شناسه خبر : 108434
چهارشنبه 25 بهمن 1402 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جزیره قشم ۴۸ جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است

فاش نیوز - قشم - ایرنا - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران قشم با قدرانی از رشادت های جانبازان گفت: بزرگترین جزیره ایرانی خلیج فارس در دوران دفاع مقدس ۴۸ جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی: از مجموع جانبازان این جزیره ۲۵ نفر آنان را جانبازان ۲۵ تا ۶۰ درصد و ۲۳ نفر دیگر را جانبازان زیر ۲۵ درصد تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس مفتخر است که در دوران دفاع مقدس۱۳ شهید، در مبارزه با اشرار و حراست از مرزهای آبی و دریایی خلیج فارس هفت شهید، در زمان خدمت به بیماران کرونایی یک شهید سلامت و هنگام انجام وظیفه و مقابله با برهم زنندگان نظم و امنیت یک شهید مدافع امنیت را نیز تقدیم اسلام و کشور کرده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران قشم با بیان اینکه جانبازان جا ماندگان قافله شهادت نیستند، بلکه آنان چراغ هدایت و راهنمای بشریتند، گفت: حضور در کلاس درس این جان نثاران فداکار و دلیر ناگفته های زیادی از دوران دفاع مقدس را در خود دارد.

بحرینی اضافه کرد: جانبازان سرافراز دفاع مقدس آیه‌های ایثار و یادگاران آزمون‌های بزرگ ملی هستند که تلخی به جا ماندن از کاروان شهادت را با حلاوت و شیرینی ادای تکلیف جبران کرده‌اند.

شهرستان قشم همچنین میزبان پیکرهای پاک ۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس پنج شهید در یادمان شهدای گمنام شهر قشم، یک شهید گمنام در جزیره لارک، یک شهید گمنام در جزیره هنگام و سه شهید گمنام در شهر بندری درگهان در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس و سرزمین آب و آفتاب است.

چهارم شعبان سالروز ولادت پرچمدار بزرگ کربلا حضرت ابوالفضل(ع) است؛ بزرگمردی که صحنه کربلا را تجلیگاه ایثار و جانبازی کرد.

قمر بنی هاشم آموزگار شجاعت، رشادت، ایثار و دلاوری شد و نشان داد که برای جهاد در راه حق باید تا آخرین نفس ایستادگی کرد و هرگز از پای ننشست.

در تقویم جمهوری اسلامی، چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) به نام روز جانباز نامگذاری شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi