شناسه خبر : 108998
سه شنبه 15 اسفند 1402 , 14:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۸۷ درصد شهدای دفاع مقدس زنجان در سن ۱۰ تا ۳۰ سال هستند

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: یک هزار و ۶۴۷ شهید استان معادل ۸۷ درصد در سن ۱۰ تا ۳۰ سال بودند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، عباس برزگر روز سه شنبه در نشست خبری، شمار شهدای استان زنجان را ۲ هزار و ۹۱۸ شهید ذکر کرد و افزود: پرونده این شهدا در استان قرار دارد ولی تعداد شهدای منتسب به استان در مجموع سه هزار و ۵۳۵ شهید است.

وی یادآور شد: تعدادی از شهدا منتسب به استان هستند که مزار یا پرونده آنها در استان نیست.

برزگر با اشاره به برنامه ریزی لازم برای برگزاری یادواره شهدای استان در اسفندماه، اظهار داشت: بیشترین شهدای استان مربوط به اسفندماه و سه عملیات است.

وی تصریح کرد: از مجموع شهدای استان ۱۸۶ شهید مربوط به عملیات کربلای پنج، ۱۲۵ شهید مربوط به عملیات والفجر هشت و ۱۲۰ شهید مربوط به عملیات خیبر بوده که همه این عملیات ها در ماه اسفند انجام شده است.

برزگر همچنین به ساماندهی گلزارهای شهدای استان اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر ۹۵ درصد مزارهای واقع در گلزارهای شهدا ساماندهی شده است‌.

وی شمار گلزارهای شهدای استان را ۴۳۰ گلزار ذکر کرد و افزود: ۲ هزار و ۹۰۶ مزار در این گلزارها قرار دارد که ۴۰۵ گلزار با یک هزار و ۱۱۰ مزار در روستاها و ۲۵ گلزار با ۹۹۶ مزار در شهرها واقع شده است.

برزگر ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۷۶۱ مزار در ۳۷۱ گلزار استان ساماندهی شده است و با تامین اعتبار لازم ۱۰۰ درصد گلزارهای شهدای استان ساماندهی خواهد شد.

برزگر گفت: امسال ۵۷ مورد خاطره نگاری از خانواده های شهدا و ۴۵ مورد خاطره نگاری از جانبازان استان انجام شد.

وی با اشاره به فعالیت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان طی سال گفت: هم اکنون ۳۸ حسینیه شهید در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت در استان فعال است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi