شناسه خبر : 108667
پنجشنبه 03 اسفند 1402 , 10:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دریافت «جایزه ملی ایثار» آغاز تحولی مضاعف است.

فاش نیوز - هشتمین جشنواره آموزشی_تحصیلی «جایزه ملی ایثار» یکم اسفندماه در هتل پارسیان انقلاب با حضور قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و صحرایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ها، در هشتمین جشنواره آموزشی_تحصیلی «جایزه ملی ایثار»، وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: از این حسن ابتکار صمیمانه تشکر می‌کنم که جایزه ملی ایثار به دانش آموزان نمونه ایثارگران اهدا می‌شود، این موضوع اتفاقی مهم است. آموزش و پرورش هر کشوری سیمای آینده آن کشور را ترسیم می‌کند و از مولفه‌های بسیار مهم در سند تحول بنیادین این است که دانش آموز؛ ایثارگر تربیت شده و ایثار را بشناسد.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ عظیم ایثار در گرو آن است که بذر آن در مدرسه در دانش آموزان کاشته تا مفهوم ایثار در عمق جان آنان بنشیند، اینکه دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف، ایثارگرانه دفاع می‌کنند مانند دانش‌آموز شهید لندی نشان‌دهنده این است که این فرهنگ بالنده است گرچه باید خیلی بیشتر درباره این فرهنگ کار کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در طرح شاهد، حضرت امام (ره)  زمانی که درباره رسیدگی به امور فرزندان سخن می‌گویند، به این نکته اشاره می‌کنندکه «فرزندان شهدا به منزله فرزندان حضرت رسول اکرم (ص) هستند.»

 صحرایی اضافه کرد: تقاضای من از بنیاد شهید این است که به آموزش و پرورش در ایفای این نقش کمک کند در واقع ما هزار و ۴۰۶ مدرسه شاهد داریم که این وظیفه را بر عهده دارند اما این وظیفه یکایک ارکان نظام است تا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در دانش آموزان رشد دهند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi