شناسه خبر : 108727
شنبه 05 اسفند 1402 , 11:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران از گزارشگران فساد

فاش نیوز - «حقیقی» گفت: اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی به شکایات و پاسخگویی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور موفق شد سامانه مهم و کاربردی را به نام سامانه سوت‌زنی با هدف گزارش‌گیری مواردی در راستای مبارزه با فساد و تخلف را رونمایی کند.

کد خبر: ۶۵۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ - 24February 2024
 

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران از گزارشگران فسادبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید حقیقی» مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی به شکایات و پاسخگویی در رابطه با رونمایی از سامانه سوت‌زنی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: به لطف و مدد الهی، هم‌زمان با ایام ولادت امام زمان (عج) و ایام منتهی به روز شهید در ۲۲ اسفندماه، که در این ماه فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی را بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر دارد، اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی به شکایات و پاسخگویی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور موفق شد سامانه مهم و کاربردی را به نام سامانه سوت‌زنی با هدف گزارش‌گیری مواردی در راستای مبارزه با فساد و تخلف رونمایی کند.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی به شکایات و پاسخگویی افزود: در همایش سراسری بازرسان بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و جمعی از بازرسان سراسر کشور این سامانه رونمایی شد و در پایگاه اطلاع رسانی ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران و در فضای مجازی قرار گرفت.

حقیقی خاطرنشان‌ کرد: چندی پیش قانون حمایت از گزارشگران فساد یا فعالان حوزه سوت‌زنی توسط رئیس محترم جمهور کشورمان در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد. بنیاد شهید و امور ایثارگران جزو اولین نهاد‌هایی بود که بعد از ابلاغ این قانون بستر زیرساختی را برای این قانون آماده کرد و در این ایام رونمایی شد.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی به شکایات و پاسخگویی تصریح‌ کرد: این سامانه، همان‌طور که از اسم آن مشخص است فضایی برای گزارش‌گیری و ثبت اخبار متناظر در موارد فساد و اموراتی است که جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران و مردم با مراجعه به سایت و این درگاه و سامانه در فضای مجازی می‌توانند به شکل خیلی آسان و سهل گزارش خود را ثبت و ضبط و کد رهگیری و کد پیگیری را دریافت کنند و پاسخ اقداماتی را که خودشان گزارش کردند را دریافت خواهند کرد. 

حقیقی عنوان‌ کرد: در قانون حمایت از سوت‌زن‌ها و گزارشگران فساد حتی جوایزی در نظر گرفته شده است. فعالانی که در فضای اداری مراجعه می‌کنند اگر فساد‌ها را معرفی کنند، بعد از بررسی مواردی که مستند می‌شود، اگر تشخیص داده شود که صحبت‌های آن‌ها درست است مورد حمایت مادی و معنوی دستگاه‌های قضایی و اداری قرار می‌گیرند. 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi