شناسه خبر : 108360
دوشنبه 23 بهمن 1402 , 15:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تنها صدایی که از چادر فرماندهان عملیات «والفجر ۸» شنیده می‌شد!

- تنها صدایی که از چادر فرماندهان عملیات «والفجر ۸» شنیده می‌شد!

فاش نیوز - «عملیات والفجر ۸» یکی از مهمترین و شگفت‌انگیزترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس بود که منجر به تصرف شبه‌جزیره فاو در غرب رودخانه اروند شد. شهید «جعفر جنگروی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس است که سال ۱۳۶۴ جانشین لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) شد و در جریان عملیات «والفجر ۸» به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری زیرنویس، روایت «جعفر طهماسبی» از رزمندگان گردان تخریب لشکر ۱۰ سید الشهدا (ع) درباره جلسه مهم هماهنگی فرماندهان برای اجرای عملیات والفجر ۸ و توسل شهید جنگروی به حضرت زهرا (س) در این جلسه است.

«بهمن ۶۴ و چند شب قبل از عملیات «والفجر۸» جمعی از فرماندهان لشکر سیدالشهدا (ع) مهمان بچه‌های تخریب بودند. بعد از شام در چادر تبلیغات جلسه هماهنگی عملیات برگزار شد. بعضی از بچه‌ها سعی می‌کردند با پرسه دور چادر تبلیغات از خبر‌های داخل جلسه مطلع شوند، اما تنها صدایی که از داخل چادر می‌آمد صدای حاج جعفر بود که برای جمع، سوره کوثر را تفسیر می‌کرد و گاهی هم حرف‌هایی می‌زد که جمع فرماندهان صدایشان به ضجه و گریه بلند می‌شد. ما هم که بیرون چادر در فضای مقر در تاریکی شب با دوستان قدم می‌زدیم با روضه‌های حاج جعفرجنگروی چشمهایمان‌تر می‌شد.

آن شب تا دیر وقت جلسه ادامه داشت و فرماندهان گردان‌ها و واحد‌های لشکر۱۰ سیدالشهدا (ع) گزارش کار‌های انجام شده را ارائه دادند و در حقیقت این آخرین منبر شهید حاج جعفر جنگروی بود.

حاج جعفر در شهر فاو، در ایام شهادت حضرت زهرا (س) مقارن با نماز ظهر روز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه، بر اثر اصابت ترکش دشمن به سینه‌اش به شهادت رسید.»

منبع: فارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi