شناسه خبر : 108204
سه شنبه 17 بهمن 1402 , 08:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رزمنده‌ای که ۷ فرزندش را رها کرد و به جبهه رفت و شهید شد

فاش نیوز - در جمع نیروهای اعزامی برای اجرای عملیات «والفجر ۸» رزمند‌ه‌ای حضور داشت که پدر ۷ فرزند بود. او قبل از اعزام با شعارهایش به رزمندگان روحیه می‌داد.

رزمنده‌ای که ۷ فرزندش را رها کرد و به جبهه رفت و شهید شد+فیلم

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، وقتی که جنگ تحمیلی شروع شد، رزمندگانی برای دفاع از کشور در جبهه‌ها حضور پیدا کردند، که گاهی بالای ۵۰ سال سن داشتند و عیال‌وار بودند. اما سن و سال بالا و همسر و فرزند هم نمی‌توانست مانع جهادشان در راه خدا باشد.

شهید بسیجی «ذبیح‌الله شعبانی» از شهدای شهر آستانه استان مرکزی است. وقتی که او به جبهه اعزام شد، ۷ فرزند داشت و خودش هم کارگر بود. او در جریان عملیات «والفجر ۸» که ۲۰ بهمن ماه ۱۳۶۴ اجرا شد، در گردان پیاده امام حسن(ع) لشکر ۱۷ علی‌ابن ابیطالب(ع) حضور پیدا کرد و در همین عملیات به شهادت رسید.

غلامرضا هاشمی از نیروهای واحد اطلاعات عملیات لشکر ۱۷ درباره نحوه شهادت این رزمنده ۵۸ ساله می‌گوید: «این شهید عزیز در گردان امام حسن(ع) بود و ما در گردان امام حسین(ع). در جریان عملیات والفجر ۸، این شهید و تعداد زیادی از نیروها برای انفجار یک پل به شهر فاو رفته بودند. اما بعثی‌ها متوجه حضور این نیروها شدند و از انفجار پل جلوگیری کردند. در این عملیات عراقی‌ها تعداد زیادی از نیروهای گردان امام حسن(ع) از جمله شهید شعبانی را به شهادت رساندند.»

فیلمی که در ادامه می‌آید، مربوط به قبل از عملیات «والفجر ۸» داخل سوله پلاستیکی است که این سوله کنار محوطه حسینیه انرژی اتمی درست شده بود. شهید «ذبیح‌الله شعبانی» در این فیلم شعار می‌دهد «ماشاءالله به لشکر، فرمانده لشکر، تک‌تک لشکر، ماشاءالله به گردان، فرمانده گردان و... » تا به رزمندگان روحیه بدهد. این فیلم آخرین فیلمی است که از این رزمنده ۵۸ ساله گرفته شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi