شناسه خبر : 108697
جمعه 04 اسفند 1402 , 19:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس سازمان امور سینمایی: دفاع مقدس، یک موضوع ملی

رئیس سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: دفاع مقدس، یک موضوع ملی است

خزاعی با بیان اینکه دفاع مقدس یک موضوع ملی است و مربوط به یک قشر خاص نیست، گفت: زمانی که به دفاع مقدس، مقاومت و انقلاب اسلامی می‌پردازیم، در واقع نگاه ملی را تقویت می‌کنیم.

دفاع مقدس، یک موضوع ملی است

«محمد خزاعی» رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس در مورد وظیفه سازمان سینمایی نسبت به دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: وظیفه‌ای که ما نسبت به انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت و حوادث جدیدی که در منطقه اتفاق می‌افتند داریم، می‌تواند تبدیل به یک اثر شود و ماندگاری این آثار برای نسل آینده بسیار مهم است.

وی افزود:‌ اسناد فرهنگی در آینده می‌توانند بازنشر، دیده و قضاوت شوند. در آینده ما نیستیم و تنها چیزی که از ما می‌ماند، خاطراتی هستند که از ما نقل خواهند شد.

خزاعی گفت:‌ ما تعداد آثار دفاع مقدسی را خیلی افزایش نداده‌ایم. تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد تولیدات سینمایی به اتفاقات بسیار بزرگی که در زمینه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت رخ می‌دهند، اختصاص دارند. چون در سال‌های قبل در زمینه سینمای دفاع مقدس کم‌کاری می‌شد، این میزان، زیاد دیده می‌شود، اما اگر بخواهیم آثار را تحلیل کنیم، شاید ما هم نسبت به این حوزه کم‌کاری داشته‌ایم و باید جدی‌تر به این مقوله بپردازیم.

رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری در مورد ملی بودن دفاع مقدس اظهار داشت:‌ دفاع مقدس یک موضوع ملی است و مربوط به یک قشر خاص نیست. زمانی که به دفاع مقدس، مقاومت و انقلاب اسلامی می‌پردازیم، درواقع داریم نگاه ملی را تقویت می‌کنیم و تقویت گفتمان ملی، پرداختن به موضوعات و شخصیت‌های ملی است. خاطرات این افراد که ممکن است فراموش شوند، باید به نسل‌های بعد منتقل شود. به‌منظور روایتگری صحیح تاریخ، سینما باید در این حوزه وظیفه خود را درست انجام دهد.

وی افزود: در رابطه با موضوع دفاع مقدس هنوز هم کم‌کاری وجود دارد و این حوزه باید تقویت و به‌صورت جدی به آن پرداخته شود، اما یکی از کار‌های خوبی که در این زمینه انجام شده، این است که نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف دور هم جمع شده‌اند و توجه جدی‌تری نسبت به مسأله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کرده‌اند.

خزاعی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان اوج و بنیاد روایت فتح رویکرد بسیار مناسبی را برای پردازش بیشتر به مسأله خانواده شهدا، گفتمان انقلاب اسلامی و موضوع دفاع مقدس در پیش گرفته‌اند. این نگاه بسیار مهم است و روز به روز باید تقویت شود.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi