شناسه خبر : 108238
سه شنبه 17 بهمن 1402 , 11:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استان مازندران ۷۹ شهید دوران انقلاب تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد

فاش نیوز - مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: استان مازندران ۷۹ شهید دوران انقلاب تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.
 
استان مازندران ۷۹ شهید دوران انقلاب تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد
به گزارش ایثار، سعید کهن سال، طی گفت و گویی ضمن بزرگداشت دهه مبارک فجر و ادای احترام به مقام والا و شامخ شهیدان گرانقدر و تکریم و تجلیل از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، اظهار کرد: استان مازندران ۷۹ شهید گرانقدر تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است، چهار تن از این شهدای معزز شهیده زن هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران با اشاره به اینکه مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدا همزمان با سراسر کشور و سطح استان عصر پنج شنبه ۱۹ بهمن ماه با محوریت روستای شهیدآباد بهشهر برگزار میشود، گفت: شهیدآباد بهشهر از جمله روستاهایی است که در کشور بیشترین تعداد شهید داده است.
کهن سال یادآور شد: شهید آباد از جمله روستایی است که از همان ابتدای انقلاب و با آغاز تظاهرات علیه رژیم ستمشاهی مردم با اطاعت از امام راحل و بیانیه های آتشین شان به خیابانها ریخته و تظاهرات کردند و سه شهید گرانقدر روستا " شهید میر شریف مشکواتی، شهید حمزه نجفی و شهید سید مصطفی موسوی"در ۱۶ دی ماه ۱۳۵۷ حدود یکماه مانده به پیروی انقلاب اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
مدیرکل بنیاد مازندران خاطرنشان کرد: روستای شهیدآباد با تقدیم شهدای گرانقدر درقبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی از جمله روستاهای مازندران است که ۵۲ همکلاسی شهید در مکتب دین و اسلام و قرآن تربیت و تقدیم انقلاب کرده است.
این مسئول تصریح کرد: اهالی این روستا با حضور مستمر و فعال خود در انقلاب و جبهه های حق علیه باطل و با نثار ۵۲ شهید ، ۸ آزاده و ۱۸۷ جانباز، دین خود را به انقلاب ادا کردند و در طول جنگ ۶۰۰ رزمنده در جبهه بودند و نام روستا به شهید آباد را بعنوان روستای همکلاسی های شهید در استان مزین کردند.
کهن سال با بیان اینکه مازندران دارای ۲۳ زندانی سیاسی مسلمان قبل از انقلاب است، عنوان کرد: بی شک نقش این عزیزان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بی نظیر بوده است، امروز خاطرات آنان باید برای جوانان و نوجوانان بازگو و بازخوانی شود، همچنین استان مازندران دارای ۴۵ جانباز دوران انقلاب است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi