک دستگاه خودرو را دریافت کنند.» مواجه می‌شدند.

۳. شبکه ملی ایثارگران ارزش حواله واردات خودروی جانبازان ۷۰ درصد ویژه را ۴.۵ میلیارد تومان و حواله سایر جانبازان ۷۰ درصد را ۳.۵ میلیارد تومان اعلام کرده است. این در حالی است که ایثارگرانی که اقدام به خرید خودروی پژو ۲۰۷ نموده‌اند در مجموع خودروی مذکور را کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت بازار آزاد در زمان تحویل خودرو تهیه نموده‌اند. شایان ذکر است که این اختلاف قیمت ناشی از نابسمانی بازار خودرو می‌باشد و حتی همین مبلغ اندک را هم نمی‌توان به عنوان امتیاز تلقی کرد.

۴. در آیین‌نامه واردات خودروی جانبازان سال ۱۴۰۲ موضوع بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، مشمولین واردات خودرو اینگونه تعریف شده است: جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات موضوع ماده (۴۵) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران استفاده ننموده‌اند. به دلیل اینکه استفاده از بند (ی) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (آیین‌نامۀ واگذاری خودرو پژو ۲۰۷ مذکور) را نمی‌توان استفاده از تسهیلات موضوع ماده (۴۵) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران قلمداد نمود، کما اینکه حتی در آیین‌نامه واردات و واگذاری خودروی داخلی سال ۱۴۰۲ هم بین این دو مورد تمایز قائل شده است، دریافت خودروی وارداتی توسط این عزیزان طبق این آیین‌نامه منع قانونی ندارد و نظر شخصی افراد دخیل است.

|| جانباز ۷۰درصد غلام‌رضا دادمهر

اینستاگرام
این دوستان موقعی که بهشان گفته میشد خودروی داخلی نگیرید صبر کنید مثل همه تا خودروی خارجی بگیرید توجهی نمی‌کردند هم خودروی داخلی گرفتند هم یک خارجی میخواهند انصاف هم خوب چیزی هست
سلام وعرض ارادت به محضر آقای دادمهر عزیز، عرض شود حتی همان خودروهای داخلی باانتخاب جانبازان باشدکه نشدوخودروی تحمیلی اونم بدترین رنگ پژو207دورنگ سفیدوقرمز، قراربودبه قیمت تمام شده کارخانه باشدکه اگراینچنین میشدقیمت تمام شده کارخانه حدوداً 170میلیون تومان وقراربودکل مبلغ خودرو اقساط60ماهه باشدودرآخرقراربود خودرو رایکماه تحویل دهندکه6ماهه یعنی به دیگرهموطنان که اختیاری خودروی موردنظرخودراثبت نام کرده و90روزه تحويل گرفتندولی جانبازان که ظاهراً به مسئولین که البته شاید به اندازه تعداد انگشتان یک دست مسئول باقی مانده اندوبقیه شده‌اند رئیس وخب حب ریاست هم میطلبد دوروبری ها ش تملق وچاپلوسی کنندبرای سنارسه شاهی وازطرفی رؤسا دوست دارند افرادتحت امرشان برای هرچیزی به التماس بیفتندنه حضرات ما التماس نمیکنیم، این سخنان راهم که گفتیم فقط بخاطر اینکه حق ناحق شده است وشما رؤسا هم که نه به خدا ایمانی داریدونه به روز رستاخیز اعتقادی راستی تایادم نرفته بگم مرگ فقط مختص جانبازان نیست وازطرفی خدا روچه دیدیدشاید شاید درحادثه ای نابینا، ضایعه نخاع وقطع عضو شویدچرا که خداوند به هیچکس هیچ قولی نداده
، جمعی از جانبازان 50درصد
تیتر بالا رو قشنگ زدید ««به منظور رعایت عدالت و رفع تبعیض »» دوستان عزیز،هم رزمان سابق،شبکه ی محترم ایثارگران ،رعایت عدالت زمانیست، که پس از۳۵سال از گذشت جنگ ، اون جانباز ۲۵درصد وحتی زیر۲۵درصد، اون هم یکبار از همون سهمیه ی بی ارزش داخلی استفاده میکرد،،اقایان که نمایندگی ایثارگران رو دارید(شبکه ملی ایثارگران) آیا تا باحال یکبار پیگیر خودروی داخلی برای جانبازان۲۵درصد هم بوده اید، یا اصلا اینان جزو جانبازان نبوده ،و کلا جانبازی یعنی ۵۰درصد ببالا ، دوستان همگی ما گرفتاری مالی داریم،همگی ما مشکلات خاص خودمان رو داریم،چرا این امتیاز یا تسهیلات نباید برای بقیه ی جانبازان باشد،اخه این چه قوانین و سیستمی هست،طرف رفته خودروی داخلیش رو گرفته،الان ناراحته که چرا خودروی خارجی رو نمیتونه بگیره !!!!؟ بعد میگه برای رعایت عدالت و رفع تبعیض !!!! ولی اون برادرش رو که باهم جنگیدن،با هم گریه کردن ،رو نمیبنه!!! چطور شد،ما به اینجا رسیدیم،جناب آقای قاضی زاده،این سیستم امتیاز دهی و تسهیلات دهی شما و همفکران شما در بنیاد عین تبعیض ،عین له کردن عدالت هست.حق تمامی جانبازان استفاده از امتیازات و تسهیلات داده شده از خزانه ی ملیست، نه اینکه فقط به یک درصدهای خاص و بقیه هم هیچ، اینکه برادران درصد بالا باید در الویت باشند شکی نیست،ولی این چرخه برای بقیه هم باشد.
سلام اگر اینطور باشد هرکسی خارجی گرفت فردا میره بنیاد میگه داخلی هم میخوام
یادمان هست بنیاد بارها اطلاع رسانی کرد که هرکسی از خودروی داخلی استفاده کند دیگر مشمول خارجی نخواهند شد .اقایون از هول حلیم افتادن تو دیگ و حالا ادعای چیزی را میکنن که شدنی نیست استفاده نمیکردین مگر زورتون کرده بودند؟
زهی خیال باطل
بشینید تا بنیادهم داخلی بهتون بده هم خارجی
خود کرده را تدبیر نیست وقتی عجله میکنید اخرش همین میشه
خسته نباشین،
جانباز قطع نخاعی ۷۰ درصد ویژه هستم که در
سال ۹۱ اسفندماهش، از اون امتیاز معافیت کمرگی آقای احمدی نژاد استفاده کردم و از اون تاریخ تا الان که تقریبا ۱۱ ساله هیچ نوع امتیاز خودرویی استفاده نکردم.
و الان متاسفانه در این طرح جدید مشمولم نشده، از شما بزرگوار عاجزانه تقاضامندم برای رضایی خدا و با توجه به مصوبه دولت در ماده ۱۷ در بند دوم که بیش از ده سال هیچ امتیاز داخلی و خارجی نگرفتم ممنونم ما را جز مشمولین قرار بدهین..بخدا سالهاست چشم انتظاریم و تقریبا ۱۱ ساله هیچی نگرفتم.
تشکر از لطفتون.
سلام برادرعزیز،ایامشکل واردات خودروشماحل شد؟بنده هم دقیقا اسفندماه ۹۱ واردات خودروداشتم (البته حواله گمرکی روفروختم ۳۰ میلیون تومان) ولی ولی باتوجه به اینکه ۱۱ سال ازاین موضوع میگدرع متاسفانه مشمول واردات خودرونشدم
سلام وعرض ارادت به محضر جناب آقای دادمهر، من موندم اون خودروی 207اتومات اصلاً درای وسط بنیاد شهید و امور ایثارگران چکاره بوده است درضمن آحاد ملت هم میتونستن ثبت نام کننداونم با اختیار وانتخاب خودروی داخلی که دروجه ایران خودرو مبلغی واریز کرده‌اند بدون منت خودروی انتخابی خودرا90روزه تحویل گرفتندحال آنکه جانبازان 50%ببالاخودروی تحمیلی را پرداخت کل وجه در وجه ایران خودرو که تمام وکمال درمورخ01/12/28 حدوداً مبلغ340میلیون تومان واریز کردیم، نه به قیمت تمام‌شده کارخانه، نه پرداخت وامی جز اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران که هیچ کارخاصی نکرده جزاینکه همچون دیگر هموطنان خودروی خود را 90روزه تحویل گرفتند بدون هيچ منتی ولی جانبازان باکلی هوار هوار بنیاد شهید و امور ایثارگران 180روزه تحویل دادند، حضرات کلاه خودراقاضی کنیدببینیددرحق این جانبازان چه ظلم بزرگی کردین البته الانم دیرنشده جبران مافات کنید، باتشكر از جناب مهرداد ودیگرجانبازانی که حقشان ضایع شده است.
سلام جانباز ۶۰ درصدم ۱۰ سال قبل ۴۰۵ گرفتم ازلیست خط خوردم اونای که قراربدن یه بار خارجی گرفتن ویه بار داخلی ایا تعبیض نیست
سلام جانباز ۶۰درصد ۱۰ سال قبل ۴۰۵گرفتم از لیست جانبازان خط خوردم ولی اونای که قرار بگیرند یه بار خارجی ویه بار داخلی گرفتن ایا تعبیض نیست
باسلام ووقت بخیرخدمت دوستان عزیزم،اینجانب جانباز۷۰درصدهستم که دربهمن ماه ۹۱ دردولت اقای احمدی نزادازواردات خودروبهره من شدم که حواله ان رابه مبلغ ۳۰میلیون تومن فروختم ،جالبه که همه جانبازان ۷۰ درصدازبنده زودترازاین طرح استفاده کردن وحتی کسانیکه یکی دوماه ازبنده زودترخودروواردکردن مجددا درطرح جدیدمشمول قرارگرفتن، ولی اسم بنده درلیست نیست چون قانون جامع هدمات ایثارگران دردیماه ۹۱ رواجرایی کردن وبنده روماده ۴۵ محسوب کردن ،حتی دراسفندماه که ۳۰۰۰ نفرمجددا ثبت نام شدند برای بنده امکان ثبت نام نبود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi